Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Mafia italiană, din Sicilia: frații Orlandini - Luigi Riccardi și Marius Bulancea - Procuror șef din cadrul DNA

Mafia italiană, din Sicilia: frații Orlandini - Luigi Riccardi și Marius Bulancea - Procuror șef din cadrul DNA

CNAIR: Corupție, Secretomanie și Combinații cu Mafia Italiană, sub Protecția DNA

Nu există nicio scuză pentru un stat în care construirea variantei de ocolire a Târgu Jiului a ajuns pe mâna unor membri ai ”Brigăzii Morții”, din Italia, fără nicio opoziție din partea instituțiilor lui. În realitate, acel stat pur și simplu nu mai există.

Narcis Daju 0 comentarii

Construirea variantei de ocolire a Târgu Jiului a început cu peste 10 ani în urmă, cu realizarea, din birou, a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic de execuție, care bineînțeles că nu se pupă de nicio culoare cu realitatea din teren.
În 2013, contractul de construire a celor 19,9 km de centură, în valoare de 32 de milioane de euro, este adjudecat de firma italiană COLLINI LAVORI SPA. Nicio grabă: ordinul de începere a lucrărilor se dă abia în 16.12.2014, stabilindu-se că-n maxim doi ani varianta de ocolire trebuia să fie gata.

 

Așa arată centura Târgu Jiului, după 5 ani de la începerea lucrărilor

 

32 de km de drum cu două benzi, reabilitați în 12 ani!
 
Doi ani? O utopie, pentru Gorj. Aici, ne-au trebuit 10 ani ca să modernizăm 36 de km de drum cu două benzi, între Rovinari și Bumbești Jiu, și 12 ani pentru cei 32 de km dintre Bumbești Jiu și Petroșani. Și n-a răspuns nimeni!
De fiecare dată, indiferent cât de ”mondială” e firma care câștigă licitația, de la primul contact cu mafia locală i se impune să felieze contractul și să-l împartă unor S.R.L.-uri de partid, din zonă, că mai departe știu ele ce au de făcut.
Când statul ajunge să impună așa ceva, totul devine permis, fără nicio opreliște, din partea nimănui. Și termenele de execuție, și calitatea lucrării devin extrem de laxe, căci, cine să te tragă la răspundere? Ăia care îți cer de lucru pentru firmele lor? În nici un caz.

 

Frații Orlandini și Luigi Riccardi, membri ai Brigăzii Morții, din Sicilia, pe centura Târgu Jiului
 
”Brigada Morții”, din Sicilia, pe centura Târgu Jiului
 
Așa se face că, în 2017, când expirase deja termenul de finalizare a centurii, dar tot ce știam e că va dura tot ca pe la noi, 10 – 12 ani,  COLLINI LAVORI SPA subcontractează o mare parte din lucrare către o firmă abia înființată, într-un sat din Mureș - S.C. IMPRI ROAD CONSTRUCTION S.R.L. – de doi mafioți italieni, cu un trecut infracțional cutremurător:
- Riccardi Orlandino, cu 31 de condamnări în Italia, membru al Clanului Casalezilor, una dintre cele mai sângeroase organi­zaţii mafiote din Peninsulă, și al așa numitei ”Brigăzi a Morţii”, care a detonat 500 de kilograme de trotil pe o autostradă din Sicilia pentru a-l ucide pe judecătorul Giovanni Falcone, fiindcă îndrăznise să-i condamne pe șeful Cosa Nostra, Bernardo Provenzano, şi pe Toto Riina, supranumit ”Bestia din Sicilia”.
- Riccardi Luigi, fratele lui Orlandino, arestat în 2008, la Târgu Mureș, fiind căutat de autoritățile din Italia pentru ”extorcare gravă”. ”Evenimentul Zilei” relata, atunci, că Riccardi Luigi ”ar fi comis, în perioada 1991-1998, mai multe fapte de şantaj economic împotriva unui vânzător de utilaje tehnologice din oraşul italian Fordi. Prejudiciul adus de familia Riccardi comerciantului a fost estimat de anchetatori la aproape 300 de milioane de lire italiene.”
După ce au primit în subcontractare centura Târgu Jiului, fără nicio opoziție din partea CNAIR, cei doi mafioți au feliat contractul încă o dată, înșelând câteva firme locale care fie au prestat la construirea centurii, fie le-au închiriat utilaje, timp de o jumătate de an, în 2017, până s-au lămurit că frații Riccardi nu le vor plăti niciodată.
Continuarea? COLLINI LAVORI SPA s-a spălat pe mâini, spunând că n-are nicio implicare și dând vina pe firma fantomă a fraților Riccardi. De altfel, înregistrând datorii uriașe, atât către stat cât și către mai multe firme,  S.C. IMPRI ROAD CONSTRUCTION S.R.L. a intrat în faliment și a fost dizolvată de Tribunalul Mureș, la 02.10.2019. Bineînțeles că, între timp, frații Riccardi au dispărut din peisaj, lăsând Târgu Jiul fără centură și mai multe firme locale cu găuri uriașe în conturi.
Întrebări: unde a fost statul român și cum a împiedicat el ca lucrările la varianta de ocolire să ajungă pe mâna unor mafioți din Brigada Morții? Nicăieri și nicicum.
Din acel moment, din 2017, nu s-a mai lucrat nimic la varianta de ocolire. Într-un mare secret, fără nici un reproș public la adresa COLLINI LAVORI SPA, CNAIR îi reziliază contractul în mai 2018. Pe site-ul CNAIR se pretinde, în fals, că lucrarea e realizată în proporție de 40%.  În realitate, s-au făcut doar câțiva km de centură și câteva cioturi de poduri.

