Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

FOTOREPORTAJ Nava școală Mircea a traversat, în premieră, Canalul Corint

FOTOREPORTAJ Nava școală Mircea a traversat, în premieră, Canalul Corint

Nava-școală se află într-un marș internațional de instrucție, care se va termina pe 5 iulie.

Cristian Hagi 0 comentarii

Nava școală Mircea a traversat, pentru prima dată în istoria sa de 79 de ani, Canalul Corint.

Nava a plecat pe 4 iunie, din Portul Constanța, într-un marș internațional de instrucție, care se va termina pe 5 iulie 2018. Alături de echipajul de bază al navei, la bord se află bord 48 de de elevi din anul I ai Şcolii Militare de Maiştri Militari de Marină „Amiral Ion Murgescu”, dar și 51 de cadeți și 14 instructori germani. De la plecarea sa din Portul Constanța, bricul a navigat în cinci mări: Marea Neagră, Marea Marmara, Marea Egee, Marea Ionică și Marea Adriatică.

„Cadeții germani și români, aflați în marșul de instrucție, au luat parte la un moment de pionierat pentru bătrânul velier, care încă învață drumuri noi”, au precizat reprezentanții Forțelor Navale Române, după traversarea Corintului.

După cele 1.800 de mile marine parcurse, în timpul primului marș de instrucție desfășurat în acest an, Mircea va acosta miercuri, 27 iunie, în Portul Pireu din Grecia, de unde va pleca sâmbătă, 30 iunie.

Cadeții germani și români bifează, astfel, ultima escală din stagiul lor de pregătire la bordul bătrânului velier, după cele din Bari și Tivat. Nava militară românească și-a făcut simțită prezența în Grecia, încă de luni, 25 iunie, moment în care a scris o nouă pagină de istorie, prin traversarea în premieră a Canalului Corint.

Porți deschise

Forțele Navale Române și cele Elene continuă, cu acest prilej, tradiția bunei colaborări, atât la nivel de instituții militare de învățământ, cât și la nivel de diplomație navală. Marinarii germani și români, din echipajul navei, vor participa, în această perioadă, la exerciții în comun cu cei greci, organizate de către gazde, dar vor desfășura și vizite oficiale la autoritățile civile și militare din zonă. În cele trei zile, echipajul lui „Mircea” va avea oportunitatea să cunoască o parte din istoria și cultura Greciei, prin vizitarea unor obiective reprezentative pentru Pireu și Atena, sub coordonarea lui Lucian Fătu, Ambasadorul României la Atena.

Nava-Școală „Mircea” își va deschide porțile, la fel ca în fiecare port, pentru cei care doresc să urce la bord și să cunoască o parte importantă din tradițiile navale ale Marinei Militare Române. Programul de vizitare este următorul: miercuri, 27 iunie, între orele 17.00-20.00, joi, 28 iunie, între orele 10.00-12.00 și 17.00-20.00, și vineri, 29 iunie, în intervalul orar 10.00-12.00.

Înaintea plecării din portul grecesc, instructorii germani și români vor stabili programul cadeților pentru partea următoare a marșului de instrucție, iar până la întoarcerea în Portul Militar Constanța, din data de 5 iulie, tinerii vor desfășura ultimele exerciții comune, dar vor susține și examenul final al stagiului de practică, care le va confirma progresul făcut în cele 31 de zile de instrucție pe mare.

Corint, o minune inginerească

Canalul Corint este o minune inginerească. Construcția a început în anul 1892 și a fost inaugurată după 11 ani, pe 25 iulie 1893. Canalul are 6,3 kilometri lungime, opt metri adâncime și numai 21 de metri lățime. Pereții de rocă de lângă el au o înălțime de până la 90 de metri. Canalul leagă Golful Corint din Marea Ionică de Golful Saronic din Marea Egee. La fiecare cap al canalului sunt folosite pentru traversarea lui poduri submersibile.

Primele încercări de a-l construi datează din secolul al VII-lea, î.H. Nero, împăratul roman, a început chiar săpăturile, care au fost abandonate după moartea sa,în 68 d.H. Canalul este folosit în principal de nave turistice, fiind prea îngust pentru vapoarele moderne. Peste 11.000 de ambarcațiuni îl folosesc anual.

 


Foto: Florin Albici, Claudiu Trefil și Alexandru Turturică

Comentarii

loading...