Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Răzvan Cuc: "În luna decembrie deschidem Magistrala 5 de metrou"

Răzvan Cuc: "În luna decembrie deschidem Magistrala 5 de metrou"

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, susţine că în luna decembrie a acestui an va fi deschisă Magistrala 5 de metrou şi că deja a fost lansată proiectarea şi execuţia pentru Magistrala 6, conexiunea cu aeroportul.

Rl online 0 comentarii

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat la B1 TV, că miercuri va avea o discuţie cu noul director de la Metrorex căruia îi va spune ce i-a transmis şi predecesorului acestuia şi anume că lucrează cu mandatul pe masă.

“Eu ştiu că trebuie să fac ceea ce am spus, în cazul metroului să terminăm Magistrala 5 pentru că mâine o să am şi eu o discuţie cu domnul director proaspăt instalat în care îi voi spune ce i-am spus şi directorului Şodolescu, lucrează cu mandatul pe masă. În luna decembrie deschidem Magistrala 5. La sfârşitul lui decembrie se va circula pe Magistrala 5, va fi deschisă", a declarat Răzvan Cuc.

El a mai afirmat că a fost lansată proiectarea şi execuţia pentru Magistrala 6, conexiunea cu aeroportul. 

“Deja s-a lansat proiectarea şi execuţia pentru Magistrala 6, secţiunea 1 Mai – Tokyo, adică conexiunea cu aeroportul, să înţeleagă toţi românii, că de multe ori mi s-a spus că vorbesc mult prea tehnic. Deci conexiunea cu aeroportul a fost lansată proiectarea şi execuţia pentru primele şase staţii, urmează ca în perioada următoare să se lanseze şi pentru celelalte şase staţii, să se desemneze câştigătorul şi să se apuce de lucru”, a precizat Ministrul Transporturilor.

"La capitolul deschis lucrări, am deschis Centura Bacăului, Piteşti - Craiova, se lucrează pe Autostrada Transilvania, între Suplacu de Barcău şi Borş, se lucrează între Predeal, Cristian şi Braşov. Sunt lucrări unde s-au început şantiere. Foarte important: eu am preluat cifra de 180 de kilometri de autostradă (promişi a fi deschişi în 2019 - n. r.) când am preluat mandatul şi i-am promis lui Neaga (şeful CNAIR, Narcis Neaga - n. r.) că din punct de vedere administrativ şi politic am să fac tot ce îmi stă în putere ca aceşti kilometri să prindă viaţă, dar am mai spus că la jumătatea acestui an voi avea şi propria mea evaluare în urma mersului pe şantiere. Am făcut evaluarea şi am spus: nu mai îmi pasă ce probleme invocă aceste firme neserioase, pentru că, din punct de vedere administrativ, pe loturile pe care le avem în execuţie acum, Lugoj - Deva, Sebeş - Turda, Iernut - Cheţani, Cheţani - Câmpia Turzii, nu există nicio barieră administrativă şi vorbim de 120 de kilometri. Se poate merge lejer înainte, singurul lucru este să aibă mobilizare", a mai afirmat ministrul Cuc, la B1 TV.

El susţine că a ales să îşi ducă mandatul "pe şantiere", pentru a putea să-i urmărească pe constructori "cum avansează metru cu metru", întrucât sunt multe firme neserioase, cu contracte semnate în anii 2013-2014, dar încă nefinalizate.

"Fiecare ministru are strategia lui. Eu aşa am ales să îmi duc acest mandat: pe şantiere. Nu este cazul pe Piteşti - Craiova, dar, dacă ne uitam pe alte loturi de autostradă, vedem că sunt contracte semnate în 2013 şi 2014 şi nu sunt finalizate şi atunci este normal să mă duc şi să pun piciorul în prag. Am spus şi repet: noi nu stăm în genunchi în faţa constructorilor străini, care au venit în România cu două laptopuri şi o mapă şi după aceea subcontractează", a adăugat Cuc.

Ministrul a dat exemplul constructorului de pe lotul Sebeş-Turda, care avea datorii de 35 de milioane de lei către subcontractori şi care a fost ameninţat cu rezilierea.

"În cazul Sebeş - Turda, am fost în urmă cu două săptămâni şi i-am spus constructorului că îi voi rezilia contractul, să vină CEO-ul de la firma respectivă, el, la faţa locului, că nu mai discut cu reprezentaţii din România, pentru că m-am edificat cum sunt. A venit, am identificat pagubele pe care le-a produs echipa lui de management, eu nu i-am produs pagube pentru că statul a plătit tot timpul, şi avea datorii de 35 de milioane (lei - n. r.). A făcut o infuzie de capital de 30 de milioane, pentru că datoriile erau către subcontractorii români care lucraseră acolo. Eu le-am spus lor, ca şi celor de pe calea ferată: plătiţi subcontractorii români, pentru că voi nu veniţi în România să faceţi angajări. În schimb, dacă vorbim de Piteşti - Craiova, antreprenorul român are 2.000 de angajaţi, pe când pe Sebeş - Turda sunt vreo 10 subcontractori şi nu are niciun român angajat. Atunci, dacă nici pe aceştia nu-i plăteşti, nici cu construcţia nu avansezi, înseamnă că avem o problemă (...) Am vorbit şi eu cu subcontractorii, ca să mă asigur, pentru că nu mai cred. Pot spune că sunt Stan Păţitul cu promisiunile constructorilor. Nu este primul mandat de ministru şi de data asta stau să văd cum avansează, metru cu metru. Am un grafic pe care îl urmăresc", a mai spus Cuc.

Comentarii

loading...