Coaliția pentru Familie: Nu există democrație doar prin împlinirea dictatului ideologic al unei minorități

de Flavia Dragan

Coaliția pentru Familie: Nu există democrație doar prin împlinirea dictatului ideologic al unei minorități

Președintele Coaliției pentru Familie, Mihai Gheorghiu, transmite, prin intermediul biroului de presă, că inițiativa de modificare a Constituției vizează protejarea familiei și că, dacă instituția căsătoriei s-ar schimba, ar fi afectate ”drepturi fundamentale” ale copilului, părinților, dar și dreptul la liberă exprimare și libertate religioasă, acuzând ”dictatul ideologic al unei minorități”.  

Rl: În primul rând, aș vrea să vă întreb - de ce această dezbatere privind definiția familiei acum în spațiul public: considerați că exista o amenințare la adresa familie tradiționale? Care ar fi factorii care o amenință?

CpF: În primul rând, nu există familie « tradiţională ». Există familie, pur şi simplu. În al doilea rând, dezbaterea se referă totuşi la definiţia juridică şi constituţională a căsătoriei, aşa cum este definită de legiuitorul român în Codul civil. Permanenta referire la o aşa zisă « redefinire a familiei » prin iniţiativa cetăţenească a CpF este o încercare mereu reluată de dezinformare şi răspândire a confuziei. Simpla lectură a proiectului de lege v-ar putea scuti de orice astfel de confuzie. O posibilă modificare a instituţiei căsătoriei este o ameninţare la adresa fundamentelor naturale ale societăţii, o schimbare de paradigmă fără precedent la scara istoriei umanităţii, care ar afecta o întreagă serie de drepturi fundamentale: afectarea drepturilor copilului (dreptul de a-şi cunoaste părinţii biologici, de a fi crescut de o mamă şi un tată, etc), erodarea drepturilor parentale (înlocuirea noţiunii de părinte biologic cu cea de părinte legal, afectarea dreptului părinţilor de a-şi creşte copii în conformitate cu propriile convingeri prin introducerea în materiile şcolare a noţiunii de căsătorie unisex şi a homosexualităţii ca alegere viabila în viaţă, eliminarea termenului de mamă, tată, soţ, soţie din terminologia oficială, etc), erodarea libertăţii de exprimare (imposibilitatea de a-ţi exprima opoziţia faţă de căsătoriile unisex fără a fi penalizat de poliţia limbajului), erodarea libertăţii religioase (căsătoria, aşa cum este valorizată de credinţa creştină este considerată un element de instigare la ură).

Referindu-ne la căsătorie, România nu poate face abstracţie de procesul de redefinire a acestei instituţii în ţări din Europa şi America. În marea majoritate a cazurilor, redefinirea a avut loc prin acţiuni la nivel politic şi activism judiciar. Stadiul actual al dezbaterii din România, în care “căsătoria” între persoane de acelaşi sex este cerută explicit, încercările la nivel juridic de reinterpretare a noţiunii de "soţi" ca fiind aplicabilă şi la două persoane de acelaşi sex, introducerea noţiunii de identitate de gen ca un construct social în realitatea juridică românească sunt factori de o suficientă evidenţă şi gravitate.

Rl: Ce părere aveți despre polarizarea atât de mare care s-a iscat în societate pe această temă? Am văzut că, cel puțin pe rețeaua de socializare Facebook, dezbaterea între susținătorii Coaliției și ceilalți internauți se poartă în termeni destul de agresivi. 

CpF: Când este pusă în discuţie o temă fundamentală, de o importanţă covârşitoare, cu implicaţii profunde la nivelul societăţii, este normal să se exprime dorinţa de protejare a unui fundament al societăţii umane: familia bazată pe căsatoria dintre un bărbat şi o femeie. Acest model este unul firesc, validat de evidenţa biologică şi istoria umanităţii. El trebuie protejat.

Iniţiativa nu este una împotriva a cuiva, ci una de protejare a unei instituţii fundamentale. Suntem împotriva oricărei forme de violenţă a limbajului, fapt constatat din luările noastre de poziţie oficiale. Din nefericire, în spaţiul public, activiştii şi reprezentanţii asociaţiilor pro-LGBT instigă la violenţă verbală, sunt iniţiatorii unui fenomen de etichetare infamantă şi al unui discurs al urii.

Rl: Coaliția a fost acuzată că, prin această inițiativă, a urmărit, de fapt, să interzică cuplurilor de același sex să se poată căsători vreodată în România. Cum răspundeți la această acuzație?

CpF: Cine acuză pe cine? Noi suntem pe terenul ferm al Constituţiei şi Codului civil român. Nu poate exista democraţie fără “demos”, fără popor, nu există democraţie doar prin împlinirea dictatului ideologic al unei minorităţi. Voinţa societăţii româneşti cu privire la această temă fundamentală se va reflecta prin referendum.

