10.5 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăSpecialFOTO. Dacia Duster, varianta de luptă. Ministerul Apărării vrea să cumpere mașini...

FOTO. Dacia Duster, varianta de luptă. Ministerul Apărării vrea să cumpere mașini românești pe care să le trimită în zone de război

Ministerul Apărării Naționale va începe procedurile pentru a cumpăra autocamioane și autoturisme, de producție autohtonă, pentru a completa necesarul Armatei Române.

“Pentru anul în curs, urmează a fi iniţiate proceduri de atribuire pentru achiziţia de autocamioane şi autoturisme. În acest sens, la nivelul structurilor de specialitate din MApN au fost întreprinse demersuri către firme consacrate în vederea efectuării unor prezentări, cu menţiunea ca toate aceste vehicule să fie produse în România”, a precizat Ministerul Apărării Naționale pentru România Liberă.

După cum se știe, în România funcționează două uzine producătoare de autoturisme – cea de la Craiova (care furnizează însă doar modele de oraș, nu și de teren) și cea de la Mioveni, care produce inclusiv modele 4 x 4.


Ministerul Apărării de la Paris a avut intenția să cumpere un lot de automobile Dacia Duster, fabricate în România, pentru a intra în dotarea Forțelor Terestre ale Franței.

Evident, pentru necesități militare și mai ales pentru a fi trimise în teatre de luptă internaționale, aceste mașini trebuie să aibă caracteristici specifice, diferite de cele ale modelelor civile.

MApN ne-a precizat că, în acest moment, “autovehiculele marca ARO (autoturisme de teren şi autospeciale pe acest şasiu) reprezintă aproximativ 20 la sută din parcul auto al structurilor din cadrul Ministerului Apărării Naţionale”.

Întrucât uzina ARO este desființată de mulți ani, actualele mașini ARO vor fi probabil înlocuite cu mașini 4 x 4 similare modelului Dacia Duster, dar având caracteristici militare.

Dacia Duster Army este dotată cu mitralieră

Un exemplar denumit Dacia Duster Army a fost prezentat la parada militară de la 1 decembrie 2014. Prototipul a fost deja testat și în poligonul MApN de la Mihai Bravu. Vehiculul testat a fost un model 4 x4 echipat cu motor Diesel 1.5 dCi 110 CP.

Printre dotările speciale introduse pe această mașină s-au numărat sistemul “roll cage” care ar permite răsturnarea maşinii fără să afecteze habitaclul și oamenii din interior,  cabestanul de tractare montat în partea din faţă, precum și un sistem de iluminare “blackout”. Acesta ar permite mașinii să-și orienteze luminile către sol, rămânând puţin vizibil din exterior.


Vehiculul, de tip 4 x 4, a fost conceput de un grup de cadre didactice și de studenți de la Facultatea de Mecanică din Iași. Modelul iARO Camarad Army este realizat prin modificarea unui ARO 24 cu șasiu lung.

Prima armă adaptată pentru modelul Dacia Duster Army a fost o mitralieră de calibrul 7,62 milimetri, a cărei turelă a fost realizată de Uzina Mecanică București (cu experiență în producerea de tancuri). Alte versiuni de Dacia Duster Army ar putea fi echipate cu mitraliere de 12,7 milimetri sau de 14,5 milimetri.

Peste jumătate dintre autocamioanele Armatei sunt de tipul celui care s-a răsturnat în județul Argeș

Un alt program aflat în studiu la MApN se referă la dotarea cu autocamioane și cu autospeciale pe șasiu de autocamion.

“Autocamioanele marca DAC şi autospecialele pe acest model de şasiu reprezintă aproximativ 55% din parcul auto al structurilor din cadrul Ministerului Apărării Naţionale”, ne-a precizat MApN.

Ca și în cazul autoturismelor, și autocamioanele destinate MApN ar urma să fie produse în România.

Proiectul referitor la dotarea cu autocamioane noi a revenit, acut, în actualitate, după evenimentul tragic din iunie 2017, când un autocamion DAC 665 T s-a răsturnat în județul Argeș. Mașina care s-a răsturnat era fabricată în anul 1987. În accidentul de acum o lună au murit trei militari români.

Ministrul Apărării, Adrian Țuțuianu, a precizat la acel moment că MApN se pregătește să lanseze procedura de achiziție pentru viitoarele autocamioane. Este însă de remarcat faptul că, înainte de acest anunț al ministrului, ideea dotării cu noi autocamioane nu figura printre programele prioritare de înzestrare ale MApN.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Președintele COSR confirmă: „Șansele Simonei Halep de a primi un wild card la Jocurile Olimpice sunt importante”

Preşedintele Comitetului Olimpic şi Sportiv Român (COSR), Mihai Covaliu, a declarat că şansele Simonei Halep de a primi un wild card la Jocurile Olimpice...

Sorin Grindeanu, la Abu Dhabi: „România îşi doreşte expertiză şi finanţare din partea Emiratelor Arabe Unite”

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a discutat, joi, la Abu Dhabi, despre extinderea parteneriatului dintre România şi Emiratele Arabe Unite, ţara noastră dorind...

Ce trebuie să ai în vedere atunci când dorești să achiziționezi o barcă?

De la mic la mare, cu toții simțim o atracție deosebită pentru întinderile de apă. Când eram mici, mergeam la râu sau mare și...
Ultima oră
Pe aceeași temă