Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

România, pe primul loc în Uniunea Europeană la mortalitate în accidente rutiere

România, pe primul loc în Uniunea Europeană la mortalitate în accidente rutiere

România continuă să fie campioana Uniunii Europene în ceea ce priveşte mortalitatea din accidente rutiere, potrivit ultimului raport al European Transport Safety Council, citat într-un comunicat al Asociaţiei Pro Infrastructura (API), remis, miercuri, Agerpres.

Rl online 0 comentarii

În 2017, 1.951 de persoane au murit pe drumurile publice din ţară, adică 99 de persoane decedate la un milion de locuitori, dublu faţă de media europeană care este de doar 50 de persoane decedate la un milion de locuitori.

Anul trecut a fost al treilea an consecutiv în care numărul de morţi din accidente rutiere a crescut. Chiar dacă, faţă de anul 2010, se observă o reducere cu 18%, faptul că suntem pe primul loc în Europa la acest capitol ar trebui să fie un important semnal de alarmă pentru cei responsabili, spun reprezentanţii API.

„Deşi există planuri peste planuri (avem chiar o Strategie Naţională de Siguranţă Rutieră), acestea rămân doar pe hârtie. Şi mai îngrijorător este că se încearcă relaxarea legislaţiei în acest domeniu. Avem legea recent votată de Parlament care nu mai permite Poliţiei Rutiere să folosească maşini radar neinscripţionate şi îi obligă pe poliţişti să monteze aparatele radar mobile numai în zonele presemnalizate cu indicatoare. Momentan este contestată de Preşedinte la CCR şi nu produce încă efecte. Sperăm să fie respinsă, iar Parlamentul să realizeze că nu poate legifera aberaţii doar pentru că iniţiatorii legii sunt supăraţi pe Poliţia Rutieră”, se precizează în comunicat.

La aceste cifre negre contribuie din plin reţeaua precară de drumuri naţionale cu o singură bandă pe sens şi cele cu acostament folosite incorect de şoferi (DN2, DN1C), deteriorarea severă sau lipsa elementelor de siguranţă (parapete, catadioptri, marcaje), starea proastă a asfaltului şi prea puţini kilometri de autostradă, mai spun responsabilii API.

Comentarii

loading...