 


CNAIR evaluează o singură ofertă o jumătate de an. Pentru că nu sunt bani!
 
Abia în 2019, când Târgu Jiul devenise, în absența unei variante de ocolire, unul dintre cele mai necirculabile și mai poluate orașe din România, CNAIR demarează licitația pentru găsirea unui nou constructor. Deși, oficial, a mai rămas de executat 60% din centură, CNAIR alocă un buget scriptic de 44 de milioane de euro, după ce semnase, în 2013, cu COLLINI LAVORI SPA, pe 32 de milioane de euro pentru toată lucrarea. Noul termen de executie din noul caiet de sarcini este la fel de hilar, cunoscând moravurile locului: 18 luni!
Se depune o singură ofertă, la noua licitație, care e deschisă în 23.07.2019, dar, potrivit datelor oficiale din SICAP,  angajații CNAIR  încă o analizează și-acum din punct de vedere financiar. De fapt, se pare că lucrarea nu este bugetată, de aceea se trage, la maxim, de timp, fixându-se un termen limită pentru atribuirea contractului în data de 23.01.2020.
 


Ion Tudor, fost ofițer de Securitate

 

Baronul ”Ficățel” a pus șef peste Drumurile din Oltenia un fost casier de la Vama Giurgiu
 
Tot acest circ chiar se întâmplă, în realitate, fiindcă instituțiile statului sunt împănate cu decidenți jenanți.
Șeful Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova a fost pus de baronul ”Ficățel”, de la Giurgiu, nimeni altul decât senatorul PSD Niculae Bădălău. E vorba de Bogdan Bratu, zis ”Beke”, fost casier la Vama Giurgiu, care s-a remarcat în presa centrală prin petrecerile pentru swingeri la care a participat și prin relația cu fosta balerină Vica Blochina. În rest, dezastru.
Construirea centurii a fost monitorizată într-un mare fel de Secția Drumuri Naționale Târgu Jiu, care este condusă de un fost ofițer de Securitate, Ion Tudor. Înainte să ajungă șef la Drumuri, Tudor și-a trecut în palmares posturi de șef la OPC, Poliția Locală Târgu Jiu și Garda de Mediu. Încă o dovadă că, într-un stat ca al nostru, omul precede funcția, iar în cazuri excepționale, ca acesta, funcțiile.
 


4 miliarde lei vechi, șpagă cu factură, la SDN Târgu Jiu, de la COLLINI, COMSA și COPISA
 
Ca să fie ordine și disciplină pe viitoarea centură, și ca să dureze construirea ei mai mult de 12 ani, cât ne-au trebuit pentru cei 32 de km de drum dintre Bumbești Jiu și Petroșani, Ion Tudor a fost ajutat de unul dintre fiii lui, Cristian – Gheorghe Tudor, care s-a angajat la SDN Târgu Jiu în 2013. Imediat după, și-a înființat o firmă, S.C. MEDIU SERV LOGISTIC S.R.L., prin care, ce să vedeți? În schimbul unor prestații mai degrabă fictive, a încasat 398.696 lei, din 2013 până în 2017, de la societăți aflate sub contract cu CNAIR, pe raza județului Gorj, pe care le controla, împuternicit de tatăl său, și le elogia public, ca purtător de cuvânt al SDN Târgu Jiu, deși niciuna nu respectase termenele de execuție. Practic, e vorba de șpagă cu factură.
Astfel, COLLINI LAVORI SPA, care lucra la centura Târgu Jiului, i-a virat 82.927 lei.
COMSA S.A.U., care lucra la drumul dintre Rovinari și Bumbești Jiu , i-a virat 152.147 lei.
COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA S.A., care lucra la drumul dintre Bumbești Jiu și Petroșani, i-a virat 163.622 lei.
Aceste sume sunt certificate de situațiile oficiale existente la nivelul Ministerului Finanțelor.
În schimbul acestor bani, chiar în timp ce le controla și participa la ședințele lor de progres (vezi captură facebook), ca angajat CNAIR, același  Cristian – Gheorghe Tudor, ca acționar unic al S.C. MEDIU SERV LOGISTIC S.R.L., realiza rapoarte de mediu care erau, apoi, supervizate atât de tatăl său, șeful SDN Târgu Jiu, cât și de angajați ai DRDP Craiova. Ani în șir, nici unul dintre acești angajați ai CNAIR n-a avut nimic împotriva conflictului de interese în formă penală în care se  afla Tudor jr.
E clar că avem de-a face cu șpăgi mascate din moment ce S.C. MEDIU SERV LOGISTIC S.R.L. a prestat doar pentru firmele aflate sub contract cu CNAIR, și numai până la 01.10.2017, când ziarul GORJNEWS a dezvăluit o parte dintre aceste aspecte.  

