10.2 C
București
vineri, 26 aprilie 2024

Breviar

A fost ranfluata inca o bucata din epava navei “Rostock”

Desi conditiile meteorologice nu sunt prielnice, operatiunile de ranfluare la epava navei “Rostock” continua intr-un ritm alert. Miercuri dimineata, inca o bucata din epava navei ucrainene a fost scoasa din canalul Sulina. Blocul de metal, care cantareste aproximativ 300 de tone, a fost preluat imediat de o macara-gigant si depozitat pe o platforma plutitoare uriasa care a fost folosita si la transportul celorlalte portiuni din corpul epavei “Rostock” dezmembrate pana acum. Autoritatea Teritoriala Navala Tulcea a oprit navigatia pe canalul Sulina miercuri, incepand cu ora 10, pentru a permite convoiului format din remorchere, macaraua plutitoare si platforma pe care se afla bucata din epava “Rostock” sa se deplaseze din zona localitatii Partizani spre canalul Sf. Gheorghe. N.A.

DNA cere Curtii de Conturi sa verifice privatizarea ALRO

Curtea de Conturi ar putea initia un control avand ca tema privatizarea ALRO Slatina, la solicitarea Departamentului National Anticoruptie (DNA), a declarat ieri presedintele Curtii de Conturi, Dan Drosu Saguna. “Am primit ieri (miercuri, n.r.) o adresa de la Departamentul National Anticoruptie referitoare la ALRO, pe care o vom analiza. Tratam cu atentie aceasta adresa si vom anunta cand intra ALRO in programul nostru”, a afirmat Saguna.
DNA a primit, la inceputul lunii octombrie, o plangere potrivit careia s-ar fi comis ilegalitati in procesul de privatizare a producatorul de aluminiu. Procurorii anticoruptie au constituit un dosar, efectuandu-se acte de urmarire penala in cazul privatizarii societatii. Combinatul de aluminiu se afla in proprietatea grupului Marco International, care a devenit actionar majoritar in anul 2002, cand a achizitionat de la fosta Autoritate pentru Privatizare un pachet de 10% din actiuni. Contractul a fost semnat de presedintele de atunci al Autoritatii, Ovidiu Musetescu.
Anterior acestei operatiuni, Marco Industries detinea peste 40% din capitalul ALRO, in urma unor tranzactii prin Bursa de Valori Bucuresti. In prezent, Marco Industries controleaza 85,26% din actiuni, participatie atinsa in urma unor majorari succesive de capital. A. Stoica

Accident naval in Portul Constanta

Un portcontainer a fost la un pas sa se scufunde in momentul plecarii din Portul Constanta. Din cauza conditiilor meteo nefavorabile si a vantului puternic, vasul “Janina”, sub pavilion Antigua, a lovit cheul din dana 5 a portului. Incidentul a avut loc in jurul orei 17.00. Martorii oculari au declarat ca vasul a intrat cu pupa in cheu, distrugandu-l, pe o portiune de cativa metri.
Din cauza impactului puternic, nava a suferit o spartura la pupa de aproximativ patru metri, deasupra liniei de plutire, si a distrus dispozitivele de securizare a navei la tarm, respectiv patru babale. Nava a fost retinuta, iar certificatul de clasa i-a fost suspendat. Pentru investigarea cauzelor producerii accidentului au fost trimise in zona mai multe echipe. Daca va fi gasit vinovat, comandantul vasului va fi amendat cu 20 de milioane de lei. C. Hagi

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă