„La momentul de faţă peste 800 de mii de elevi nu au acces la un dispozitiv conectat la internet. Mai mult decât atât, conform Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, sistemul educaţional din România ar trebui să aibă două platforme proprii de învăţare online: Biblioteca Şcolară Virtuală şi Platforma şcolară de e-learning, însă acestea întârzie să apară, în ciuda faptului că sunt prevăzute în lege.”, a transmis Consiliul Național al Elevilor, citat de News.ro.
În opinia reprezentanților elevilor, conectarea unităților de învățământ la platforme de educație online este esențială și, obligatoriu, toți elevii și toate cadrele didactice trebuie să dețină apartura tehnică și să aibă acces la un internet de calitate, fără de care orele online nu pot fi susținute.
„Solicităm, aşadar, Ministerului Educaţiei şi Cercetării, atât inventarierea necesarului de dispozitive conectate la internet din teritoriu şi realizarea achiziţiilor publice pentru acestea, în regim de urgenţă, cât şi acordarea de asistenţă autorităţilor publice locale, pentru a putea realiza aceste achiziţii pe cont propriu”, se mai arată în documentul emis de Consiliul Național al Elevilor.