6.9 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialCurier legislativ

Curier legislativ

Eliberarea si livrarea marcajelor pentru produse accizabile

In conformitate cu Normele tehnice de efectuare a supravegherii vamale la eliberarea si livrarea marcajelor pentru produse accizabile de la Compania Nationala “Imprimeria Nationala: – SA, publicate in M.Of. 379/5.V.2005, persoanele autorizate ca importatori de produse accizabile, inainte cu 48 de ore fata de data la care Compania Nationala “Imprimeria Nationala” SA va finaliza comanda de executare a marcajelor, au obligatia de a transmite prin fax catre Autoritatea Nationala a Vamilor – Directia supraveghere si control vamal o instiintare cu privire la data la care se vor face eliberarea si livrarea acestora. La data si ora stabilite de comun acord, un reprezentant legal al persoanei autorizate beneficiare a marcajelor, impreuna cu un reprezentant al Directiei supraveghere si control vamal – Serviciul coordonare echipe mobile se va prezenta la Compania Nationala “Imprimeria Nationala” – SA in vederea ridicarii marcajelor comandate.

Concurs de admitere in magistratura

Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura se modifica, in conformitate cu Hotararea publicata in M.Of. 379/5.V.2005, dupa cum urmeaza: “Data, locul, modul de desfasurare a concursului de admitere in magistratura, cuantumul taxei si lista posturilor vacante scoase la concurs se publica in M.Of. partea a III-a, pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii si pe pagina de Internet a Institutului National al Magistraturii si se aduc la cunostinta publica printr-un comunicat de presa cu cel putin 45 de zile inainte de data stabilita pentru concurs. Cererile pentru inscrierea la concurs se depun, cu cel putin 30 de zile inainte de data acestuia, la tribunale sau, dupa caz, la parchetele de pe langa tribunalele in a caror circumscriptie domiciliaza candidatii. Aceste modificari sunt valabile numai pentru concursul de admitere in magistratura organizat de Consiliul Superior al Magistraturii, prin intermediul Institutului National al Magistraturii, in luna iunie 2005.

Comitet interministerial

Infiintat in baza Hotararii de Guvern nr. 330 publicata in M.Of. nr. 380 din 5.05.2005, Comitetul interministerial pentru relatia cu administratia publica este alcatuit din reprezentantii urmatoarelor ministere, la nivel de ministru si/sau de secretar de stat: Ministerul Administratiei si Internelor; Ministerul Finantelor Publice; Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei; Ministerul Economiei si Comertului; Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale; Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului; Ministerul Educatiei si Cercetarii; Ministerul Sanatatii; Ministerul Culturii si Cultelor; Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor. Presedintele Comitetului interministerial este ministrul Administratiei si Internelor. Comitetul se intruneste trimestrial sau de cate ori este necesar.

Evaluarea si gestionarea zgomotului ambiental

Hotararea de Guvern nr. 321 din M.Of. nr. 358 din 27 aprilie abordeaza unitar, la nivel national, evitarea, prevenirea sau reducerea efectelor daunatoare provocate de zgomotul ambiental, inclusiv a disconfortului, prin implementarea urmatoarelor masuri: determinarea expunerii la zgomotul ambiental, prin intocmirea hartilor de zgomot; punerea la dispozitia publicului a informatiilor privind zgomotul ambiental si efectele sale; adoptarea, pe baza datelor din hartile de zgomot, a planurilor de actiune, avand ca scopuri prevenirea si reducerea zgomotului ambiental, acolo unde este cazul, in special a nivelurilor de expunere, care pot avea efecte daunatoare asupra sanatatii umane.

Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei

Hotararea de Guvern nr. 348 publicata in M.Of. nr. 369 din 3.05.2005 stabileste organizarea si functionarea IGCTI. In scopul indeplinirii atributiilor si competentelor care ii revin potrivit legii, IGCTI poate angaja servicii de consultanta, studii si asistenta de specialitate ori poate incheia acorduri de colaborare cu ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, putand solicita si obtine din partea acestora informatiile necesare pentru realizarea atributiilor sale.

Sistemul de tranzit comun pe teritoriul Romaniei

Ordinul 629 publicat in M.Of. nr. 356 din 27 aprilie 2005, referitor la sistemul de tranzit comun pe teritoriul Romaniei, stabileste ca in toate birourile vamale cu activitate rutiera si feroviara aplicarea noului ordin este obligatorie si intra in vigoare la 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial. Normele Metodologice vor fi date publicitatii in M.Of. nr. 356 bis. Autorizatiile emise in baza Deciziei directorului general al Directiei Generale a Vamilor nr. 471/2002 privind aplicarea sistemului de tranzit comun pe teritoriul Romaniei isi pastreaza valabilitatea.

Asigurareapazei de catre jandarmi

Hotararea Guvernului nr. 1464/2003 privind asigurarea pazei obiectivelor, bunurilor si valorilor cu efective de jandarmi a fost modificata si publicata in M.Of. nr. 333 din 20.04.2005. Prevederile acestei hotarari se vor aplica pana la 31 decembrie 2006.


Buget pentru institutele de cercetare-dezvoltare. Ordinul 3879 dat de ministrul Educatiei si Cercetarii, publicat in M.Of. nr. 333 din 20.04.2005 aproba bugetele de venituri si cheltuieli pe anul 2005 ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare din coordonarea Ministerului Educatiei si Cercetarii. Directia generala buget-finante, patrimoniu si investitii, prin Serviciul buget-contabilitate pentru cercetare, va comunica bugetele de venituri si cheltuieli institutelor nationale de cercetare-dezvoltare si va duce la indeplinire prevederile acestui act normativ.

Conditii de valorificare a bunurilor confiscate. Detinatorii de bunuri au obligatia, conform Normelor metodologice de aplicare a OG 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, sa declare bunurile confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului si sa le predea directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti ori administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in termen de 10 zile de la data primirii documentului care constituie titlu de proprietate a statului asupra acestora cu exceptia bunurilor care nu indeplinesc conditiile legale de comercializare si a bunurilor prevazute la art. 4 alin. (2) din OG 128/1998.

Posturi de inspectie veterinara la frontiera. Prin Hotararea de Guvern nr. 332 publicata in M.Of. nr. 357 din 27.04.2005 a fost constituit Grupul interministerial de lucru pentru urgentarea asigurarii bazei legale si a resurselor financiare necesare pentru constituirea posturilor de inspectie veterinara la frontiera. Grupul interministerial are rolul de a asigura coordonarea unitara a actiunilor si procedurilor necesare urgentarii realizarii Strategiei pe termen lung privind inspectia si controalele sanitare veterinare la frontiera.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă