Aeroportul Băneasa a ajuns la cifra record de 45 de pasageri pe zi, după ce a înregistrat o creştere de 679% în primele trei luni ale anului

de Adrian Bărbulescu

Aeroportul Băneasa a ajuns la cifra record de 45 de pasageri pe zi, după ce a înregistrat o creştere de 679% în primele trei luni ale anului

Cele două aeroporturi bucureştene, Henri Coandă Otopeni și Aurel Vlaicu Băneasa au fost clasate din nou de Airports Council International Europe în Top 5 european al aerogărilor care au înregistrat cea mai mare creştere a traficului aerian în primul trimestru al acestui an.

La categoria aeroporturilor cu 5-10 milioane de pasageri pe an, Otopeniul, care a avut o creștere de 21,4% a traficului aerian, a ocupat locul 5, după aeroporturile Reykjavík-Keflavik, Kiev, Larnaca și Malta. În total, Compania Naţională -Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, în primele trei luni ale anului 2017, un trafic aerian de 2,6 milioane pasageri și 28.249 mișcări de aeronave (aterizări și -decolări). 

4.000 de pasageri în trei luni

La Băneasa s-a înregistrat o creștere-record, de 679%, a numărului de pasageri, ocupând astfel primul loc la categoria sub cinci milioane de călători pe an, fiind urmat de Nis (Serbia), Oradea, Mykonos (Grecia) şi Zadar (Croația). În comunicatul dat publicităţii de CNAB nu se precizează -însă ce trafic a fost, defalcat, pe Otopeni şi pe Băneasa. -Potrivit datelor obţinute de „România liberă“ din surse aviatice, în trimestrul I al anului Aeroportul -Băneasa a fost utilizat de 4.110 pasageri. Făcând un calcul simplu, rezultă că, de fapt, aerogara a fost folosită, în medie, de 45,6 călători pe zi.  
Şi anul trecut Aeroportul Băneasa a uimit Europa, cu o creştere de 121,8% faţă de 2015, clasându-se pe locul trei la categoria sa, după Oradea şi Iaşi. Aerogara a avut anul trecut doar 10.000 de pasageri, adică 27,4 călători pe zi, în medie. Ţinând cont de faptul că aceasta este cifra rezultată ca urmare a unei creşteri de 121,8%, concluzia este că în 2015 doar 12,35 pasageri au apelat în medie în fiecare zi la serviciile aeroportului. 

Decizia controversată a lui Berceanu, luată de Boagiu

Închiderea Aeroportului Băneasa pentru curse aviatice regulate a fost extrem de controversată la vremea respectivă. În ultimul an în care aici au operat cursele low-cost, și anume 2011, Băneasa a avut un număr--record de pasageri – peste două milioane. 
Fostul ministru al Transporturilor Radu Berceanu a decis mutarea companiilor low-cost la Otopeni și transformarea aerogării Băneasa în una de business. Decizia propriu-zisă a fost luată însă în 2012, în mandatul Ancăi Boagiu. De-a lungul ultimelor decenii, nu puține au fost presiunile dezvoltatorilor imobiliari de a închide Aeroportul Băneasa, pentru că numeroase „VIP-uri“ își făcuseră vile în imediata apro-piere a pistei și erau deranjate de zgomotul avioanelor. Pe 25 martie 2012, pista a fost închisă traficului pentru cursele low-cost, care au fost mutate la Otopeni. 
Presa a relatat la vremea respectivă că cel care a urgentat închiderea aeroportului a fost prim-ministrul de la acea vreme Mihai Răzvan Ungureanu, care locuiește în cartierul Henri Coandă din Voluntari, în imediata apropiere a pistei.

Cursele interne vor fi mutate la Băneasa

Este posibil însă ca în curând, locatarii vilelor de lux din nordul Bucureștilor să fie nevoiţi să se obișnuiască din nou cu zgomotul aeronavelor Boeing 737. Ultima extindere a Aeroportului Otopeni a avut loc pe 6 no-iembrie 2012, când a fost inaugurat noul terminal Plecări, cu o suprafaţă de 19.600 mp. Lucrările de construcţie au început în vara lui 2011 și au durat 17 luni, un record pentru România. De atunci nimeni nu a mai făcut nimic pentru extinderea aerogării, care a devenit supraaglomerată,poate și pentru că în acest interval au fost nu mai puţin de 9 miniștri ai Transporturilor. De la anul însă, cursele interne ar urma să fie mutate de la Otopeni la Băneasa, după cum declara pentru -„România liberă“ ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.   

Comentarii

© 2006 - 2017 - Toate drepturile rezervate