UPDATE 16.00: Compania TAROM anunţă remedierea problemei în sistemul de control al plecărilor, DCS (Departure Control System), de către SITA, după patru ore de nefuncționare.
Operaţiunile de procesare a pasagerilor au fost reluate.
Din cauzele nefuncţionării sistemului gestionat de SITA, calculele iniţiale ale TAROM raportează întârzieri ale curselor între 1 oră şi 2 ore şi 30 de minute, depinzând de numărul de pasageri care trebuie să fie procesaţi.
———————————
Problemele au început în jurul orei 10, sâmbătă dimineață, și cu ele se confruntă cam 80% dintre companiile aeriene din lume care utilizează acest sistem SITA.
“Operaţiunile de Check-In şi Boarding sunt suspendate până la rezolvarea problemelor care fac sistemul SITA nefuncţional. Compania TAROM le oferă pasagerilor care se află în aceste momente în tranzit asistenţă la sol, în conformitate cu normele internaţionale. Până la repunerea în funcţiune a sistemului global SITA, orice compania aeriană care operează în acest sistem nu va putea verifica eligibilitatea pasagerilor, nu va putea înregistra pasagerii sau bagajele acestora”, se menţionează într-un comunicat al Tarom.