Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Planul dirijorului Christian Badea pentru București. Brâncuși Center, un proiect de 1,2 miliarde de euro

Conceptul se bazează pe construirea a cinci clădiri, inspirate din cele mai faimoase lucrări ale lui Constantin Brâncuși: Poarta sărutului, Muza adormită, Masa tăcerii, Sărutul și Coloana infinitului.

Razvan Pritulescu 0 comentarii

Conceptul se bazează pe construirea a cinci clădiri, inspirate din cele mai faimoase lucrări ale lui Constantin Brâncuși: Poarta sărutului, Muza adormită, Masa tăcerii, Sărutul și Coloana infinitului.

Ansamblul arhitectonic, pe care Christian Badea îl vede amplasat în spațiul dintre strada Nerva Traian și Bulevardul Unirii, lângă Biblioteca Națională, ar urma să se întindă pe 11 hectare și să coste în jur de 1,2 miliarde de euro. Asta, desigur, dacă planul se va concretiza. Dirijorul spune că are susținerea Băncii Mondiale pentru acest proiect. „Managerii Băncii Mondiale, cu care am discutat în detaliu despre acest proiect, și-au exprimat susținerea entuziastă și consideră finanțarea a peste un miliard de euro ca fiind ușor de realizat pentru acest proiect”, a declarat Christian Badea pentru “România Liberă”.

"Centrul Naţional al Artelor Constantin Brâncuşi", așa cum și-a denumit dirijorul conceptul, va fi format dintr-o sală de concerte, un teatru de operă şi balet, o academie de muzică şi dans, un muzeu de artă modernă şi un turn cu apartamente, birouri de lux, restaurante, magazine și un hotel de 5 stele.

„Avem la dispoziție fonduri de investiții de la UE pe care nu le folosim. Avem potențial pe care îl risipim și tineri foarte calificați pe care îi pierdem cu miile, în fiecare zi. Cel puțin în domeniul culturii, proiectul Centrului Artelor va funcționa ca un magnet pentru a reatrage către România artiștii pe care i-am pierdut în ultimii ani. Proiectul Centrului Brancuși va avea efecte pozitive multiple pe o perioadă lungă și poate constitui un exemplu pentru alte domenii”, spune Christian Badea pentru RL.

Dirijorul completează, invitând autoritățile române să se implice. „Consolidarea terenului sub autoritatea unui singur proprietar, de preferință Municipiul București, este o condiție esențială pentru bănci și pentru investitori și se poate realiza destul de repede, dacă există voință politică”.

Cât despre “voința politică”, proiectul "Centrul Naţional al Artelor Constantin Brâncuşi" a ajuns pe masa Primăriei Capitalei, a fost inițial primit cu entuziasm, apoi a fost uitat.

Săli cu mii de locuri

Christian Badea nu și-a pierdut, însă, speranța, încurajat în special de deschiderea arătată de managerii Băncii Mondiale față de proiectul său.

Dirijorul propune o Sală de concerte la standarde arhitecturale și acustice mult peste sălile existente în acest moment în România. Arhitectura sălii este inspirată de “Muza adormită” a lui Brâncuși și este proiectată pentru 1.800 de locuri.

Clădirea Teatrului de Operă şi Balet este inspirată din “Poarta Sărutului” și, în cazul în care proiectul dirijorului Christian Badea se va concretiza, va avea 1.600 de locuri, cu mult mai multe decât Opera Română din București, care are doar 952 de locuri și este și destul de veche, fiind construită în 1953.

Academia de Muzică şi Dans va semăna cu “Sărutul” și va fi o clădire grandioasă, cu săli de curs, studiouri, o sală pentru muzică de camera de 500 de locuri și un Teatru pentru Muzică și Dans de 650 de locuri.

Christian Badea s-a gândit și la un Muzeu de Artă Modernă inspirat de “Masa Tăcerii”, dar și la un Centru Național al Artelor, un turn de 50 de etaje care imită “Coloana infinitului”.

De asemenea, spațiul dintre clădiri va constitui Piața Artelor, unde se vor organiza diverse evenimente culturale.

CV

Christian Badea a absolvit Universitatea Națională de Muzică, secția Vioară, din București, iar în 1974 a plecat cu o bursă „George Enescu“ în Statele Unite, unde și-a continuat cariera muzicală la prestigioasa Juilliard School, avându-l ca mentor pe Leonard Bernstein. A absolvit cursurile de dirijorat la Conservatorul Regal de la Bruxelles. A schimbat vioara pe bagheta de dirijor, de atunci și până în prezent străbătând toate scenele lumii, dirijând concerte de muzică simfonică și spectacole de operă din America până în Asia. În 1985 a primit Premiul Grammy pentru opera “Antoniu și Cleopatra”, de Samuel Barber.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...