Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

FOTO CREDIT: NEWSWEEK ROMÂNIA : 14 noiembrie 2019, consilierul ASF Cristian Muntean (primul) fost președinte al asociaței service-urilor din România, un translator și Florentin Pandele - Autocar

FOTO CREDIT: NEWSWEEK ROMÂNIA : 14 noiembrie 2019, consilierul ASF Cristian Muntean (primul) fost președinte al asociaței service-urilor din România, un translator și Florentin Pandele - Autocar

AutoCar facturează de 5 ORI MAI MULT reparațiile mașinilor și cere INSOLVENȚA EUROINS ROMÂNIA

După luni de zile de investigații și documentări de presă, AutoCar și 7 service-uri AUTO asociate cer insolvența societății de asigurare Euroins România. Societatea de asigurări se apără făcând public o comparație între tarifele facturate de Autocar și alte service-uri AUTO

Adriana Constantinescu 0 comentarii

Euroins acuză AutoCar și service-urile asociate că facturează chiar și de zece ori mai mult ora de tinichigerie atunci când plătitorul este Euroins România – cu 100 euro pentru ora de tinichigerie. Suma de 100 de euro, echivalentul a 480 de lei, este numai nivelul minim, pentru că AutoCar şi service-urile asociate au facturat către Euroins România chiar şi 661 de lei per oră, plus TVA, pentru „selectare erori memorie” – adică aproape 140 de euro per oră, comparativ cu statisticile BAAR unde costul mediu al orei de manoperă facturat de service-urile din România este de 151 de lei (31 de euro) per oră.


Euroins România a transmis prețurile de la 185 de unități de reparații auto din toată țara, care ajung la un cost mediu de 130 de lei (27 de euro) per oră, plus TVA. Practic tarifele AutoCar pentru manoperă sunt de 5 ORI MAI MARI între 480 şi 661 de lei (100 – 140 de euro) per oră, plus TVA.


Societatea a dat și un exemplu: ,,În cazul unui Ford Focus Generaţia 3, operaţiunea de reparaţie a uşii dreapta faţă şi înlocuirea uşii dreapta spate a fost facturată către Euroins România cu suma de 26.298,17 lei, adică 5.433,5 euro – mai mult de un sfert din prețul de nou al unui astfel de automobil.”


De asemenea, prețurile pentru închirierea unei mașini de înlocuire pe perioada reparației sunt de cca 4 ori mai mari la AutoCar și service-urile asociate care facturează în medie cu 264% mai mult decât un brand german de lux. Aceasta înseamnă că tariful de închiriere a unei mașini de lux de la reprezentanță este de 223 de lei pe zi, plus TVA, sau 814 lei plus TVA, dacă o închiriați de la AutoCar.


Toate aceste tarife facturate de către AutoCar şi service-urile asociate către Euroins România și neacceptate de Euroins devin apoi motive pentru depunerea de petiții la ASF.


Euroins România acuză faptul că se confruntă ,,cu un atac de blocare din partea unui pumn de service-uri lacome, care sufocă activitatea companiei şi provoacă în mod indirect prejudicii românilor oneşti prin supra-aglomerarea departamentului daune cu cereri şi facturi absurde.”

Mai mult, Euroins România a depus sute de plângeri penale pe temei de tentativă de extorcare de fonduri prin facturarea de preţuri umflate pentru reparaţii, şi a iniţiat alte sute de procese împotriva acestor service-uri. Societatea anunță că preţurile poliţelor de asigurare RCA sunt în pericol să înceapă să crească exclusiv din cauză că societăţile de asigurare sunt obligate să plătească aceste facturi oneroase, sub ameninţarea amenzilor şi a proceselor.

AutoCar nu neagă prețurile mari

La solicitarea RL cu privire la costurile de 5 ori mai mari decât media națională, AutoCar a transmis: ,În condițiile unei piețe a reparațiilor auto libere și concurențiale, grupul nostru de service-uri se poziționează în categoria unităților reparatoare premium, oferind servicii de reparații similare cu cele ale reprezentanțelor mărcilor premium. În acest sens, societatea noastră practică prețuri aproximative de nivelul acestor reprezențante premium, în condiții de calitate similară.
Diferența dintre grupul nostru auto și reprezentanțele mărcilor premium este că grupul AutoCar acceptă efectuarea de reparații decontate de către orice firmă de asigurări, în timp ce mărcile premium refuză efectuarea reparațiilor în baza polițelor RCA emise de către Euroins.”


CONTEXT


Grupul de firme AutoCar și alte 7 unități reparatoare de sub umbrela sa, două dintre acestea fiind chiar reprezentanțe BMW și Mercedes au solicitat în data de 7 iulie 2020, insovența (care include și procedura de faliment) firmei EUROINS, pentru o datorie de 1,5 milioane lei.


Conform unui comunicat remis presei, AutoCar înregistrează̆ în prezent sume de 5,17 milioane de lei, sume neachitate de către Euroins, însă doar 1,5 milioane de lei reprezintă̆ sume cu o vechime mai mare de 60 de zile eligibile solicitării falimentului firmei de asigurări.


„Din nefericire, orice dialog inițiat cu firma Euroins a eșuat și în cazul grupului AutoCar, societățile din grupul nostru având de recuperat sume din anul 2019. AutoCar se alătură̆, în acest sens, demersului inițiat de 7 unități reparatoare, două dintre acestea fiind reprezentante BMW și Mercedes din România, care au declanșat procedura de cerere a falimentului firmei Euroins. În absența unei autorități care să protejeze consumatorul de asigurări, grupul de firme AutoCar oferă informațiile necesare pentru formularea cererii de faliment împotriva Euroins și poate pune pe cei doritori în legătură cu persoanele care le pot oferi asistență juridică pentru aceste demersuri legale”, explică reprezentanții Grupului AutoCar.


Dezvăluiri Newsweek România


Cristian Muntean, consilierul vicepreședintelui Autorității de Supraveghere Financiară Cristian Roșu, s-a dus într-o vizită „privată” în Bulgaria pentru a încerca să-l convingă pe Assen Christov, șeful grupului bulgar Eurohold să-și plătească datoriile către afaceristul român. – Florentin Pandele.
 

Florentin Pandele 


În timpul discuțiilor, Cristian Muntean i-a sugerat lui Assen Christov să ajungă la o înțelegere cu afaceristul Florin Valeriu Pandele în legătură cu diferențele de bani datorate de Euroins către service-urile afaceristului român.


 
 
 

Comentarii

loading...