10.6 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăSpecialDupă patru ani, s-a reluat circulația feroviară pe tronsonul Grădiștea-Giurgiu, prima linie...

După patru ani, s-a reluat circulația feroviară pe tronsonul Grădiștea-Giurgiu, prima linie ferată din Țara Românească. Podul prăbușit în 2005 va fi gata peste doi ani

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a participat vineri la reluarea traficului feroviar de pasageri între Grădiștea și Giurgiu, întrerupt în urmă cu patru ani. Faptul că traficul feroviar pe acest tronson va fi reluat până de 1 Mai a fost anunțat în exclusivitate de România liberă în urmă cu două săptămâni.

Șase trenuri Regio, Siemens Desiro, cunoscute și sub numele de Săgeata Albastră, vor asigura zilnic transportul pasagerilor pe ruta Grădiştea – Giurgiu și retur, trei trenuri pe direcţia dus şi trei trenuri pe retur. Traseul are prevăzute opt opriri iar distanța parcursă este de aproximativ o oră și 20 de minute.

Graficul de circulație este realizat astfel încât intervalele orare să răspundă nevoii de mobilitate a localnicilor. Reluarea circulației feroviare între Grădiștea și Giurgiu vine în sprijinul pasagerilor, în special al navetiștilor și elevilor, prin facilitarea transportului între localitățile situate în proximitatea acestui sector feroviar, a precizat Ministerul Transporturilor.

“Am afirmat, luna trecută, în vizita de lucru de la Giurgiu, că până la demararea lucrărilor de execuţie a Podului de la Grădiştea, un prim pas pentru asigurarea mobilității cetățenilor din zonă este reluarea circulației. Companiile feroviare s-au mobilizat destul de bine și au venit cu această soluție în sprijinul oamenilor”, a declarat ministrul Răzvan Cuc.

Concomitent cu reluarea traficului pe ruta Giurgiu-Grădiștea, CFR SA derulează proiectul de reabilitare a podului de peste Argeș de la Grădiștea, prăbușit la inundațiile din 2005. Acesta face parte dintr-un amplu program care vizează modernizarea  liniei de cale ferată Bucureşti Nord -Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Frontieră.

Anul trecut a fost lansată procedura de licitație pentru elaborarea documentaţiei tehnice care va prezenta varianta optimă de traseu şi soluţia de execuţie pentru cele două loturi. În prezent, CFR SA evaluează ofertele studiului de fezabilitate ce urmează a fi făcut în 2017. Elaborarea  proiectului tehnic şi începerea  lucrărilor sunt programate pentru semestrul al doilea din anul 2018. Valoarea estimată a obiectivului de investiţii (SF/proiectare/execuţie pentru loturile I şi II) este de  70 milioane de euro. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.

CITEȘTE și EXCLUSIV De 1 Mai va fi reluată circulația trenurilor de călători între Grădiștea și Giurgiu. Podul prăbușit în 2005 va fi gata abia peste doi ani

 

Cele mai citite

Sorin Grindeanu, la Abu Dhabi: „România îşi doreşte expertiză şi finanţare din partea Emiratelor Arabe Unite”

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a discutat, joi, la Abu Dhabi, despre extinderea parteneriatului dintre România şi Emiratele Arabe Unite, ţara noastră dorind...

Minivacanța de Paște după intrarea în Schengen. Peste 55% dintre români spun că vor călători mai mult în țările din spațiul Schengen de acum...

Românii se pregătesc pentru cea mai lungă minivacanță din acest an, în contextul în care anul acesta cele două sărbători (1 Mai și Paște)...

Ciolacu, despre o eventuală înlocuire a candidatului Cîrstoiu cu Negoiță. Ce a stabilit cu Ciucă

Premierul Marcel Ciolacu a declarat că a discutat cu liderul PNL, Nicolae Ciucă, şi au ajuns la concluzia că Robert Negoiţă este un candidat...
Ultima oră
Pe aceeași temă