Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

TAROM își închide agențiile care vând mai mult

TAROM își închide agențiile care vând mai mult

TAROM vrea să închidă agențiile din țară, cu toate că, potrivit ultimului raport, acestea vând mai mult decât cele din străinătate.

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

Dar fostul director general, Mădălina Mezei, care a avut un salariu de circa 10.000 de euro pe lună, ca șef al companiei, conduce agenția transportatorului aerian din Bruxelles. Privații vând cel mai bine pentru TAROM, potrivit aceleiași surse.

Chiar dacă TAROM pierde aproape 5.000 de euro/oră, operatorul aerian a schimbat șase directori în acest an. Cu câteva ore înaintea începerii procesului de restructurare și reorganizare privind relansarea companiei TAROM, angajații nu știu nimic. Mai mult, TAROM sparge sute de mii de euro pe mașini, a cumpărat 20 de mașini Duster. În perioada următoare, Guvernul ar putea aproba un ajutor de de stat pentru salvarea operatorului aerian.

Cu ocazia aniversării a 65 de ani TAROM, ministrul remaniat al Transporturilor, Răzvan Cuc a făcut un cadou companiei de suflet, au început restructurările de personal.

Toate datele privind restructurarea și relansarea companiei TAROM sunt la secret. Conform anunțului și declarațiilor Mădălinei Mezei, fosta șefă TAROM, începând din data de 1 Noiembrie trebuie demarat procesul de restructurare.

Surse din cadrul TAROM au declarat pentru România Liberă, astăzi sau mâine este Consiliul de Administrație pentru a lua o decizie în privina concedierilor.

Din datele obținute de ziarul România Liberă, strategia în vederea relansării companiei, pe o perioadă de 10 ani prevede reorganizarea şi eficientizarea atât prin reînnoirea flotei raportată la profilul de piaţă pe care operăm (care a început deja pentru cursele regionale şi urmează să continue pentru cele internaţionale cu aeronave de tip mediu-curier), cât şi la o grila de salarizare unică şi la optimizarea proceselor şi procedurilor interne.

Pe lângă strategia secretă a fostei conduceri TAROM, direcția de audit a finalizat un raport privind eficientizarea agențiilor activității agențiilor interne, externe, precum și a agenției TAROM Tours.

Raportul este făcut să se apere agențiile externe, în special cele din Bruxelles și Amsterdam, unde lucrează familia Mezei și să fie închise agențiile interne.

 

Până și vânzările sunt La Famiglia

În raportul de audit este scoasă în evidență familia Mezei. Din analiza comparativă a productivității agențiilor externe, calculată pe baza vînzării/angajat Bruxelles și Amsterdam sunt pe primul loc dintre cele 14 agenții TAROM externe.

Raportul de audit este întocmit pentru a promova agențiile externe în defavoarea unor sucursale interne din orașe precum Brașov, Iași sau Cluj.

În comparație cu agenție internă, cu un angajat, vânzările vin de la sine fiind în spațiul Uniunii Europene, ea vinde bilete la pasagerul obișnuit. Din raportul de audit rezultă că spațiile din agențiile interne urmează să fie restructurate.

Raportul de audit ne dă senzația că se merge în favoarea agențiilor externe, în defavoarea agențiilor interne, locații unde lucrează un singur angajat, cu o leafă de circa 2.000 de lei. În prezent, nicio altă companie aeriană nu are reprezentanți la posturi în străinătate, TAROM.

Angajații TAROM nu știu nimic despre programul de restructurare și reorganizare, “acest lucru este ținut la secret, directorul general a fost întrebat și nu a răspuns”. “Totul este ținut la secret, Cei de la firma de consultanță știu. Începând de mâine ar trebui pus în aplicare acest program. Nimic intern. Nu e venit poștatul cu plicuri, așteptăm și noi, mâine”, ne-au spus angajații TAROM

 

Incompetenții PSD de ieri, experții PNL de azi

Odată cu schimbarea guvernului, Lucian Bode, ministrul popus la Transporturi face pârtie  pentru Gabriel Stoe, fost director TAROM. Mai mult, Gabriel Stoe, în mandatul Rovanei Plumb la Transporturi, a ocupat funcția de director general al Companiei Naționale Aeroporturi București, instituția care administrează aeroporturile Henri Coandă și Băneasa.

Zilele trecute, într-o întâlnire  organizată de PNL privind situația Transporturilor și infrastructurii din România, Gabriel Stoe, expert în aviație, a vorbit despre situația transportului aerian.

“Doresc sa fac câteva mențiuni privind domeniul transport aerian, în concordanță cu măsurile cuprinse in Programul de Guvernare PNL. În cadrul Comisiei de Specialitate a PNL, cu ocazia întâlnirilor precedente au fost prezentate și analizate o serie de măsuri, dintre care in Programul de Guvernare au fost preluate, în sinteză, măsuri concrete pentru perioada 2019-2020. Aș face referire la Aeroporturile, la care statul roman deține participări majoritare, respectiv CN Aeroporturi București SA ( OTP si BBU), Aeroportul Timisoara și Constanța (CND), în sensul în care pentru aeroporturile din București există program de dezvoltare blocat, deoarece nu a fost aprobată HG referitoare la expropierile de teren, iar pentru celelalte aeroporturi exista programe de investiții, care urmează a fi implementate. Aș menționa și aeroportul Băneasa care se află în proces de creștere a capacității de procesare a pasagerilor și modernizare, obiectivul fiind operaționalizarea cu ocazia EURO 2020.

De asemenea, în Programul de Guvernare sunt cuprinse măsuri referitoare la CNTAR TAROM SA. Situația Companiei este una dificilă, fără a exagera putând spune chiar critică. Este necesar elaborarea și implementarea unui Plan de reorganizare, în sensul de salvare a Companiei TAROM.

În mod evident că, în spatele măsurilor cuprinse în Programul de Guvernare al PNL sunt și alte măsuri, în mod detaliat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comentarii

loading...