Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Guvernul a semnate trei contracte de infrastructură privind autostrăzile şi Magistrala 5

Guvernul a semnate trei contracte de infrastructură privind autostrăzile şi Magistrala 5

Trei contracte de infrastructură au fost semnate duminică, la Palatul Victoria, în prezenţa premierului Viorica Dăncilă, unul dintre contracte fiind cel de proiectare şi execuţie a secţiunii 1 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti.

Rl online 0 comentarii

Contractul de proiectare şi execuţie pentru autostrada Sibiu-Piteşti, secţiunea 1 Sibiu-Boiţa, a fost semnat de reprezentantul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, Narcis Neaga, şi de administratorul companiei Porr Construct SRL.

Cel de-al doilea contract - de proiectare şi execuţie pentru lotul 3 din autostrada de centură a municipiului Bucureşti secţiunea Sud - a fost semnat de Narcis Neaga, de directorul executiv Aktor SA şi de administratorul special Euro Construct.

Al treilea contract, cel privind furnizarea sistemului de siguranţă şi automatizare a traficului pentru Magistrala 5 secţiunea Râul Doamnei-Eroilor a fost semnat de directorul general al Metrorex, Dumitru Şodolescu, şi de director general Alstom Transport SA.

În cadrul ceremoniei de semnare, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a menţionat că cele trei contracte sunt foarte importante pentru români.

"Primul contract are în vedere o autostradă foarte importantă şi demult aşteptată de români - autostrada Piteşti-Sibiu, secţiunea 1 Boiţa-Sibiu. Încă din primul mandat de ministru am înţeles că străpungerea Carpaţilor este o prioritate pentru dezvoltarea economică a României. Secţiunea Sibiu-Boiţa nu înseamnă doar o simplă secţiune a unei autostrăzi, aşa că în anul 2017 Guvernul PSD-ALDE a deblocat şi a lansat procedura de achiziţie publică pentru primele loturi ale autostrăzii Sibiu-Piteşti. (...) Valoarea contractului este de 612 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a 129 de milioane de euro, durata de realizare a acestui contract este de 48 de luni, dintre care 12 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţie. Al doilea contract este cel al lotului 3 al autostrăzii de centură a municipiului Bucureşti, secţiunea Sud. Valoarea contractului este de 853 de milioane de lei, echivalent a 180 de milioane de euro, fără TVA. (...) Acest sector face parte din centura Bucureşti Sud, care va asigura conexiunea reţelei TEN-T, respectiv legătura dintre autostrada A1 Piteşti-Bucureşti şi autostrada A2 Bucureşti-Constanţa", a precizat Cuc, citează Agerpres.

Al doilea contract este cel al Lotului 3 din Autostrada de Centură a Municipiului Bucureşti, secţiunea Sud, a cărui valoare se ridică la 853 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a 180 de milioane de euro.

"Acum trei săptămâni, după cum ştiţi, semnam Lotul 2 al acestei Centuri. Acest sector (Lotul 3, n.r.) face parte din Centura Bucureşti Sud, care va asigura dintre Autostrada A1 Piteşti - Bucureşti şi Autostrada A2 Bucureşti - Constanţa. Când va fi finalizată această secţiune de autostradă se va elimina disconfortul existent astăzi pe bulevardele Capitalei şi va asigura creşterea gradului de mobilitatea atât pentru Bucureşti, cât şi pentru regiunile limitrofe. Bucureştiul va beneficia de o infrastructură de calitate ce va permite reducerea timpului petrecut în traficul de pe Centură de către şoferi", a spus ministrul Transporturilor.

El a adăugat că al treilea contract, cel privind Magistrala 5 de metrou, se referă la sistemul de siguranţă şi automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranţă îmbarcat pe tren şi sistemul de informare dinamică.

"Al treilea contract pe care l-am semnat astăzi la sediul Guvernului este cel privind sistemul de siguranţă şi automatizare a traficului, inclusiv de echipamentul de siguranţă îmbarcat pe tren, sistemul de informare dinamică pe Magistrala M5. Este un proiect extrem de aşteptat de către toţi locuitorii Bucureştiului şi, în acest sens, în ultima vizită pe care am avut-o pe şantier împreună cu domnul director Şodolescu (directorul general al Metrorex, Dumitru Şodolescu, n.r.) şi cu constructorii, domnul director ne-a garantat cu mandatul pe masa ministrului că va termina această magistrală la sfârşitul anului şi vom putea circula", a subliniat Răzvan Cuc.

Demnitarul a punctat, totodată, că Executivul din care face parte susţine dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, construcţia unei reţele eficiente de autostrăzi, drumuri expres, şosele care să facă legătura între regiunile României, dar şi între România şi alte state.

"Ne aflăm astăzi aici, la sediul Guvernului, pentru că, aşa cum am promis, proiectele de infrastructură prind viaţă şi sunt o prioritate pentru Guvernul PSD-ALDE şi pentru programul de guvernare, aşa cum au fost prevăzute încă de la bun început. Cum ştiţi şi dvs. Guvernul susţine dezvoltarea infrastructurii de transport rutier, construcţia unei reţele eficiente de autostrăzi, drumuri expres, şosele care să facă legătura între regiunile României, dar şi între România şi alte state. Acest lucru se poate realiza prin continuarea proiectelor în special a proiectelor susţinute prin Masterplan şi programul de guvernare aferente coridoarele rutiere de legătură strategică a inter-coridoarelor, şoselelor şi obiectivelor de interes naţional. Dezvoltarea regională echilibrată, eliminarea decalajelor, un sistem eficient de gestionare şi întreţinere a tuturor drumurilor naţionale sunt esenţiale pentru dezvoltarea transportului rutier", a mai spus ministrul de resort.

Ministrul Transporturilor le-a transmis din nou constructorilor că nu va mai tolera nicio scuză şi nicio întârziere.

"Domnilor constructori, nu o să mai tolerăm nicio scuză, nicio întârziere şi niciun claim... Începeţi-vă contractele prin a lucra deja la proiectare, pentru că sunt firme care au semnat contractele şi au reuşit să scurteze timpul de proiectare, de la 9 luni, 12 luni la două luni. Deci, se poate. Sunt convins că şi dvs. puteţi. Nu vă mai bateţi joc de subcontractorii români ! Plătiţi-i la timp ! Lucraţi în România şi trebuie să avem grijă de mediul de afaceri din România. Nu vreau să mai fiu informat că nu plătiţi la timp subcontractorii atât timp cât statul română vă plăteşte la timp toate facturile. Am înţeles foarte bine mesajele românilor şi tocmai de aceea mi-am dedicat acest mandat vizitelor în teren atât anunţate, cât şi neanunţate. Aşa vom proceda şi de acum înainte, să ne asigurăm că termenele, calitatea lucrărilor sunt cele pe care constructorii le-au asumat în contract. Mesajul meu este unul cât se poate de simplu: guvernarea PSD-ALDE continuă investiţiile şi finalizează proiectele în derulare", a afirmat Răzvan Cuc.

Comentarii

loading...