12.2 C
București
joi, 18 aprilie 2024
AcasăSpecialGALERIE FOTO Gara de Nord arată ca după bombardament: scaune rupte, peroane...

GALERIE FOTO Gara de Nord arată ca după bombardament: scaune rupte, peroane distruse şi mizerie. Noul ministru Felix Stroe a făcut primele demiteri

De ani de zile, Gara de Nord din Bucureşti nu reuşeşte să depăşească statutul de bazar turcesc, iar călătorii sunt nevoiţi să se confrunte cu efectele dezinteresului autorităţilor.

Multe peroane arată ca după bombardament, scaunele au fost vandalizate şi la tot pasul sunt prezente tarabe la care se vând şosete şi căciuli made în China. La linia 14, de mai bine de un an de zile peronul este într-o stare jalnică, iar conducerea Gării de Nord s-a mulţumit să lipească pe stâlpi nişte afişe de avertizare în acest sens, în loc să facă nişte minime lucrări de reparaţii.

Situaţia a fost remarcată de noul ministru al Transporturilor, Felix Stroe, care a dispus primele demiteri. "În această dimineață (luni – n.red.), ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a decis schimbarea din funcție a directorului Regionalei Căi Ferate București și a șefului Gării de Nord. Ministrul Transporturilor s-a declarat total nemulțumit de modul de administrare și de întreținere a Gării de Nord și a dispus demiterea imediată a celor doi reprezentanți ai Regionalei de Căi Ferate București: Laurențiu Maraloi, directorul Regionalei CF București, și Mihai Cândea, șeful Gării de Nord", a anunţat Ministerul Transporturilor. Activitatea Regionalei CF București va fi coordonată de Marcel Pioaru, șeful Serviciului de Siguranță a Circulației, iar Mihai Tănase, șef adjunct Gara de Nord, va conduce provizoriu activitatea în gară.

Alte tentative de salubrizare a gării

Nu este pentru prima oară când cineva încearcă să rezolve situaţia din Gara de Nord. În 2013, grecul Dimitrios Sophocleous, pe atunci manager privat la CFR SA, a înlocuit scaunele de pe peroanele gării şi anunţa că vor fi schimbate şi coşurile de gunoi. Ba chiar avea planuri mai mari: “Vom uniformiza şi chioşcurile din Gară, vreau să  arate precum cele de epocă pentru a se potrivi cu spiritul gării”. Nu a mai apucat însă să facă schimbările promise, pentru că a fost demis de ministrul de la acea vreme, Relu Fenechiu.

În luna iulie a acestui an, România liberă anunţa că şefii CFR SA au planuri mari pentru Gara de Nord şi au în discuţie un proiect de administrare a acesteia, pentru a găsi un investitor care să vină cu un concept comercial integrat.

„Va urma o licitaţie publică. Trebuie să fie un partener din zona comerţului modern, a administrării de mall-uri, de exemplu. Noi nu ne pricepem la asemenea activităţi, avem altă meserie”, spunea atunci pentru România liberă directorul general al CFR SA, compania responsabilă cu gestionarea infrastructurii feroviare, Marius Chiper.

El a precizat că noile spaţii comerciale nu se vor adresa strict celor care călătoresc cu trenul, ci şi locuitorilor din împrejurimi. “De exemplu, în zona Gării de Nord nu sunt magazine de fashion”, a spus Chiper. 

CITEŞTE şi EXCLUSIV. CFR vrea să transforme Gara de Nord într-un mare mall, după modelul occidental. Se caută administratori privaţi pentru gările importante

Cele mai citite

Avioane de vânătoare israeliene au lovit ținte ale Hezbollah în estul Libanului

Forțele aeriene israeliene au declarat miercuri că avioanele lor de vânătoare au lovit infrastructura Hezbollah la nord de Baalbek, în estul Libanului, potrivit Reuters,...

Liviu Harosa, avocat în dosarul Roșia Montană: “Lupta juridică a fost ca o mlaștină, a fost imensă”

Litigiul Roșia Montană a dus la 54 de procese, a căror soluționare, în beneficiul cetățenilor și al statului român, a impus o muncă imensă,...

Acumularea de gaze este o cauză posibilă a exploziei de la blocul din Craiova

Acumularea gaze este posibila cauză a exploziei produse miercuri seară la un bloc din Craiova, în urma căreia o persoană a murit și trei...
Ultima oră
Pe aceeași temă