Românii își caută vacanța ideală pe smartphone. Căutările pe mobil le-au depășit pe cele de pe desktop pe piața de travel

de Andrei Mărgăritescu

Românii își caută vacanța ideală pe smartphone.

48% dintre căutări au fost realizate de pe mobil, în timp ce 47% au fost realizate de pe Desktop și 5% de pe tabletă. De asemenea, 97% din cei care achiziționează pachetele de vacanță mai întâi se documentează online.

”În 2016, 48% dintre căutări au fost realizate de pe mobil, 47% au fost realizate de pe Desktop, iar restul de 5% de pe tabletă. Companiile de turism, și nu numai, trebuie să regândească strategiile de marketing astfel încât să fie “mobile first”, deoarece volumul de căutari de pe desktop este în scădere”, a declarat Daniel Slăvenie, managing partner MoLoSo, agenția digitală care oferă servicii de marketing online.

Deși rata de conversie, în continuare, este mai mare pe desktop, o strategie corectă de marketing implică o concentrare mai mare în campaniile de mobil. 54% din utilizatorii care au achiziționat pachete turistice (leisure) au declarat că funcționalitatea greoaie și experiența acestora pe versiunea mobilă a site-ului au fost motivul principal pentru care aceștia au finalizat achiziția pe desktop.

”În cel mai scurt timp mobilul va ajunge pilonul central în planificarea și achiziția unei vacanțe. Acest lucru va aduce o schimbare în comportamentul și așteptările consumatorilor.”, continuă reprezentantul MoLoSo.

Crește interesul pentru pensiunile din țară

La capitolul pensiuni, volumul de căutări în tot anul 2016 a înregistrat o creștere de 45.64%, încă o dovadă că românii preferă destinațiile interne.

”Căutările de pe mobil pentru subverticala pensiuni au crescut anul trecut cu 85% in 2016 față de 2015. Din totalul căutărilor pe nișa de pensiuni, 53% au fost realizate de pe mobil. În primele saptamani din 2017 am înregistrat o creștere a căutarilor cu 100% si preconizăm ca pe tot anul vom avea o creștere de 65%”, a menționat Daniel Slăvenie.

Deși în general interesul pentru vacanțe e crescut în mediul online, în continuare românii aplică principiul ROPO – Research Online, Purchase Offline.

”Un procent semnificativ de 35% dintre aceștia fac achiziția de vacanțe la sediul agenției, în condițiile în care 97% din consumatori fac research-ul online " declară Catalin Macovei, Managing Partner MoLoSo.

Comentarii

Doresc sa vad site-ul intreg
© 2006 - 2017 - Toate drepturile rezervate