Bricul Mircea, 140 de oameni și 9.800 mile pe mare

de Cristian Hagi

De la deșteptare, urcatul în arboradă și până la stingere, puține sunt momentele în care elevii și studenții au timp liber.

Nava-școală „Mircea“ și-a început, pe 22 mai, voiajul anual de practică, ce o va purta, de-a lungul a peste 9.800 de mile marine, în 11 porturi din nouă țări cu deschidere la Marea Mediterană, Marea Nordului, Marea Baltică și Oceanul Atlantic. De la bordul navei, căpitanul-comandor Mihai Egorov a transmis primele impresii și fotografii. „140 de oameni, incluzându-i aici pe cei doi cadeți bulgari care s-au ambarcat în preziua plecării, cu visele și speranțele lor, au plecat într-un nou marș al NS Mircea. Fiecare marș al legendarului velier românesc este unic prin rută, participanți, experiențe și amintiri“, a precizat acesta. Mihai Egorov a ținut să amintească primul marș executat în 1939, la mai puțin de două luni de la intrarea navei în serviciul Marinei Militare sau traversadele Oceanului Atlantic din anii 1976, 2004 și 2009, marșul din 2013 care a reprezentat reîntoarcerea marinarilor români pe Sfântul Munte Athos după 80 de ani de absență sau chiar marșul din anul 2014, când NS Mircea a participat la Regata Mării Negre, prima competiție nautică organizată de Sail Training International în Marea Neagră.

„În acest an, dincolo de festivalurile nautice la care va participa NS Mircea, marșul este unul special deoarece la bord se vor instrui 110 cadeți germani; datorită faptului că velierul Gorch Fock II, aparținând Marinei Militare Germane se află în reparații, NS Mircea a fost ales pentru instruirea acestor cadeți și este o mândrie pentru Forțele Navale Române“, a declarat comandorul. Până să înceapă această premieră la bordul navei, vor trece puțin peste două luni, timp în care velierul românesc va acosta în 7 porturi din 5 țări.

Viața la bord nu e chiar romantică

Cei care n-au fost pe Mircea cred că viața la bordul unui velier este simplă și aduce cu perioada romantică a navigației, dar realitatea este diferită, spune căpitanul-comandor.

„Mircea este frumos, văzut din afară, și greu, văzut de pe navă. Iar prima săptămână din marș, la bordul NS Mircea, a fost una dificilă pentru studenți, elevi, dar deopotrivă pentru instructori și membri ai echipajului. Cunoașterea navei, dormitul în hamac, primele urcări în arboradă, trecerea prin strâmtorile Bosfor, Dardanele, Messina și Bonifaccio, desfășurarea pe vergi, determinarea punctului navei cu ajutorul sextantului, traiul în comun în cazărmile navei și numeroasele servicii, au umplut timpul cadeților aflați la bord.

Și, așa cum recunaște fiecare dintre ei, de la deșteptare, urmată de înviorarea care constă în urcatul în arboradă și până la stingere, puține sunt momentele în care elevii și studenții au timp liber.

Un timp liber în care în multe zile, sateliții s-au vorbit parcă să ocolească ruta aleasă de Mircea și astfel cu toții trebuie să învețe și să învățăm să comunicăm și să ne ascultăm unii pe ceilalți la bord“, a precizat acesta.

Escală tehnică

Mircea a ajuns în portul francez Ajaccio din Insula Corsica, reușind să navigheze pentru prima dată în acest marș ajutându-se de forța vântului. Escala din Ajaccio, capitala Corsicii, a fost eminamente una tehnică, de refacere a echipajului și de refacere a plinurilor navei.

În prima zi a escalei a fost lansat primul număr al revistei cadeților de la bord. Aceștia au vizitat Casa memorială a lui Napoleon Bonaparte și cetatea din Ajaccio. După trei zile în Ajaccio, NS Mircea se îndreaptă spre Gibraltar și portul Vigo, Spania.

140 de oameni, incluzându-i aici pe cei doi cadeți bulgari care s-au ambarcat în preziua plecării, cu visele și speranțele lor, au plecat într-un nou marș al NS Mircea.

Comentarii

Doresc sa vad site-ul intreg
© 2006 - 2017 - Toate drepturile rezervate