Daniel Funeriu spune că tema manualelor școlare este una falsă. „Trebuie să ne focalizăm pe calitatea profesorilor”

de Adrian Bărbulescu

Daniel Funeriu spune că tema manualelor școlare este una falsă. „Trebuie să ne focalizăm pe calitatea profesorilor”

Fostul ministru al Educației Daniel Funeriu, care a realizat Legea Educației Naționale din 2011, pe bazele strategiei lui Mircea Miclea, susține că tema absenței manualelor școlare de pe băncile elevilor este una falsă și că ar trebui să ne preocupe calitatea profesorilor.

„Tema e falsă: consumăm inutil resurse focalizându-ne pe calitatea manualelor în loc să ne focalizăm pe calitatea profesorilor. Toată discuția despre manuale din România este aberantă pentru că pornește de la o concepție aberantă despre manual. În România manualul este considerat o biblie a învățării, iar asta este total fals. Manualul este un auxiliar al învățării, profesorul este cel care face diferența”, a declarat fostul ministru într-un interviu acordat HotNews.

El arată că politicienii, mulți profesori și majoritatea părinților cred că dacă schimbi manualele cu altele mai colorate sau pe tabletă s-a realizat reforma curriculară. „Evident că asta este o prostie: modul în care manualul este utilizat de către profesor schimbă totul. Cei mai buni profesori ai mei din liceu în Franța nici nu foloseau manuale, care nici nu erau obligatorii : mulți elevi nici nu aveau manuale. Refuz să intru în cancanuri și subiecte periferice dar siropoase pentru presă, gen <manualul de sport>. Vă asigur că nimic nu se va schimbă în bine prin schimbarea manualelor, oricât de <bune> ar fi ele, dacă nu formăm cum trebuie profesorii. Or interesul pentru subiectul formarea profesorilor este acum zero”, a continuat Daniel Funeriu. 

Întrebat dacă există o ruptură între programele școlare și cerințele de pe piață muncii, fostul ministru a replicat că în toate țările, toată lumea spune acest lucru, și anume că școala nu formează suficient de relevant pentru piața muncii. „În adevăr este greu de cuantificat acest lucru, eu am o abordare puțin diferită: este treaba fiecărui individ să fie suficient de inteligent încât să găsească o utilitate pentru tot ceea ce a învățat în școală. Eu unul am cam găsit o utilitate în viață pentru fiecare lucru pe care l-am învățat în școală, începând cu caligrafia și terminând cu ecuațiile diferențiale. Suntem într-o schizofrenie: firmele se plâng că școala nu formează conform cerințelor lor, dar aceleași firme nu se implică atunci când sunt solicitate”.

În altă ordine de idei, Funeriu susține că perioada 2009-2012  a fost cea în care  existat o creștere  a rezultatelor. „Nu am schimbat conținuturi, ci doar am fost  exigent   rațional cu profesorii, elevii ,  general, cu întreg sistemul”, a mai spus el.

Comentarii

© 2006 - 2017 - Toate drepturile rezervate