€4.6321 $3.9175 £5.2408

Fiat-Chrysler va împărți platforme tehnice cu Hyundai

Se pun bazele unui mega-constructor auto?

Chiar dacă președintele Grupului Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne, susține că nu este vorbadespre o fuziunie, ci doar de un parteneriat tehnic, de aici și până la o mega-companie auto nu mai este decât un pas.

Iulian Budușan 0 comentarii

Alianța ar putea deveni ''una solidă'' deși nu există posibilitatea unei fuziuni între companii, a declarat Sergio Marchionne într-un interviu acordat la muzeul Alfa Romeo Museum din Arese, în apropiere de Milano.

"Există potențial pentru formarea unui parteneriat tehnic cu Hyundai, care furnizează deja unele componente și sistemele de transmisie pentru SUA. Să vedem dacă putem ajunge la un acord privind dezvoltarea sistemelor de transmisie și motoare pe hidrogen'', le-a declarat reporterilor șeful FCA după prezentarea informațiilor privind planificata revenire a Alfa Romeo în circuitul Formulei 1.

Trebuie luat în calul și faptul că Hyundai nu este singur în această ecuație, ci cu "sora" de concern, Kia. Celălalt mare constructor auto din Coreea de Sud are o prezență semnificativă pe în Europa, unde deține unități de producție. Cel mai probabil, alianța Fiat-Chrysler-Hyundai-Kia va utiliza platforme tehnice comune la mai toate categoriile și pe toate segmentele de piață, știut fiind faptul că, cel puțin în ultimii ani, în industria auto litera de lege a fost reducerea costurilor. Iar Fiat se cam luptă pentru cote de piață, cel puțin în Europa, și nici Chrysler nu o duce prea bine pe piața din America de Nord, cea mai mare pentru constructorul auto american. 

În ultimul timp FCA a fost obiectul multor speculații, mai ales după ce în 2015 a încercat fără succes să fuzioneze cu rivalul mai mare General Motors. Marchionne, în vârstă de 65 de ani, un susținător vocal al consolidării industriei auto, pregătește un plan de afaceri pe cinci ani, înainte de a se retrage din funcția de director general, în 2019.

El a confirmat țintele financiare ale Fiat Chrysler în 2018, inclusiv o creștere a profitului operațional la aproximativ nouă miliarde de euro, eliminarea datoriei, și a afirmat că se așteaptă la ''costuri gestionabile'' a investigației privind motoarele diesel cu care se confruntă Fiat în SUA. Problema ''ne va costa ceva' dar am redus așteptările privind riscul'', a explicat Marchionne, adăugând că investigația separată din Franța este fără temei.

Săptămâna aceasta, publicația Le Monde a anunțat că ancheta demarată în Franța privind posibile încălcări ale standardelor privind emisiile vehiculelor diesel produse de grupul italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) se concentrează pe mașini care au generat în această țară vânzări de 152 de milioane de euro (181 milioane de dolari) în perioada 2014-2016.

Emisiile de oxizi de azot ale noilor modele diesel ale FCA, care includ Jeep Cherokee și Fiat 500X, sunt de 11 mai ridicate decât limita legală, atunci când testele se desfășoară pe o perioadă mai îndelungată de timp, comparativ cu durata uzuală de 20 de minute, datele sugerând prezența unui soft ilegal care să permită mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale, arată constatările anchetei realizate de Direcția Generală pentru Concurență, Consum și Combaterea Fraudelor (DGCCRF), susține Le Monde.

FCA crede că acuzațiile apărute în presă nu au nici o bază. Compania cooperează cu investigatorii francezi, se arată într-un comunicat al grupului italo-american.

Procurorii francezi au deschis o anchetă privind posibile încălcări ale standardelor privind emisiile vehiculelor diesel produse de Fiat Chrysler Automobiles, Renault, Volkswagen și PSA Group.

Amenda maximă care poate fi impusă de autoritățile franceze este de 10% din cifra globală de afaceri a celor patru producători auto, sau 9,62 miliarde de euro în cazul FCA. FCA este deja investigată în Marea Britanie și SUA.

Loading...