9.5 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăEconomieÎn high-end, se investeşte în inteligenţă artificială şi big data

În high-end, se investeşte în inteligenţă artificială şi big data

Firmele vor să-și consolideze relația cu clienții. Industria a identificat o nouă tipologie de clienți, numită HENRY (high earners not rich yet), adică persoane cu venituri mari, ce încă nu sunt bogate, vârsta medie 43 de ani, utilizatori de soluții digitale, mari cheltuitori, în special din Generația Millennials (născuţi ianuarie 1983 – decembrie 1994), arată studiul Deloitte „Global Powers of Luxury Goods”.

Millennials, Generația X și Baby Boomers consideră, când cumpără, calitatea, serviciile dedicate, designul, obiectele lucrate manual și exclusivitatea produselor, apoi patrimoniul și istoria mărcii drept cele mai importante atribute ale mărcilor.

“Companiile de bunuri de lux sunt prinse între satisfacerea cererilor ridicate ale clienților și efortul de a proteja unicitatea și exclusivitatea produselor.” Oana Buhăescu, Deloitte România

„Într-o perioadă în care tendințele se schimbă rapid, companiile de bunuri de lux sunt prinse între satisfacerea cererilor ridicate ale clienților lor și efortul de a proteja unicitatea și exclusivitatea produselor lor”, arată Oana Buhăescu de la Deloitte România.

Mărcile se concentrează pe interacțiunea cu noua tipologie a consumatorului. Pentru a atinge obiectivul, companiile de bunuri de lux colaborează cu bloggeri și lideri de opinie de nișă, care pledează pentru brand, în cadrul comunităților lor, prin postări consecvente, conținut optimizat după platformă și evidențierea caracteristicilor aspiraționale ale mărcilor.

 

Exemple grăitoare

Gucci a valorificat oportunitatea de a interacționa cu HENRY prin inițiative digitale, precum campania #GucciGram, pentru care brandul a colaborat cu artiști, pe Instagram.

Montblanc a inițiat o colaborare cu bloggeri de modă, ce au acționat ca promotori ai mărcii în comunitățile lor, pe reţeaua Weibo, din China.

Brandurile de lux utilizează aceste mecanisme pentru a obține informații despre clienți, a înțelege tendințele și evoluțiile. De exemplu, Shiseido a achiziționat mai multe tehnologii în SUA, pentru a permite clienților să-și scaneze tonurile unice ale pielii printr-o aplicație mobilă.

Shiseido folosește datele colectate pentru un fond de ten personalizat, potrivit fiecărui consumator.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă