Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

CNA a sancţionat posturile de televiziune Antena 3, Realitatea TV şi România TV

CNA a sancţionat posturile de televiziune Antena 3, Realitatea TV şi România TV

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a sancţionat, în şedinţa de marţi, posturile de televiziune Antena 3, Realitatea TV şi România TV cu amenzi cuprinse între 10.000 şi 35.000 de lei pentru încălcări ale prevederilor legislaţiei audiovizualului.

Rl online 0 comentarii

CNA a analizat în şedinţele din 17, 22 şi 29 ianuarie o serie de rapoarte de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate ca urmare a sesizărilor primite la CNA pentru emisiuni difuzate de posturi de televiziune în perioada 1 ianuarie - 31 septembrie 2018.

Consiliul a decis să sancţioneze postul Antena 3 cu amendă de 35.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor art. 40 alin. (1)-(6) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual. La stabilirea sancţiunii s-au avut în vedere ediţii ale emisiunilor „Sinteza zilei”, „În gura presei”, „Esenţial”, „Descoperiţi”, „Exces de putere”, „Ediţii informative” şi „Ediţie specială” din 5 august 2018. 

Realitatea TV a fost sancţionată cu amendă de 15.000 de lei pentru încălcarea dispoziţiilor art. 40 alin. (1), (2), (4), (5) şi (6), art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) şi art. 70 din Codul audiovizualului la difuzarea unor ediţii ale emisiunilor „Jocuri de Putere”, „Realitatea Românească”, „Acasă la Oamenii Realităţii”, „Talk News” şi „Ştiri”.

România TV fost amendată cu 10.000 de lei, deoarece nu a respectat prevederile art. 40 alin. (1) la difuzarea emisiunii „Ediţie de seară” din 11.02.2018 şi nici pe cele ale art. 40 alin. (3) în emisiunile „Newsline” din 16.05.2018 şi „Ştirile România TV” din 13.09.2018. De asemenea, la difuzarea emisiunii „România la raport” din 26.09.2018 nu au fost respectate prevederile art. 40 alin. (1) şi (3) din Codul audiovizualului. 

Pro X a primit somaţie publică pentru că în cadrul emisiunii „Ora exactă în sport” din 8 august 2018, radiodifuzorul nu a ţinut cont de dispoziţiile art. 40 alin. (1) din Cod.

În aceeaşi şedinţă, Consiliul Naţional al Audiovizualului a recomandat radiodifuzorilor de la nivel naţional, regional
şi local, să sprijine difuzarea spoturilor audio–video referitoare la campania de informare a populaţiei în legătură cu modalitatea de funcţionare a sistemului RO–ALERT, desfăşurată de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, pentru o perioadă de trei luni.

Comentarii

loading...