6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăȘtirile zileiȘoselele morții

Șoselele morții

Dintre cele 28 de țări membre ale Uniunii Europene, România este pe primul loc în ceea ce privește numărul de accidente înregistrate pe drumurile publice.

Studiul a fost realizat de Comisia Europeană și a luat în calcul toate țările membre UE, inclusiv Marea Britanie, care se pregâteșe să iasă din UE. Întâmplător sau nu, Marea Britanie este prezentată în acest studiu drept cea mai sigură țară, dintre cele 28 analizate, din punctul de vedere al șoselelor.

Această ultimă ediție a studiului, difuzată de Comisia Europeană în anul 2019, ilustrează situația din anul 2018.

Clasamentul a fost deja prezentat de presa din Regatul Unit. Publicația The Sun subliniază, pe baza acestuia, că “șoselele britanice sunt recunoscute ca fiind cele mai sigure”, întrucât pe parcursul unui an de zile, accidentele rutiere au produs în Marea Britanie doar 28 de decese la un milion de locuitori.

Imediat înaintea Marii Britanii (locul 28 în UE), adică într-o poziție aproape la fel de bună din punctul de vedere al siguranței rutiere, se află Danemarca (locul 27) și Republica Irlanda (locul 26).

La polul opus, drept țara din UE cu cele mai periculoase drumuri publice, se „remarcă” România, cu 96 de decese pe an la un milion de locuitori, urmată de Bulgaria (88 de morți), Letonia (78) și Croația (77).

Pe ansamblul întregului an 2018, pe șoselele din UE s-au înregistrat în total peste 25.000 de morți, ceea ce echivalează cu o medie de 49 de decese la un milion de locuitori.

Antonio Avenoso, director executiv al Consiliului European pentru Siguranța Transporturilor, a subliniat, în acest context, că „moartea a 70 de oameni pe zi sau a 500 de oameni în fiecare săptămână, pe șoselele din Uniunea Europeană, nu poate fi ignorată”.

Pentru a reduce riscul unor accidente rutiere grave, autorităților din statele membre UE li se recomandă înăsprirea sancțiunilor rutiere, prevenirea consumului de alcool sau de droguri de către șoferi, dotarea, până în anul 2022, a tuturor automobilelor noi cu limitatoare de viteză, precum și crearea unei “infrastructuri rutiere sigure” mai ales pentru “utilizatorii vulnerabili” ai drumurilor publice.

Această formulă face probabil referire la pietoni și la bicicliști, care au la dispoziție, în țările occidentale, benzi și piste rezervate, mult mai generoase decât cele care există în România.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă