15.5 C
București
miercuri, 24 aprilie 2024
AcasăSpecialCe greșeală a făcut Klaus Iohannis în legătură cu Mersul Trenurilor. Cât...

Ce greșeală a făcut Klaus Iohannis în legătură cu Mersul Trenurilor. Cât durează de fapt o călătorie de la București la Sibiu

În premieră de când este președinte, Klaus Iohannis s-a dus miercuri după amiază cu trenul la Ploiești, unde a participat la dezbaterea "Orașele României la 100 de ani de la Marea Unire. Un viitor smart pentru Ploiești".

La sosirea în gara Ploiești Sud, șeful statului a răspuns correct la întrebarea cât costă biletul, dar a făcut o greșeală în ceea ce privește Mersul Trenurilor pe ruta București-Sibiu. Întrebat dacă şi-a cumpărat bilet şi cât costă, el a răspuns: "Credeţi că merg fără bilet? (..) În jur de 26 de lei, cu clasa 1". Într-adevăr, un bilet la clasa 1 pe ruta București-Ploiești costă 26 de lei, așa cum a spus președintele.

Greșeala a fost făcută abia apoi. Șeful statului a mai spus că pe ruta Bucureşti-Ploieşti lucrurile funcţionează rezonabil, dar este nevoie de o mai mare implicare din partea celor responsabili. ”E nevoie de mult mai multă implicare din partea celor responsabili. Mi-ar fi, practic, imposibil, să merg cu trenul de la Bucureşti la Sibiu, fiindcă o astfel de călătorie, în afară de faptul că trebuie să schimb trenul ar dura foarte mult, lumea zice că ar fi în ziua de astăzi o călătorie de şapte ore, ceea ce nu este rezonabil deloc”, a spus Klaus Iohannis.

În primul rând, nu este nevoie să schimbe trenul pentru a ajunge de la București la Sibiu. CFR Călători operează zilnic trei perechi de trenuri directe pe această rută, iar singurul lucru care se schimbă este locomotiva, la Brașov, cea electrică fiind înlocuită cu una Diesel. Și asta pentru că de la București la Brașov linia este una dublă electrificată, iar de aici până la Sibiu avem linie simplă neelectrificată.

Președintele a greșit și în ceea ce privește durata călătoriei. Potrivit site-ului official al CFR Călători, voiajul de la București Nord la Sibiu durează 5 ore și 55 de minute cu trenul de dimineață, IR 1621, care pleacă la ora 10,00. Mai mult, dacă șeful statului optează pentru trenul de după amiază, IR 346 “Dacia” (București – Viena) care pleacă din București Nord la ora 14,00, va avea o surpriză plăcută – doar 5 ore și 15 minute.

Abia a treia garnitură, care pleacă din București la ora 15,10, călătoria durează aproape șapte ore, cât a spus șeful statului, mai exact 6 ore și 30 de minute.

CITEȘTE și De la Traian Băsescu şi Miron Mitrea la Dan Şova şi Relu Fenechiu: ce au făcut politicienii pentru calea ferată. Din 23 de miniştri ai Transporturilor, doar 9 au mers cu trenul

 

Cele mai citite

Eșecul lui Nicușor Dan: Capitala îngheață, Promisiunile se Topesc

Avaria care a lăsat jumătate din Capitală fără apă caldă este simbolul eșecului sub administrația lui Nicușor Dan. Începând din 2020 cu promisiuni de...

De ce să montezi panouri fotovoltaice acasă?

În condițiile în care prețurile energiei electrice au crescut vertiginos în ultimii ani, fiind din ce în ce mai impredictibile, te întrebi justificat: ce...

Bătălia pentru Sectorul 1: imperativa coaliție anti-Clotilde

Se ascute lupta, odată cu nominalizarea lui Sebastian Burduja și a Gabrielei Firea, candidați separați ai coaliției PSD-PNL, pentru funcția de primar general al...
Ultima oră
Pe aceeași temă