Cresterea fara precedent a cotatiilor petrolului pe bursele internationale se va simti in scurt timp si in buzunarele romanilor, indiferent daca au sau nu masini. Efectele acestei scumpiri vor da cu siguranta peste cap politica financiara a executivului, care ar putea sa se vada pus in situatia de a inghiti o inflatie mai mare decat cea asumata si un deficit comercial peste previziuni, iar tinta de crestere economica sa devina o himera. In prezent, rafinariile romanesti proceseaza circa 12 milioane tone titei, in conditiile in care productia interna, realizata exclusiv de Petrom, nu depaseste 5,5 milioane tone pe an. Diferenta este adusa din import la preturi care variaza in functie de cotatiile bursiere. In cazul Romaniei vorbim in special de cotatiile de pe bursa din Roterdam si bursa mediteraneana. Pare mai degraba o chestiune de zile pana cand cotatiile maxime istorice atinse in acest zile se vor face simtite si la noi. Totul depinde de stocurile pe care marile companii petroliere prezente pe piata romaneasca le au. Oricum, politica companiilor este de a avea stocuri cat mai mici pentru ca mentinereaa lor costa. Pe de alta parte, nu trebuie uitat ca in tara noastra impozitarea carburantilor este extrem de ridicata, taxele aplicate de stat reprezentand peste 50% din pretul carburantilor.