11.1 C
București
marți, 23 aprilie 2024
AcasăSpecialCorespondenţă specială. Salonul Auto de la Paris: Sub semnul kilowaților, dar puțin...

Corespondenţă specială. Salonul Auto de la Paris: Sub semnul kilowaților, dar puțin crispat

Paris, un oraș care, evident, nu mai poate fi la fel după ce a avut de îndurat din cauza terorismului, lucru vizibil la tot pasul. Noi am venit la Paris pentru a sărbători automobilul, dar deja automobilul este o mare problemă pentru capitala franceză. Să nu vă mai plângeți de traficul bucureștean, la 7 dimineața se circulă cu 6 km/h în Paris. 4 km de la hotel până la complexul expozițional, adică undeva pe la 45 de minute în trafic.

Un salon ceva mai crispat încă de la intrare. Un salon unde lumea se uită ce ai în bagaj. Aceasta este realitatea în care trăim. Mai mult, de la Paris 2016 lipsesc ceva nume, unele grele din industria auto. Din solidaritate cu cei care respectă acest eveniment, nu le voi pomeni numele, au decis să lipsească, își merită anonimatul.

Un salon care pare a fi sub semnul kW-ilor. Dacă acum vreo 4-5 ani, toate standurile de la evenimentele de profil erau albe, albastre sau verzi… pentru a semnaliza atașamentul constructorilor față de ecologie, că își doresc modele hibride, plug-in sau electrice în gamă, a urmat o perioadă de liniște. Automobilul electric a devenit parte din coti­dian, a fost ușor exilat într-un colț al standurilor… Și asta pentru că în viața reală nu era considerat o alternativă viabilă la automobilul clasic. Până acum!

Ediția de anul acesta poate fi determinantă pentru automobilul electric. Au sosit noile baterii, cele care permit o autonomie mai mare. Renault a deschis conferința de presă de la Paris cu ZOE, un model care se laudă acum cu o baterie de 40 kW, ceea ce îi asigură o autonomie ipotetică de 400 km și una în viața reală de 300 km. Iar mo­delul este disponibil de acum.

Sportivitatea este discretă, nu mai este așa evidentă ca în anii trecuți, când standurile erau pline de sute de cai-putere. Mercedes-Benz epatează cu GT-R, Honda a venit cu un concept Type-R bazat pe noua generație Honda Civic.

Acum internetul nu mai este o problemă, să găsești un loc unde să respiri și să așterni niște rânduri pentru pagina auto din gazeta de mâine, iarăși nu mai este o problemă. Mondial de L’Automibile a devenit mai aerisit.

În concluzie, suntem martorii renașterii automobilelor electrice și în mod cert martori la decesul saloanelor auto de dimensiunile celor de la Paris sau Frankfurt. Lucru valabil cel puțin în Europa, unde vorbim despre o clientelă matură, cu o cultură auto bogată, clienți statornici în marea lor parte. De aici și decizia unor constructori de a nu mai fi prezenți la Paris și a rezerva un stand pentru saloanele din Orientul Mijlociu, Asia sau America.

Cele mai citite

Brățările personalizate pentru cuplu – Cadoul ideal pentru a celebra iubirea

Într-o lume plină de opțiuni când vine vorba de cadouri, brățările personalizate pentru cupluri se disting ca o alegere plină de semnificație și afecțiune....

Neuropatie diabetică: Tipuri, simptome și cauze

Neuropatia diabetică este o complicație a diabetului care afectează sistemul nervos. Este o boală progresivă, iar simptomele se agravează în timp. Neuropatia diabetică apare atunci...

ONG-urile nu au tratament preferențial, trebuie să raporteze ce fac cu banii ca și societățile comerciale

Organizațiile neguvernamentale (ONG) nu beneficiază de un tratament preferențial ci, dimpotrivă, trebuie să raporteze ce fac cu banii, așa cum sunt obligate și societățile...
Ultima oră
Pe aceeași temă