Totodată, Coaliţia a mai fost acuzată că nu admite o dezbatere – mă refer aici la conflictele iscate cu Gelu Duminică, Oana Băluţa, Mihai Poliţeanu. Cum răspundeţi?

CpF: O dezbatere presupune utilizarea unor argumente raţionale şi civilizate. Când argumentele depăşesc această linie, dezbaterea devine inutilă. Acuzaţiile absurde la adresa Coaliţiei şi repetarea lor psihotică nu constituie opinii sau dezbatere, ci o campanie dirijată de manipulare şi dezinformare la adresa Coaliţiei pentru familie.

Rl: Ce părere are Coaliția pentru Familie despre legalizarea în România a parteneriatului civil?

CpF: Un proiect de lege în acest sens se află în dezbatere în Parlament, vom vedea care este voinţa legiuitorului român în curând. Dar merită totuşi subliniat că în ţările care au legalizat această formă de uniune, s-a ajuns, în scurt timp, ca parteneriatele civile să implice aceleaşi drepturi ca şi căsătoria civilă, deci adopţia de copii în cadrul parteneriatului civil între persoane de acelaşi sex. Agenda universală a normativizării comportamentului homosexual are ca punct important crearea instituţiei parteneriatului civil pentru persoane de acelaşi sex, ca treaptă necesară pentru obţinerea căsătoriei între persoane de acelaşi sex.

Rl: Aş vrea, de asemenea, să vă întreb despre alte câteva iniţiative din planul de 50 de măsuri de pe site-ul Coaliţiei: 

- ”Măsuri și consiliere pentru asumarea rolurilor familiale conform vârstei și sexului, împotriva deresponsabilizării părinților, alienării soților, sexualizării precoce a copiilor.” Îmi puteți da câteva exemple?

- ”Încurajarea consilierii/medierii de familie în vederea îmbunătățirii relațiilor de cuplu și a prevenirii divorțurilor. Obligativitatea, în cazul soților cu copii minori aflați în întreținere care intenționează să divorțeze, a unui plan de consiliere/mediere familială și a unui plan de finanțare a educației minorilor asumat si semnat de ambii părinți.” Cum se poziționează concret Coaliția față de divorț? 

- ”Eliminarea posibilității minorilor de a obține avort și servicii de „planificare” fără acordul părinților”. După cum știți, România are una dintre cele mai mari rate de adolescente care devin mame din Europa. Considerați că această măsură îi va împiedica pe adolescenți să devină părinți timpurii?

-  ”Anularea subvențiilor publice pentru avort electiv și mijloace contraceptive; direcționarea fondurilor astfel eliberate către servicii de sănătate maternă”. Din câte știu, aceste servicii disponibile în sistemul public de sănătate sunt accesate mai cu seamă de femei sărace, din medii defavorizate. Cum ar trebui să acceseze contracepție aceste femei? Considerați că numărul avorturilor (avem una din cele mai mari rate ale avorturilor din Europa) va scădea dacă statul taie subvențiile publice pentru întreruperile de sarcină la cerere?

CpF: În scurt timp, Coaliţia pentru Familie va comunica în spaţiul public o listă de măsuri prioritare cu detalierea acestora şi a implicaţiilor pozitive la nivelul societăţii.

Citește dosarul integral aici:  Tradiție sau modernism? Cui îi este frică de familie | DOSAR ROMÂNIA LIBERĂ
Oana Băluță: CpF vrea să impună o viziune Totală asupra alegerilor private ale oamenilor
Familia, din perspectivă creștină. Andrei Găitănaru: Creștinismul fără libertate este o contradicție în termeni
Președintele CNCD: Inițiativa CpF este legală, dar nu are legătură cu protecția familiei. Definiția propusă de Coaliție este restrictivă
Adrian Papahagi: Mama și tatăl nu sunt constructe filozofice, sociale sau ideologice, ci natura umană, pe care nu o putem aboli prin ukaz
Teodor Baconschi: În secolul XXI, Bisericile trebuie să dezvolte o pastorală a homosexualității. Legalizarea parteneriatului civil e o formulă de compromis acceptabilă
Judecătorul Cristi Danileț: Ne revoltăm când suntem interceptați de stat, pe motiv că se intră în viața noastră privată, dar, în același timp, cerem statului să reglementeze pe cine să băgăm în pat
Vlad Viski, MozaiQ: Nu e acceptabil ca, într-o democrație, să fim comparați cu pedofilii și zoofilii
Cercetătoarea Raluca Popescu, de la Institutul de Cercetare a Calității Vieții: Nu era necesară o redefinire a familiei. Familiile alternative nu au reprezentat niciodată vreo amenințare la adresa familiei standard

Comentarii

Doresc sa vad site-ul intreg
© 2006 - 2017 - Toate drepturile rezervate