10.7 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăSpecial#Retro2016 (III). Toyota Corolla: 50 de ani

#Retro2016 (III). Toyota Corolla: 50 de ani

Anul 2016 a fost unul al petrecerilor în industria auto. În primul episod „#Retro2016“, am vorbit despre centenarul BMW. În cel de-al doilea, am marcat aniversarea a 80 de ani Opel în clasa compactă și împlinirea a 40 de ani de către Golf GTI. Iar acum, încheiem șirul retrospectivelor cu 50 de ani Toyota Corolla, 25 de ani Volvo 850 și 20 de ani Skoda Octavia.

Chiar dacă japonezii au pierdut Războiul de partea axei Roma-Berlin-Tokyo, au cucerit lumea automobilului. Cu răbdare, perseverență și calitate, în 2012, Toyota a reușit să devanseze Volkswagen AG și General Motors, devenind primul constructor de mașini care a trecut pragul de zece milioane de vehicule produse într-un an.

La început, modelele Toyota se numeau ”Toyoda”, după fondatorul Kiichiro Toyoda. Din 1947, s-a trecut la denumirea ”Toyopet”, iar, din 1957, când niponii au intrat pe piața americană, pentru ca mașinile să nu fie asociate cu animalele de companie (”-pet”), avem Toyota. Într-o primă fază, Toyota s-a impus în segmentul off-roader-elor, alături de Jeep Willys și Land Rover, cu Land Cruiser.

Apoi, din 1966, Corolla a devenit samurai. Lansată cu motto-ul ”Cea mai dorită mașină de pe piață”, prima generație Corolla (E10 – motor de 1.1 litri și 60 CP, cutie manuală, în patru trepte, sau automată, în două) a fost o revelație și, în 1974, a devenit bestseller-ul Toyota la nivel global. Apoi, acum 20 de ani, în 1997, Corolla a bătut ”Broscuța”, Vollkswagen-ul Beetle, devenind cel mai vândut model din lume. În cei 50 de ani de istorie, cele 11 generații Toyota Corolla s-au vândut în peste 43 milioane de unități.

Cele mai citite

România înregistrează unul dintre cele mai mari decalaje din UE între veniturile mari și veniturile mici ale populației – GRAFIC

România înregistrează unul dintre cele mai mari decalaje din UE între veniturile mari și cele mici în rândul populației: venitul mediu al celor mai...

Dotează igienic intrările în spațiul tău de business, pentru o bună curățenie și siguranță!

Indiferent de domeniul de activitate, în afaceri, igiena și siguranța nu ar trebui să fie niciodată neglijate. Există anumite situații în care acest aspect...

Comisia Europeană a simplificat regulile în vamă pentru mărfurile de import, analiză Ey

Prețul efectiv plătit sau de plătit pentru mărfurile de import (valoarea de tranzacție) este unul din elementele de taxare care poate genera probleme complexe...
Ultima oră
Pe aceeași temă