Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

87 de alerte unice de securitate cibernetică, raportate la numărul unic 1911

87 de alerte unice de securitate cibernetică, raportate la numărul unic 1911

Un număr de 87 de alerte unice de securitate cibernetică a fost raportat către Centrul Naţional de Răspuns la Incidentele de Securitate Cibernetică - CERT-RO, la numărul unic 1911, la cinci zile după ce noul serviciu a devenit operaţional.

Rl online 0 comentarii

"La numai cinci zile de la operaţionalizarea numărului unic 1911 apelabil din toate reţelele de telefonie la tarif normal, 87 de alerte unice de securitate cibernetică au fost raportate către CERT-RO, 25% dintre acestea fiind din Bucureşti. Acestea au fost semnalate de către o unitate spitalicească şi restul de persoane fizice. Practic, media zilnică de incidente unice raportate a crescut de la trei incidente/zi (înregistrate la nivelul anului 2018) la 17 incidente/zi post lansare număr unic", a anunţat, pe propria pagină de Facebook, ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Alexandru Petrescu.

Conform datelor publicate de către ministru, aproximativ 30% dintre incidentele raportate sunt de tip fraude (phishing, sextortion etc.), urmate de cele cu conţinut abuziv aproximativ 14% (spam, mesaje comerciale nedorite etc.), alături de alerte privind sisteme compromise (neactualizate, configurate necorespunzător sau neactualizate), încercări automate de spargere a parolelor, furt de informaţie, precum şi un atac de tip ransomware (criptarea datelor de pe hard-disk).

"Important de subliniat este faptul că, pe lângă asistenţa furnizată propriu-zis în soluţionarea incidentelor, informaţiile obţinute pe baza raportărilor reprezintă elemente foarte valoroase în diagnosticarea tipurilor de incidente cu care se confruntă utilizatorii de tehnologie din România, precum şi o sursă utilă pentru dezvoltarea de strategii şi politici la nivel naţional", precizează ministrul.

Începând cu data de 2 mai, persoanele fizice, juridice şi instituţiile publice din România pot raporta, la numărul unic 1911, incidentele de securitate cibernetică pe care le-au constatat, costul proiectului fiind de un milion de euro.

Numărul poate fi apelat gratuit din orice reţea de telefonie, şi este disponibil non-stop. La ora actuală, în activitatea noului Call Center sunt implicate 10 persoane.

Comentarii

loading...