 

CNAIR – Ștefan Ioniță, Narcis Neaga și Florin Sorin Scarlat


Ultimii trei directori generali ai CNAIR, complici
 
Codul deontologic care trebuie respectat de toți angajații CNAIR spune că aceștia au obligația de a-și informa șefii chiar și în situația în care primesc un cadou simbolic de la firme aflate sub contract cu CNAIR. Ziarul GORJNEWS a informat ultimii trei directori generali ai CNAIR – Ștefan Ioniță, Narcis Neaga  și Florin Sorin Scarlat – despre sumele încasate de subordonatul lor, Tudor jr., dar nu s-a întâmplat nimic. Cel în cauză prestează și acum ca purtător de cuvânt al SDN Târgu Jiu, sub atenta coordonare a tatălui său, care-i e, pe mai departe, și șef.
Ca să mimeze că face, totuși, ceva, conducerea CNAIR a sesizat Agenția Națională de Integritate, împotriva celor doi Tudor, mizând că acolo se va îngropa speța. Numai că ANI s-a spălat repede pe mâini, făcând o sesizare penală care a ajuns la Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgu Jiu, o structură profund pesedizată, care ține dosarele ”sensibile” la sertar, și-apoi le plimbă pe următorul traseu: Parchetul de pe lângă Tribunalul Gorj – DNA Craiova, și retur.


Marius Bogdan Bulancea, procuror șef al Secției de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție din cadrul DNA

Procurorii DNA Poterașu și Bulancea țin cu Mafia Drumurilor din Oltenia
 
În baza anchetei de presă publicate în 2017 de GORJNEWS, s-a autosesizat și DNA central, care …  a clasat cauza, cu o argumentație ineptă.
Astfel, procurorul Alin Eduard Poterașu îl exonerează de orice vină pe Tudor jr., pe motivul că a început să încaseze, ca om de afaceri, bani de la firme aflate sub contract cu CNAIR dinainte să primească atribuții de verificare a lor, ca angajat CNAIR. Acest procuror mai avea puțin și spunea că Tudor jr. a devenit fiul tatălui său, șeful SDN Târgu Jiu, tot după ce a început să încaseze șpagă pe factură, deci și fiul, și tatăl sunt complet nevinovați.
Aberațiile procurorului Poterașu au fost confirmate, sub semnătură, de Marius Bogdan Bulancea, procuror șef al Secției de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție din cadrul DNA.  
 
Conducerea CNAIR refuză să comunice informații de interes public, chiar și după ce e obligată prin hotărâri judecătorești definitive
 
Ziarul GORJNEWS a cerut atât CNAIR, cât și DRDP Craiova să-i comunice informații publice despre ancheta internă referitoare la șpăgile încasate de Tudor jr. de la firme aflate sub contract cu CNAIR. Toți cei trei directori generali ai CNAIR din ultima perioadă – Ioniță, Neaga și Scarlat – au refuzat, motiv pentru care GORJNEWS s-a adresat instanțelor judecătorești.  La 19.09.2019, Curtea de Apel Craiova a emis două hotărâri judecătorești definitive, prin care obligă CNAIR și DRDP Craiova să comunice o parte dintre informațiile solicitate.  Cu toate acestea, actualul director general al CNAIR, Florin Sorin Scarlat continuă să încalce nu numai Legea 544/2001 privind accesul la informații de interes public, ci și hotărârea judecătorească definitivă a Curții de Apel Craiova.
Narcis DAJU
 

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, primit cu pâine, sare și lăutari, de Mihai Weber, președinte al PSD Gorj și al Comisiei SIE

Narcis Daju: ,,Unde a fost statul român și cum a împiedicat el ca lucrările la varianta de ocolire să ajungă pe mâna unor mafioți din Brigada Morții? Nicăieri și nicicum!”
 

Cristian Gheorghe Tudor cu Victor Ponta, gorjnews.ro


Șpăgile încasate de Cristian – Gheorghe Tudor, angajat CNAIR:
82.927 lei , de la COLLINI LAVORI SPA
152.147 lei, de la COMSA S.A.U.
163.622, de la COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA S.A.
 


Autorul acestei anchete de presă este Narcis Daju, jurnalist de investigații din Târgu Jiu, cu o experiență de 10 ani în presa locală, fondator al ziarului GORJNEWS și președinte al Asociației Grupul de Acțiune în Interes Public. Este absolvent al Academiei Naționale de Informații și al Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative. În perioada 1999 – 2009 a lucrat în Serviciul Român de Informații, de unde a plecat prin demisie.

 

Citește și 

Peste 3 miliarde Șpagă, pentru Tudor jr. de la COPISA, COMSA și COLLINI!

Jos masca!MAFIOȚI italieni, în gazdă la Caragea, fostul șef al Poliției din Gorj!

Comentarii

loading...