15.3 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecialProiectul fostului baron local de Brăila va fi pus în practică. Podul...

Proiectul fostului baron local de Brăila va fi pus în practică. Podul peste Dunăre al lui Gheorghe Bunea Stancu a învins tunelul lui Marius Stan

Fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Brăila se lăuda cu intenţia de a construi un pod peste Dunăre, care să lege Moldova de Dobrogea. Un proiect concurent, care presupunea săparea unui tunel pe sub fluviu, avea şi fostul primar al municipiului Galaţi Marius Stan.

Într-un final, când niciunul dintre cei doi foşti baroni locali nu mai este în funcţie, a învins varianta construcţiei podului. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a transmis Agenției Naționale pentru Achiziții Publice documentația de atribuire pentu execuția unui proiect care cuprinde podul suspendat peste Dunăre, în zona Brăila. După obținerea validării, CNAIR urmează să publice anunțul de participare pentru lansarea licitației publice. Lungimea totală a proiectului este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila-Jijila, cu o lungime 19,095 km, și drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974,30 metri, din care 1.120 m reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila și 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. 

Potrivit studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiției depășește două miliarde de lei, fără TVA. Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014-2020, Axă Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient".

Ideea tunelului pe sub Dunăre a fost lansată în 2013 de fostul primar din Galaţi. Pe baza hotărârii CLM Galați nr 238/2013, prin care tunelul a fost înscris în lista proiectelor strategice, a fost comandat studiul de prefezabilitate, realizat de firma elvețiană Basler & Hofmann AG. Lungimea tunelului urma să fie de 2,06 km, din care 1,56 km galeria propriu-zisă, săpată cu utilaje speciale, iar 0,5 km ar fi realizați prin săpătură deschisă. Tunelul ar fi estimat să coste aproximativ 230 milioane de euro fără TVA.

Cele mai citite

Rusia cere o reuniune ONU pe tema atacului NATO asupra Iugoslaviei, de acum 25 de ani

Rusia a cerut organizarea unei reuniuni a Consiliului de Securitate al ONU care să discute atacul NATO asupra Iugoslaviei, din anul 1999. Cererea Rusiei ar...

Curiozități despre Paștele Catolic: de la tradiții în Marea Britanie până la ouăle de ciocolată din Statele Unite.

Paștele catolic în 2024 se sărbătorește duminică, 31 martie. Iată 12 lucruri interesante despre Paștele Catolic: Fiecare copil din Marea Britanie primește în medie 8,8...

Doliu în baschetul românesc. S-a stins din viață fostul mare jucător și antrenor Horațiu Giurgiu

În această dimineață, cu puțin timp înainte de a împlini vârsta de 86 de ani, s-a stins din viață una dintre legendele baschetului românesc,...
Ultima oră
Pe aceeași temă