7.9 C
București
marți, 23 aprilie 2024
AcasăEconomieRomânia mai are 16 kilometri de autostradă. S-a semnat recepția tronsonului 4...

România mai are 16 kilometri de autostradă. S-a semnat recepția tronsonului 4 Sebeș–Turda

Lotul 4 al autostrăzii, recepționat luni după-amiază, are lungimea de 16,3 kilometri și se află între localitățile Turda și Decea.

Imediat după semnarea recepției pentru lotul 4, experții CNAIR au început inspecţia tehnică în vederea recepţionării lotului 3 al autostrăzii Sebeș–Turda. Recepția pentru lotul 3 ar putea fi semnată în cursul zilei de marți.

Loturile 3 şi 4 au în total 28,75 kilometri şi fac legătura între orașele Aiud şi Turda.

„Loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş-Turda vor fi deschise astăzi. Lotul 4 a fost recepţionat, acum se semnează procesul-verbal. Urmează să fie şedinţă pentru lotul 3, iar comisia de inspecţie va decide, însă nu văd motive pentru o decizie negativă“, a declarat, luni, directorul general al CNAIR, Narcis Neaga.

La începutul anului 2018, pe lotul 3 s-a mai făcut o inspecţie în vederea recepţiei, însă reprezentanții CNAIR au refuzat să facă recepția lucrărilor, întrucât au constatat probleme legate de aderenţă, de planeitate şi de grosime a asfaltului. Conform planificării inițiale, loturile 3 şi 4 ar fi trebuit deschise circulaţiei rutiere încă din anul 2016.

Pe loturile 1 şi 2 lucrările sunt în execuţie de trei ani, iar stadiul lor de finalizare este de până la 50 la sută. Aceste două tronsoane ar urma să fie deschise circulației publice la sfârşitul anului 2019.

70 de kilometri de autostradă în inima Transilvaniei

Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj.

Primul lot se întinde pe 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul 2 are o lungime de 24,3 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul 3, care are 12,5 kilometri, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 kilometri şi se termină în Turda.

Valoarea lucrărilor, fără TVA, este de 541.739.137 de lei pentru lotul 1, 549.332.393 de lei pentru lotul 2, 420.511.921 de lei pentru lotul 3, 470.004.894 de lei pentru lotul 4. Lucrările sunt finanțate din Fondul de coeziune (85 la sută) şi de la bugetul de stat (15 la sută). 

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

Seturi de mese si scaune pentru dining – cum alegi ceva potrivit pentru sufrageria ta

Seturile de mese și scaune sunt ideale pentru a fi poziționate într-un spațiu mare. Acestea sunt mari ca și volum și este nevoie de...

Seturi de mese si scaune pentru dining – cum alegi ceva potrivit pentru sufrageria ta

Seturile de mese și scaune sunt ideale pentru a fi poziționate într-un spațiu mare. Acestea sunt mari ca și volum și este nevoie de...

Echipa de robotică RO2D2 a Colegiului Național „ Mihai Viteazu” din Ploiești a luat titlul de vicecampioană mondială la Campionatul Mondial de Robotică de...

Echipa de robotică RO2D2 a Colegiului Național „ Mihai Viteazu” din Ploiești s-a încununat de succes, prin obținerea titlului de vicecampioni mondiali din cadrul...
Ultima oră
Pe aceeași temă