Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Pod de gheata intre Medgidia si Cernavoda

Gheata care a blocat in ultimele zile Canalul Dunare-Marea Neagra a inceput sa se topeasca. Daca in portiunea cuprinsa intre Medgidia si Cernavoda mai exista un pod de gheata, Administratia Canalelor Navigabile a reusit crearea unui senal ...

Rl online 0 comentarii

Gheata care a blocat in ultimele zile Canalul Dunare-Marea Neagra a inceput sa se topeasca. Daca in portiunea cuprinsa intre Medgidia si Cernavoda mai exista un pod de gheata, Administratia Canalelor Navigabile a reusit crearea unui senal navigabil intre Agigea si Medgidia. Purtatorul de cuvant al Administratiei Canalelor Navigabile, Adrian Pindici, spune ca, din cauza conditiilor dificile de trafic, in amonte de ecluza Cernavoda, erau blocate ieri doua convoaie, Barbosi 1, incarcat cu cocs, in patru barje, si Sidex 2, care transporta minereu de fier in sase barje, cu destinatia Galati. Convoaiele nu pot fi deblocate din cauza ghetii, din aceasta cauza fiind oprit si accesul altora pe canal. In zona Medgidia, grosimea ghetii era cuprinsa ieri dupa-amiaza intre 10 si 15 centimetri, in zona Basarabi era de 15 centimetri, iar la Agigea de 10 centimetri. In aceasta perioada, operatiunile de ecluzare se desfasoara normal la Agigea. Aici se afla ieri nava fluviomaritima Arya, iar la km 2 se afla in mars catre ecluza Agigea convoiul Sadu 3, cu o barja. In zona amonte de ecluza Agigea stationeaza, de la inceputul saptamanii trecute, corpul de nava Mick 2, impreuna cu impingatorul Canal Services 2.

Blocaj pe canal

La randul sau, seful Capitaniei Tulcea spune ca in zona canalului Sulina si a bratului Sfantul Gheorghe sunt poduri de gheata in proportie de 60%. Pentru inlaturarea sloiurilor de gheata actioneaza remorcherul Targu Ocna. Poduri de gheata s-au format si pe Dunarea Maritima, la km 46 si 56, iar pentru spargerea acestora actioneaza remorcherele Gheorghieni 2, Galati 3 si spargatorul de gheata Perseus. Tot din cauza ghetii, nava speciala Mamaia 2 nu s-a mai putut deplasa. La bordul ei se aflau 138 de pasageri la bord, in majoritate salariati ai Administratiei Zonei Libere si ai Administratiei Fluviale Dunarea de Jos. Acestia au fost transportati din portul Sulina spre Tulcea, fiind in prezent in afara oricarui pericol.

Dunarea - la nivelul cotelor de atentie

Circulatia navelor pe bratele Chilia si Sfantul Gheorghe este blocata, iar pe bratul Sulina curg sloiuri. Pe Dunarea maritima, pe tronsonul Ceatal Izmail-Galati, intre milele 46 si 48, s-a format un strat de gheata compacta a carui grosime este de 5-7 m. Directorul Directiei Apele Romane "Dobrogea-Litoral", Ionel Manafu, a declarat ca pentru deblocarea Dunarii si fluidizarea curgerii ghetii se actioneaza cu navele "Perseus", "Galati 3" si "Gheorghieni 2". Situatia a impus suplimentarea fortelor care actioneaza pentru a impiedica formarea podului de gheata. Nava "Hercules" a plecat din Portul Constanta si se afla ieri la pranz la intrarea pe bratul Sulina pentru a participa la actiunea de deblocare a Dunarii. In ultimele zile, cotele fluviului au crescut cu peste un metru, ceea ce a dus la intrarea in faza de aparare a digurilor de pe Dunarea maritima. "Misiunea noastra este de a monitoriza nivelul Dunarii. Suntem informati despre toate actiunile ce se intreprind. Deocamdata nu este vorba de vreun pericol. S-au atins doar cotele de atentie, iar nivelul Dunarii scade la intrarea in tara", a declarat Ionel Manafu.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...