Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Consiliul elevilor promovează educația sexuală

Consiliul elevilor promovează educația sexuală

În perioada 1 – 4 februarie 2019, a avut loc la Focșani Adunarea Generală a Consiliului Național al Elevilor (CNE), la eveniment participând câte doi elevi din fiecare consiliu județean din țară.

Mihai Stoica 0 comentarii

Conform unei anchete jurnalistice efectuate de Vranceamedia, Ministerul Educației Naționale a plătit masa și cazarea participanților, iar Inspectoratul Școlar Vrancea le-a achitat transportul. Elevul Petru Apostoaia, președintele CNE România, a anunțat că organismul pe care-l conduce ar avea cea mai mare reprezentativitate la nivel național, deși în România există în multe județe asociații ale elevilor care au personalitate juridică.

„Nu există nici un temei legal pentru ca elevii reuniți la Focșani să aibă cea mai mare reprezentativitate, așa cum s-a invocat. Nici măcar nu au personalitate juridică. Este doar o structură căreia Ministerul îi achită masa și cazarea, condiții în care ne întrebăm câtă independență poate avea față de cei care guvernează“, a precizat un elev din cadrul Asociației Tinerilor și Elevilor Băcăuani. Alte asociații ale elevilor din țară au comunicat același punct de vedere: „Asociația Elevilor din Suceava ia act cu îngrijorare de susținerea fără temei legal că ar exista o reprezentativitate exclusivă a elevilor de către structurile numite consilii județene ale elevilor“, iar Asociația Elevilor din județul Cluj ne-a comunicat despre aceste consilii că sunt „simple structuri care nu reprezintă pe toți elevii români“.

„Sunt, într-un fel, în subordinea Ministerului Educației Naționale. Depind de minister pentru că acțiunile lor sunt finanțate de Guvern. Nu este o structură independentă a elevilor. Când vrei să fii independent, nu accepți să fii plătit de cei care conduc învățământul. E un fel de conflict de interese“, ne-au spus elevii din aceste asociații, mai arată Vranceamedia.

Introducerea disciplinei Educație sexuală este susținută de Consiliul Național al Elevilor, cum rezultă atât din declarațiile făcute de președintele Petru Apostoaia, cât și din declarațiile ulterioare ale diferitelor consilii județene ale elevilor. De altfel, Consiliul județean al elevilor din Vrancea a fost implicat, anul trecut, în organizarea unei conferințe despre identitatea de gen și orientarea sexuală, spre revolta a zeci de mii de părinți din județ. De menționat că, urmare a poziției ferme exprimate de părinții vrânceni, atât prin platforma civică ÎMPREUNĂ, cât și prin asociații de părinți locale, asociația LGBT „ACCEPT“ a formulat plângere la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării reclamând împiedicarea persoanei transgender de a conferenția elevilor.

În ceea ce privește dezbaterile din weekendul trecut de la Focșani, președintele Consiliului național al elevilor din România, Petru Apostoaia, a spus foarte clar: „Susținem educația sexuală... Nu susținem acele declarații care susțin că educația sexuală denaturează generații.“ Așadar, pentru consiliile elevilor, nu scăderea nivelului de cultură generală, de educație, de concentrare a elevilor, ci lipsa disciplinei Educație sexuală reprezintă problema cu care se confruntă învățământul românesc. „Ne întâlnim foarte des cu cazuri în care elevilor le sunt încălcate foarte multe drepturi: de la dreptul de a fi apelați corect (!) la dreptul de a nu fi supuși unor presiuni și unor pedepse comune sunt foarte multe drepturi încălcate“, a mai spus Petru Apostoaia.

Aflăm astfel că, în viziunea consiliilor elevilor, școala românească este catalogată ca un loc de aplicare a unor „pedepse comune“ și de încălcare a dreptului de a fi apelat corect.

Dacă ne gândim la conferința organizată de consiliul județean al elevilor din Vrancea anul trecut, în care elevii au fost învățați de către o persoană transgender că pot fi orice gen doresc ei, înțelegem cât de important este, pentru consiliile elevilor, să fie respectată identitatea de gen și dreptul copilului „de a fi apelat“ în funcție de cum dorește (ca în lecția de clasa a III-a în care Laura învață că se poate numi Matei și că poate deveni tată). 

