Bombele pe roţi din gările României. Un incendiu a izbucnit în Gara de Nord din Timişoara, la vagoanele ocupate de boschetari

de Adrian Bărbulescu

Bombele pe roţi din gările României. Un incendiu a izbucnit în Gara de Nord din Timişoara, la vagoanele ocupate de boschetari

Aproape că nu este gară de pe reţeaua feroviară română în care să nu fie trase pe linie moartă vagoane dezafectate, în care şi-au făcut culcuş boschetarii şi care sunt focare de incendiu.

Un incendiu puternic a izbucnit joi după amiază la un vagon dezafectat garat în Gara de Nord din Timişoara, iar pompierii au intervenit pentru stingerea flăcărilor cu cinci autospeciale.

Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ”Banat” al judeţului Timiş, Mugurel Ioja, a declarat pentru News.ro că incendiul a izbucnit la un vagon dezafectat aflat pe o linie secundară. ”Incendiul a izbucnit la un vagon dezafectat de călători, aflat pe o linie secundară în Gara de Nord din Timişoara. Pompierii intervin cu cinci autospeciale, un ofiţer şi 20 de subofiţeri”, a declarat Mugurel Ioja. Potrivit ISU, traficul feroviar nu este afectat şi nu au fost victime.

Din păcate, ceea ce s-a întâmplat la Timişoara nu este un caz singular. În mai toate gările din România există cel puţin un vagon, dacă nu chiar o garnitură care nu au mai fost mutate de pe şine de zeci de ani. În ele şi-au stabilit reşedinţele boschetarii din zona gărilor şi nu puţine au fost situaţiile în care de aici au izbucnit incendii puternice, mai ales în sezonul rece, când „locatarii” folosesc sisteme improvizate de încălzire.

Precedente la Craiova şi la Bucureşti

Nu mai devreme de 15 octombrie anul trecut, mai multe vagoane ale unui tren de călători, garat de mai mult timp în gara din Craiova, au luat foc. Pompierii craioveni au intervenit cu două autospeciale, reușind să stingă focul ce cuprinsese două din vagoanele din compunerea garniturii.

Incendiul a izbucnit în apropierea autogării, motiv pentru care autocarele care erau în apropierea focului au fost mutate.

Un astfel de incendiu poate izbucni oricând în Gara Costineşti, unde pe ultima linie sunt garate, de zeci de ani, mai multe vagoane dezafectate, pictate cu grafitti. Dacă flăcările ar cuprinde această garnitură în plin sezon, consecinţele sunt greu de imaginat.

Nici Bucureştiul nu este ferit de incendii din cauza vagoanelor abandonate locuite de oamenii străzii. Zeci de astfel de vagoane se află chiar la baza Pasajului Grant, la câteva sute de metri de Gara Basarab.

De altfel, aici a şi avut loc un incendiu violent, pe 23 august 2012, când au fost cuprinse de flăcări nu mai puţin de 11 vagoane. La intervenţie, pompierii au folosit 11 autospeciale cu apă şi spumă, din fericire misiunea lor fiind facilitată de lipsa liniilor de alimentare în zonă.

Incendiul, care a fost stins abia după patru ore, s-a manifestat violent la început, cu flăcări mari şi mult fum.

La vremea respectivă oficialii CFR Călător precizau că, au fost cuprinse de flăcări şapte vagoane, dintre care două erau deja cumpărate de către o firmă privată, în vederea casării şi comercializării acestora ca fier vechi. Tot atunci, reprezentanţii ISU declarau că incendiul a izbucnit din vina unor oameni fără adăpost care se aciuaseră în vagoanele respective.

Comentarii

© 2006 - 2017 - Toate drepturile rezervate