€4.6321 $3.9175 £5.2408

Țepe cu mașini în 2017 și cum ar trebui să te ferești de ele anul viitor

Anul 2017 este unul record pentru piața auto de mașini second hand, înregistrându-se aproape o jumătate de milion de tranzacții, profiturile samsarilor și dealerilor auto fiind și ele pe măsură.

Rl online 0 comentarii

 

 Kilometri reali, schimb de ulei și plăcuțe de frîne recent schimbate, nu bate, nu troncăne, n-a fost lovită. Este descrierea pe care o găsești în aproape toate anunțurile de vânzări auto din România. Evident că, cel puțin jumătate dintre aceste descrie sunt cel puțin mincinoase. Așa că, până să îl crezi pe cuvânt pe vânzător, mai bine verifici mașina de zece ori.  

Daună totală

Cea mai gravă țeapă dată cumpărătorilor de mașini second-hand a fost vânzarea unei foste daune totale. "Din 1.000 de mașini verificate online pe platforma InspectorAuto.ro în ultima perioadă circa 14% au avut o valoare de reparație care indică avarii serioase, iar aproximativ 6% au avut avarii atât de mari încât ar fi trebuit să fie daune totale. Pentru a evita cumpărarea unei epave pe roți recomandăm verificarea  autoturismului în baza de date a InspectorAuto.ro, ca pas preliminar, apoi o verificare tehnică  și de caroserie într-o unitate service autorizată R.A.R., care face inclusiv test de grosimea stratului de vopsea și verifică integritatea sitemului de siguranță (airbag-uri, centuri, calculator airbag etc)", spune Mihai Cune, fondator și director general al InspectorAuto.ro.

 Mașini fără airbaguri

 O problemă la fel de gravă precum mașinile daună totală a fost comercializarea unor mașini fără airbaguri, care în multe cazuri pleacă tot dintr-o fostă daună totală. La prima vedere mașina pe care o ai în față și vrei să o cumperi arată impecabil, iar la testul de diagnoză nu apare nicio eroare referitoare la airbaguri pentru că samsarii au pus o piesă electronică în locul acestora. Dacă mașina prezintă urme suspecte în partea frontală sau se văd urme de intervenție pe trager, are elemente revopsite, data de fabricație a farurilor este mai nouă decât mașina sau îmbinarea elementelor de caroserie nu este simetrică, etc. apelați la un service să verifice atent caroseria mașinii pentru urme de avarii majore și pentru a vă arăta că există airbag în volan și la pasager sau în montanții parbrizului (operațiunea durează aproximativ o oră și cu ajutorul unei camere endoscopice se poate afla totul).

Accept orice test

Mesajul accept orice test în anunț este menit să îi descurajeze pe cumpărători să nu mai verifice mașina. Este o falsă transparență, în ideea că dacă vânzătorul acceptă un test într-un service înseamnă că mașina este conform descrierii din anunț și nu are nimic de ascuns.  Este foarte important ca mașina să fie verificată înainte de a da banii pe ea. Sunteți pe cale să cheltuiți o sumă mare de bani și ar fi bine să știți pe ce îi dați.

Filtrul de particule anulat

Mașinile diesel fabricate după anul 2005 sunt dotate din fabricație cu filtrul de particule, care după aproximativ 250.000 de kilometri ar trebui schimbat sau curățat dacă se mai poate.

Mașinile diesel care vin din Germania cu foarte mulți kilometri sunt în general pe finalul vieții filtrului de particule, kilometri sunt dați înapoi și cumpărătorul se trezește cu o foarte mare problemă la câteva luni după ce a cumpărat mașina.

În multe situații, samsarii chiar vor anula filtrul de particule pentru ca mașina să meargă fără probleme și să nu intre în modul de avarie, acea limitare la 3.000 de ture a motorului. După anularea filtrului de particule, mașina va funcționa fără probleme însă va emite noxe ridicate și fum, din când în când, la accelerări mai rapide. Cumpărătorul va afla abia la următoarea vizită la ITP că mașina lui are noxe peste limite și are filtrul de particule anulat.

Dacă vânzătorul susține că mașina are filtrul de particule nou, schimbat, dar ea are sub 200.000 km se ridică mari semne de întrebare.

Distribuția

Samsarii iau mașini cu kilometri aproape de schimbarea distribuției, întrucât pot negocia cel puțin 500 de euro, cam cât costă operațiunea. Apoi dau kilometrajul înapoi fără să schimbe distribuția și îi lasă cumpărătorului riscul de a se trezi cu motorul defect din această cauză. De aceea, când cumpărați o mașină second-hand este recomandat să schimbați distribuția dacă nu cunoașteti persoana de la care ați cumpărat-o și nu puteți afla rulajul real.

De exemplu, unii samsari vând mașini cu 170.000 km și trec în anunț că a fost schimbată distribuția, care normal se schimbă la 210.000 de km. În momentul în care se rupe cureaua de distribuție sau lanțul de distribuție, mai multe componente din motor vor fi avariate. Au fost cazuri în care după această întâmplare mașina a avut nevoie de un alt motor. Puteți verifica dacă distribuția a fost schimbată, la un service; după ce se desface un capac se poate observa starea curelei de distribuție.

Mașini din Vest cu kilometri puțini

Mașinile cu kilometri puțini costă în statele din Europa de Vest cu 10-20% mai puțin decât o mașină nouă, deci sunt extrem de scumpe și nu ar merita să fie aduse în România și vândute. Cu toate acestea, samsarii din România au aceste mașini la vânzare și la un preț foarte mic, deci este clar că autoturismele au un rulaj mult mai mare și kilometrii au fost dați înapoi.

Sunt cazuri când samsarii de mașini nu dau înapoi sute de mii de kilometri, o fac doar pentru 4.000 de kilometri să zicem. Ei fac acest lucru din motive de marketing ca să sune bine în anunț. În loc de 203.000 de kilometri, aceștia preferă 199.000 de kilometri pentru ca anunțul lor să apară la căutări cu pragul până la 200.000 de kilometri. Este o practică des întâlnită.

Loading...