Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto: INQUAM PHOTOS

Foto: INQUAM PHOTOS

Președintele și premierul s-au plimbat cu trenul între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni

Tronsonul de cale ferată ce leagă Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă a fost testat luni de președintele Klaus Iohannis și de premierul Ludovic Orban. Trenurile se vor succeda la 50 minute dar se caută soluții pentru reducerea intervalului la doar jumătate de oră.

Petronel Tudor 0 comentarii

Călătorii care ajung în Gara de Nord pentru a se îmbarca ulterior într-un avion în Aeroportul Henri Coandă – Otopeni, vor scăpa de calvarul găsirii unui mijloc de transport. Tronsonul de cale ferată ce leagă cele două puncte strategice de transport persoane este aproape gata iar primii oameni din stat au ținut luni să facă un drum test cu trenul între cele două gări.

Klaus Iohannis și Ludovic Orban s-au arătat încântați de lucrarea de infrastructură așteptată de ani de zile. „Am participat astăzi la un test pe singura linie nouă de cale ferată construită nu din '89 încoace, din '84 încoace. Noi dorim să dezvoltăm Aeroportul Internaţional, dorim să îi dăm amploare, dar pentru asta e nevoie să poţi ajunge în aeroport în condiţii foarte bune şi predictibile şi pentru asta legătura de la Gara de Nord până la Aeroport e absolut esenţială. Nu întâmplător am participat în ultimele zile la metrou, la autostradă şi acum la testarea acestei noi căi ferate. Dezvoltarea infrastructurii de transport e fundaţia pe care se clădeşte planul de relansare economică.”, a spus șeful statului.

El a adăugat că în perioada 2016 – 2019, pe vremea guvernării PSD, lucrările au fost realizate într-un procent de doar 11%, foarte puțin având în vedere importanța unei astfel de investiții cu impact semnificativ în creșterea calității vieții cetățenilor.

Dacă pentru metroul din Drumul Taberei a fost nevoie de o așteptare de 9 ani pentru finalizarea investiției, la calea ferată dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni recordul nedorit a fost depășit, sunt 13 ani de la startul investiției.

„Ideea acestui tronson s-a născut în mandatul meu de ministru al Transporturilor. Această linie e o realitate şi va fi pusă la dispoziţia beneficiarilor în cel mai scurt termen posibil. Din păcate, calea ferată a fost cenuşăreasa modului de transport în ultimii 20 de ani.”, a spus Ludovic Orban.

Premierul a anunțat că obiectivele imediate în ceea ce privește infrastructura CFR sunt finalizarea căii ferate ce leagă Constanța de Nădlac și executarea traseelor de pe coridoul 9 paneruopean, Ploiești – Focșani – Roman - granița de est a României.

Comentarii

loading...