15.6 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăTech6 Practici de UX ce trebuie avute in vedere in dezvoltarea aplicatiilor...

6 Practici de UX ce trebuie avute in vedere in dezvoltarea aplicatiilor mobile

Pentru a oferi cea mai buna experienta posibila pentru utilizatorii aplicatiei mobile pe care vrei s-o lansezi, este esential sa te asiguri ca echipa de dezvoltare la care ai apelat aplica procesul optim de design UX. Cum poti face asta? Verifica daca urmeaza acesti 6 pasi:

1.       Se informeaza in amanunt despre afacerea ta si domeniul in care activezi. Asta include personalitatea brand-ului tau, cultura organizationala, modul de lucru, reputatia, ultimele noutati din industria ta, competitorii tai si cum rezolvi problemele consumatorilor carora te adresezi.

 

2.       Analizeaza publicul tau tinta. Cui se adreseaza aplicatia? Ce nevoi, tipuri de personalitate, comportamente online si tipuri de interactiune preferate au acesti utilizatori? Pornind de la asta, un specialist UX bine pregatit va rula teste de uzabilitate pornind de la problemele cu care se confrunta acesti consumatori, va dezvolta profile ale acestora (buying personas) si va identifica scenariile ideale prin care acestia isi pot rezolva cu succes taskurile necesare.

 

3.       Realizeaza arhitectura informatiei – acest pas in sine ar trebui sa includa mai multi pasi: inventarierea si evaluarea continutului existent, modificari necesare ale acestuia, designul noii arhitecturi a aplicatiei, testarea acesteia si iterarea pe baza feedback-ului obtinut.

 

4.       Wireframing: colaboreaza cu persoana care se ocupa de strategia de continut pentru a stabili ce trebuie sa se gaseasca pe fiecare pagina, concepe structura continutului si pattern-urile de interactiune, testeaza versiuni de design bazate pe ipotezele initiale, folosind prototipuri si tinand cont de feedback-ul obtinut astfel de la utilizatori.

 

5.       Realizeaza designul vizual: lucrand in echipa, designerul UX si designerul vizual se asigura ca aspectul frumos se imbina perfect cu functionalitatea, obtin feedback cat mai devreme de la utilizatori si folosesc acest feedback in iterari ulterioare.

 

6.       Testeaza uzabilitatea pe baza tuturor informatiilor obtinute de-a lungul timpului cu ajutorul tool-urilor de analiza, pe baza ipotezelor anterioare, precum si a oricaror eventuale sesizari primite de la utilizatori, identificand oportunitatea unor posibile modificari, adaugiri sau eliminari.

 

Verifica daca furnizorul cu care lucrezi urmeaza acesti pasi si vei fi pe drumul cel bun in a raspunde din ce in ce mai bine nevoilor clientilor tai!

Cele mai citite

Tichetele casnice: cum le pot folosi firmele și persoanele fizice

Sistemul de plată prin tichete a activităților casnice e funcțional și tocmai a fost modificat de Guvern printr-o ordonanță de urgență, deși acesta ar...

Vopsirea auto profesională. Etapele procesului de vopsire pas cu pas

Vopsirea auto profesională este un proces complex și meticulos, care implică mai multe etape distincte pentru a obține un finisaj impecabil și durabil. În...

Nicu Ștefănuță: „În sfârșit, directiva privind violența împotriva femeilor a fost adoptată”

În ultima sesiune plenară din legislatura actuală, Parlamentului European a votat primul act legislativ al UE privind violența împotriva femeilor și violența domestică, care...
Ultima oră
Pe aceeași temă