Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Una din navele cu echipaj neplătit care a ajuns în Portul Constanța

Una din navele cu echipaj neplătit care a ajuns în Portul Constanța

Marinari-sclavi în Portul Constanța

Reprezentanții ITF (International Transport Federation) au recuperat, în câteva zile, salarii restante de peste 256.000 de dolari americani.

Cristian Hagi 0 comentarii

Echipajele a două nave străine care au ajuns în Portul Constanța au cerut ajutorul autorităților pentru a-și recupera salariile restante. De obicei, marinarii neplătiți fac acest lucru când ajung în România datorită faptului că țara noastră a aderat la convenția MLC 2006.

În doar câteva zile, așadar, în urma demersurilor echipajelor, biroul Port State Control din cadrul Autorității Navale Române și reprezentanții ITF (International Transport Federation) România au reținut, bazându-se pe această convenție, două nave care aveau restanțe mai mari de două luni la plata salariilor echipajelor. Este vorba de navele Huseyn Javid, pavilion Malta, și Beccaria, pavilion Panama, care împreună totalizau salarii restante de peste 256.000 de dolari americani. În urma acțiunilor PSC și ITF, armatorii navei Huseyn Javid au achitat 106.000 USD reprezentând salariile echipajului la zi.

Cei 11 navigatori, membri ai Sindicatului Navigatorilor din Rusia, au răsuflat ușurați, la fel și familiile lor, care așteptau de mai bine de patru luni salariile restante. La nava Beccaria sunt îndeplinite condițiile de a se introduce o acțiune în instanța din România dacă în această săptămână nu se găsește o soluție viabilă pentru plata salariilor. Salariile la această navă nu sunt achitate de peste 5 luni către cei 13 membri ai echipajului de naționalitate ucraineană.

Sindicatul din Ucraina ai cărui membri sunt navigatorii de la bord va susține anumite cheltuieli pentru echipaj alături de ITF România, în cazul în care se va solicita rezolvarea cazului pe cale legală. Alte trei nave au transmis că ajung în zilele următoare în porturile românești, iar echipajele sunt neplătite de peste două luni.
„Porturile românești sunt porturi în care «dumping-ul social» este descurajat, iar armatorii cu probleme sunt obligați să le rezolve înainte de a pleca din port cu nava”, a declarat Adrian Mihălcioiu, reprezentantul ITF România.

Reamintim că MLC 2006 a fost ratificată de România în anul 2015, după doi ani de acțiuni și presiuni concertate ale Sindicatului Liber al Navigatorilor, și a devenit astăzi un instrument de lucru pentru a proteja drepturile navigatorilor, un cod al condițiilor de muncă și viață la bordul navelor care sosesc în porturile românești.

Comentarii

loading...