Întrebat fiind despre reducerea orelor de istorie și geografie, răspunsul președintelui Consiliului Elevilor a fost: „Noi nu privim acest aspect ca fiind cel mai important“. Lipsa importanței acordate unor discipline precum Istoria și Geografia reprezintă reflexia importanței acordate disciplinelor legate de studierea
propriu-zisă a României și a poporului român, puse deodată într-un balans straniu cu Educația sexuală. Cui servește promovarea acestui tip de educație ideologică, în condițiile în care art. 3 din Legea Educației naționale enumeră expres printre principiile care guvernează educația și principiul garantării identităţii culturale a tuturor cetăţenilor români, şi principiul asumării, promovării şi păstrării identităţii naţionale şi a valorilor culturale ale poporului
român?

Cât privește firul roșu al mult reclamatei încălcări a dreptului omului și, în special, a dreptului „de a fi apelat corect“, să nu uităm că Adunarea Generală a Consiliului Național al Elevilor de la Focșani a fost organizată de Consiliul Județean al Elevilor Vrancea, același care s-a implicat și în organizarea evenimentului din 24 februarie 2018, acolo unde elevilor vrânceni li s-a adus o persoană transgender care a făcut afirmații bulversante cu privire la noțiunile de bărbat și femeie, îndemnând în mod expres elevii: „Cred că este extraordinar de recompensator să facem exercițiul să gândim dincolo de binaritatea masculin-feminin, pentru că fiecare avem în noi, fie că e 0,1%, fie că e 70-80%, din genul pe care îl/se consideră celălalt; și la fel de bine, și la fel de valabil, sunt acele identități care se numesc non-binare, care nu aparțin nici genului masculin, nici genului feminin, s-ar putea să aparțină amândurora în proporții diferite și variabile sau niciunele.“ Sau: „Identitatea de gen și orientarea sexuală sunt două lucruri diferite, care se pot combina în orice fel posibil. Eu acum mă identific ca un bărbat trans. Hetero, sacro (?), romantic și pan-sexual, nu mă întreba ce înseamnă, vreau să vă faceți voi exercițiile!“

Iar, în continuare, persoana transgender de sex feminin le-a spus copiilor: „Am avut relații de lungă durată cu femei pe care le-am considerat heterosexuale, pentru că eu – și asta vreau să fac mențiunea pentru că persoanele trans s-au săturat să fie reduse la corpul lor, la organele lor genitale; nu vrem să fim reduși la asta. Genul e aici (arată spre propriul cap). Dar există persoane trans care sunt heterosexuale, care pot fi homosexuale și care sunt homosexuale, sau orice altă identitate sexuală, orientare sexuală. Se pot îmbina în foarte multe feluri.“ 

Atât organizarea evenimentului cu transgender de la Focșani, cât și declarația de susținere în ceea ce privește introducerea orei de educație sexuală a președintelui CNE dovedesc faptul că tendința generală a anumitor ONG-uri și chiar a statului de a implementa idei de factură neomarxistă (cum sunt și cele ale ideologiei de gen) se regăsește mai voalat și la nivelul forului reprezentativ așa-zis „unic“ amintit.

Faptul că această tendință a fost deseori criticată de către societatea civilă prin luări de poziție clare ar trebui să-i facă conștienți pe cei din CNE că nu pot trece cu vederea părerile contrare intruziunii unor astfel de idei care provin din partea a zeci de mii de părinți și, mai ales, nu pot să nu deschidă un dialog în această privință cu asociațiile județene de elevi. Entități care sunt, în mod real, deopotrivă independente și reprezentative ale elevilor. Erijarea CNE în singurul for reprezentativ al elevilor ar echivala cu erijarea unui partid ca singur reprezentant al unei țări, ceea ce, desigur, ar contravine ideii de pluralism și de joc democratic corect. CNE ar putea evita o asemenea deraiere de la principiile de bază ale societății noastre prin dovedirea transparenței deciziilor și punctelor de vedere pe care le are și printr-un dialog sincer cu toate formele reprezentative ale elevilor.

Comentarii

loading...