Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

În Transilvania se vor produce tractoare pentru Ungaria

În Transilvania se vor produce tractoare pentru Ungaria

Un tractor agricol de concepție integral românească, denumit TAGRO, va fi produs în județul Mureș și urmează a fi exportat în Ungaria.

Mihai Diac 0 comentarii

 

La zece ani de la falimentul vechii uzine de la Brașov, România reia activitatea de producere a tractoarelor agricole. Noul model de utilaj, denumit TAGRO, este un tractor de concepție integral românească. Uzina producătoare este cea de la Reghin (județul Mureș), care livra, până acum, tractoare articulate forestiere (TAF) și tractoare agricole sub licență Belarus.

Tractorul TAGRO a fost prezentat ieri la București și poate fi admirat în cadrul Salonului INDAGRA. Este destinat mai ales fermelor mici și mijlocii. Principala destinație de export va fi Ungaria, iar alte piețe externe ar putea fi cele din Bulgaria și din Ucraina. Spre deosebire de majoritatea modelelor de tractoare agricole provenite din Belarus sau din China și care sunt exploatate, în prezent, în România, TAGRO are toate dotările necesare unui tractor modern (inclusiv aer condiționat).

Tractoarele TAGRO vor avea dublă tracțiune și vor fi dotate cu motoare Diesel de 3.387 centimetri cubi, cu puteri de 86, 95 și 102 CP. Motoarele, fabricate în Italia, au norma de poluare Stagiu IV final, ceea ce le va permite, conform declarațiilor producătorului român, să fie și înmatriculate pentru a circula, la nevoie, pe drumurile publice. Cutia de viteze are 12 trepte de mers înainte și 12 de mers înapoi.

Înainte de lansare, tractorul a fost testat în România și în Italia, iar până la sfârșitul anului se va finaliza procesul de omologare la Registrul Auto Român.

Prețul de pornire pentru un astfel de tractor agricol va fi de 34.500 de euro. Acest preț nu include și accesori­ile, care însă pot fi comandate chiar la uzina din Reghin. În această iarnă tractorul va fi testat și cu lamă de buldozer pentru deszăpezire.

Producția în serie va începe în aprilie 2019, iar conducerea IRUM Reghin estimează că în primul an vor fi produse și vândute 200 de tractoare, urmând ca în 2020 să fie depășit pragul de 300 de tractoare TAGRO.

Andrei Oltean, directorul de dezvoltare de la IRUM Reghin, ne-a precizat că, în perspectivă, numărul de variante ale produsului TAGRO va fi extins, inclusiv cu tractoare de 50 CP, destinate micilor gospodării.

Potrivit specialiștilor români, piața mondială de tractoare forestiere – pe care deja eram prezenți – este de circa 7.000 de bucăți pe an, în timp ce piața de tractoare agricole este de circa două milioane de bucăți pe an, ceea ce înseamnă că industria românească are perspective extrem de favorabile.  

Comentarii

loading...