Pasii pentru deschiderea unui magazin online

de Andrei Mărgăritescu

Pasii pentru deschiderea unui magazin online

Fara indoiala, magazinele online ocupa o pozitie fruntasa in noile afaceri care apar peste noapte, toata lumea crezand ca a detine un magazin online este cea mai simpla si mai banala afacere pe care o poate avea. Daca la nivel international situatia este cu adevarat diferita, la noi in tara, datorita agentiilor care s-au axat pe aceasta nevoie a pietei, situatia este mai acceptabila.

Nimeni, niciodata nu o sa iti dea niste informatii de calitate pe gratis, insa pentru a evita un alt numar de esecuri periodice, ne-am hotarat sa va recomandam primii pasi pe care trebuie sa-i faceti pentru a putea da drumul unui magazin online, pasi care determina reusita sa.

In ce consta deschiderea unui magazin online pe piata din Romania?

Fara nici o urma de indoiala, primul pas consta in analizarea pietei in special din punct de vedere al cifrelor, verificarea potentialului special pentru a intelege in ce industrie urmeaza sa intri. La sfarsitul anului 2016, numarul magazinelor online a depasit 25.000 insa dintre toate acestea doar 30% dintre ele sunt relevante pentru piata. Cu alte cuvinte, cea mai mare parte dintre ele nu reprezinta practic o concurenta, numarul vanzarilor pe care le au la nivel lunar, fiind unul foarte mic, total irelevant in momentul de fata. De aceea, doresc sa va intreb pentru a va putea raspunde singuri, in ce categorie doriti sa va situati?

Si pentru a intelege si mai bine piata, trebuie sa analizezi cat mai concret nisa in care vrei sa intri. Printre cele mai relevante si care aduc cele mai mari vanzari, totodata si profit, sunt it&electro, articole pentru copii, fashion si home&deco. Totusi, asta nu inseamna ca in aceste nise trebuie sa fie inclus si magazinul tau doar ca acestea se afla in topul piramidei la nivelul din Romania. Aceasta analiza de piata, poate fi facuta atat de tine, cat si de o agentie care practic are informatiile exacte pe care le cauti si cu ajutorul carora vei putea intelege mult mai bine intreaga situatie.

Partea de design si functionalitate este probabil cea mai importanta cel putin din punctul nostru de vedere deoarece va trebui sa ai mare grija cine se ocupa de aceasta parte. In cazul in care iti doresti un magazin modern, cu design 2017-2018 si functionalitati avansate (awb automat, integrare wms, erp, facturare automata, raportari avansate, etc), trebuie sa stii ca ofertele de pret magazin online depasesc suma de 3000 euro pentru setup-ul initial pe  structura unei platforme performante. Cum arata, ce functionalitati are, daca este optimizat pentru telefoanele mobile in ideea in care comenzile de pe desktop pierd teren, cat de relevante sunt produsele recomandate de pe site, care e viteza sa de incarcare, cat de usor este de administrat, toate acestea fiind intrebari extrem de importante pentru tine.

Capitalul tau, joaca de asemenea un rol important in tot procesul care se va demara in momentul in care te vei decide. Niciodata nu a fost ieftin si usor sa incepi o afacere, iar in cazul bugetului pentru crearea unui magazin online, va trebui sa ai un capital serios si care sa nu iti creeze probleme, deoarece fara un marketing serios prin a promova magazinul, niciodata nu vei reusi sa il ridici la nivelul la care iti doresti. De exemplu, din cei 1.8 miliarde de euro ca si bilant total al anului 2016 cat doresti sa detii din aceasta suma? Aceasta ar fi o intrebare extrem de importanta si recomandata de orice consultant din acest domeniu.

Iar in final, platforma, va face iar o diferenta importanta. Ai la dispozitie un numar mare pe piata, insa nu toate pot fi avantajoase. Aici trebui sa ai in vedere numarul de produse pe care le comercializezi la inceput, dar si peste doi ani sau chiar cinci ani. Asta in ideea in care un magazin online se dezvolta in mod constant iar astfel, o platforma prost aleasa s-ar putea sa te puna in mari dificultati si bineinteles, costisitoare.

Comentarii

Doresc sa vad site-ul intreg
© 2006 - 2017 - Toate drepturile rezervate