Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Interviu România Liberă cu Irina Munteanu, Director Financiar Veolia România

Interviu România Liberă cu Irina Munteanu, Director Financiar Veolia România

Despre inovații Apa Nova - servicii suport pentru companii de utilități (robotul de înregistrare al facturilor, semnarea contractelor online, servicii financiare într-o companie de utilități fără hârtii pe birou),- Irina Munteanu, Director Financiar Veolia România.

Rl online 0 comentarii

Digitalizarea este un element esențial în dezvoltarea companiei Apa Nova?

Apa Nova este o companie care contribuie la creșterea calității vieții urbane prin dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor pe care le oferim, prin dezvoltarea infrastructurii de apă și canalizare și alinierea României la cerințele și standardele Uniunii Europene privind gestionarea apei potabile și a apelor uzate.

Una dintre prioritățile companiei este digitalizarea serviciilor, acest lucru ne ajută să evoluăm, să fim actuali, să realizăm mai multe proiecte, să economisim resurse, să fim mai rapizi și mai eficienți. De aceea am adoptat-o cu mult entuziasm și am implementat sisteme inteligente atât în ceea ce privește tehnologia, cât și în relația cu clienții.

Cât de importanți sunt oamenii în procesul digitalizării?

Pentru compania noastră este foarte important să oferim servicii de calitate, să avem o echipă eficientă, formată din oameni ambitioși, dedicați, care vor să contribuie la dezvoltarea durabilă a comunităților în care trăiesc. Oferim constant oportunități de angajare și ne dorim să ne completăm echipele cu oameni vizionari, implicați, care să ajute la inovarea sistemelor de alimentare cu apă și canalizare.

De altfel, putem spune că suntem un angajator de top, care ofera multe beneficii angajaților noștri și, foarte important, stabilitatea locului de muncă.

De exemplu, pentru dezvoltarea capitalului uman am creat un “Program special de Learning & Development”, utilizând teste psihometrice și analiză statistică pentru elaborarea planurilor de dezvoltare la nivel individual și la nivel de companie.

Care sunt proiectele digitalizate realizate până acum?

Avem multe proiecte de digitalizare plecând de la zona operațională, financiară, relaționarea cu clienții cât și în zona de ușurare a muncii salariaților noștri. Chiar dacă se vorbește intens de digitalizare în ultimii doi ani, noi am început acest proces cu foarte mulți ani în urmă deoarece ne-am dorit să oferim servicii din ce în ce mai bune clienților noștri.

În octombrie 2017 am inaugurat în București noul centru de relaţii cu clienţii, dezvoltat după conceptul „one stop-shop”. În acest caz, digitalizarea ne-a ajutat în dezvoltarea unei infrastructuri performante ce presupune reducerea la jumătate a timpilor de aşteptare şi de răspuns la solicitări. De exemplu, oferă posibilitatea reducerii timpului de intervenţie al echipelor tehnice de la 24 la 6 ore (de la vizita clientului) şi a timpului de încheiere a contractelor de la trei zile la 30 de minute, dacă documentaţia este completă. De asemenea, timpul de prelevare a probelor de apă din alte surse, pentru analiza calităţii, se reduce cu 24 de ore.

Mai mult, cu ajutorul digitalizării am perfecționat sistemul automatizat pentru suport decizional, compus dintr-o serie de aplicaţii software, interconectate cu scopul de a asigura funcţionarea optimă a infrastructurii generale. Practic, functionarea intregului sistem de alimentare cu apa este monitorizata in timp real dintr-un centru de comanda in care sunt colectate, prin sistemul SCADA (Supervisory Control and Data Acquisition), date relevante din teren (presiuni, debite, indicatori privind calitatea apei).

Cel mai recent proiect de digitalizare implementat de Apa Nova București, în zona financiară, este o aplicație de înregistrare și validare automată a facturilor furnizori. Aplicația folosește concomitent tehnologii puternice de Optical Character Recognition (OCR), care elimină înregistrările manuale din cuprinsul facturii, precum și instrumente Robot Process Automatization (RPA), care generează înregistrările contabile pe baza unor reguli prestabilite sau propuse de sistem, în funcție de datele istorice. Vorbim practic despre Inteligența Artificială care contribuie la auto-reglarea continuă și automată a sistemului RPA prin controlul și eliminarea erorilor de interpretare și înregistrare. Cum se traduc toate acestea în mod practic? Simplu: o factură poate fi introdusă și validată în sistem fără introducerea manuală de informații, intervenția umană apărând doar la nivel de validare.

În contextul în care tot mai multe companii vorbesc despre inteligența artificială și despre digitalizare, Apa Nova București este una din primele companii de utilități din România care a reușit să se ridice la acest nivel și să implementeze RPA.

Digitalizarea vă influențează stilul de management și cum?

La nivel personal, mi-am reinventat stilul de management în ultimii ani mai ales că pe lângă funcția de CFO coordonez și Directia de IT cu care, recunosc ca rezonez foarte mult. În cadrul strategiei de digitalizare la nivel local, in cadrul companiei noastre am integrat cei 4 piloni ai grupului Veolia și anume: Angajatul Digital – simplificarea vieții angajatului, Clientul Digital – simplificarea vieții clientului, Operațiuni Digitale – optimizarea operațiunilor desfășurate, Oferte Digitale Offers – îmbunătățirea ofertelor existente și creearea altora noi.

În calitate de reprezentant al top managementului am și rolul de „sponsor” și susținător al proiectului de business transformation (reengeneering) în cadrul Veolia România, dar și al Proiectului de “Unificare a tuturor aplicațiilor informatice” în toate companiile Veolia din România. Țelul acestuia este de a facilita cât mai mult lucrul în echipă și de a crea centre de servicii partajate. Digitalizarea ne permite noi niveluri de transparență, oferă conectivitate omniprezentă și acces la informații oricând și oriunde. Această transformare este extinsă, intensă și cuprinzătoare, ajutand compania să urce la un nou nivel de organizare.

Credeți că oamenii riscă să fie înlocuiți de tehnologie?

Consider că viitorul apartine erei digitale. Eu personal sunt un susținător al digitalizării, de aceea am încercat în ultimii ani o cât mai mare optimizare a serviciilor oferite de colegii mei din contabilitate. De altfel, îmi doresc să putem lucra „fără hârtii pe birou”, lucru aproape „imposibil” când vorbești despre contabilitate. Dar asta nu înseamnă că oamenii riscă să fie înlocuiți de tehnologie, ci că vor avea oportunități noi, se vor dezvolta pe alte paliere, vor scăpa de sarcinile repetitive și vor putea fi mai creativi.

Ce vă propuneți pentru următorii ani ca parte a strategiei de dezvoltare?

Ne dorim să menținem la același nivel standardele de calitate pentru serviciile pe care le oferim în Bucureşti, care reflectă caracteristicile serviciilor publice într-o viziune europeană: transparență, universalitate, securitatea serviciului, adaptabilitate și management pe termen lung.

Vom face constant investiții pentru realizarea obiectivelor prioritare și ne vom concentra pe extinderea și înlocuirea rețelelor de apă și de canalizare, reabilitarea marilor colectoare cu risc mare de prabușire, înlocuirea contoarelor clasice cu cele de tip „inteligent“ (smart-metering), care permit citirea de la distanță și protecția mediului.

Comentarii

loading...