21.3 C
București
miercuri, 17 aprilie 2024
AcasăȘtirile zileiRomânii s-au îndrăgostit de Delta Dunării

Românii s-au îndrăgostit de Delta Dunării

Județul Tulcea a reușit să-și dubleze, de la un an la altul, numărul de turiști. Rezultatul, susținut de mai mulți factori, este catalogat drept „spectaculos” de către specialiștii în domeniu. Datele furnizate de către Institutul Național de Statistică arată că în perioada ianuarie-octombrie 2018 s-au cazat în județul Tulcea 136.017 turiști români, față de 68.590 în aceeași perioadă a anului anterior, ceea ce înseamnă o creștere de 98%. Cu încă 1.883 de turiști, am fi vorbit despre fix o dublare. Cifra este puțin mai mică dacă ne raportăm la numărul celor care au vizitat județul, la acest capitol înregistrându-se o creștere de 77%. O comparație cu media de creștere la nivel național demonstrează însă cât de mult înseamnă acest 77%: la nivel național, creșterea este de numai 6%, în intervalul amintit.

 

Mai mulți străini

Asociația de Management al Destinației Turistice Delta Dunării (AMDTDD) a precizat că s-au înregistrat majorări inclusiv în ceea ce privește numărul de turiști străini. Incoming-ul, așa cum denumesc specialiștii acest domeniu, lasă încă mult de dorit pe litoralul românesc. În județul Constanța, de pildă, numai puțin peste 5% din turiști vin de peste hotare, un procent pe care mulți s-au străduit să îl majoreze după 1989, fără succes însă. În perioada analizată, în județul Tulcea au ajuns 25.273 de turiști străini, în comparație cu 22.430 în același interval al anului 2017, creșterea fiind de 12%. Totalul numărului de turiști români și străini care au vizitat județul Tulcea în perioada ianuarie-octombrie 2018 este de 161.290, față de 91.020 în primele zece luni ale anului anterior, înregistrându-se o creștere de 77%. În luna noiembrie au mai vizitat județul Tulcea 3.672 de turiști români și 247 turiști străini, iar creșterea anuală a ajuns la 67%, față de anul 2017. „Putem aprecia că din punct de vedere al activității turistice, 2018 este un an de referință. Destinația turistică Delta Dunării și Dobrogea de Nord au revenit în atenția publicului, atât pe plan intern, cât, mai ales, pe plan extern. Rezultatele obținute sunt de natură să certifice îndeplinirea obiectivelor pe care ni le-am propus la momentul înființării asociației”, a declarat Cătălin Țibuleac, președintele AMDTDD.

 

Cum s-a ajuns aici

Unul dintre principalele motoare ale acestor creșteri îl reprezintă voucherele de vacanță. Bugetarii care le-au primit au profitat de ele și s-au îndreptat în număr mai mare spre Delta Dunării și Dobrogea de Nord. Reprezentanții AMDTDD spun că și ei au un rol în această ecuație. „Noua viziune asupra promovării și acțiunile derulate de AMDTDD au demonstrat că susținerea unei promovări corecte, colaborarea cu mas-media și cu social media, precum și colaborarea între autoritți și mediul de afaceri aduc un câștig semnificativ întregului județ, pe termen scurt, mediu și lung. Voucherele de vacanță au contribuit într-o bună măsură la creșterea numărului de turiști români în Delta Dunării și Dobrogea de Nord, însă nu toate pensiunile agroturistice au reușit să beneficize de acest avantaj. Astfel, creșterile spectaculoase s-au datorat în special modului în care destinația turistică a fost făcută mai vizibilă și mai atractivă decât în anii anteriori”, spune Cătălin Țibuleac.

 

Produs turistic de calitate

Nimic nu ar fi fost însă posibil fără un produs turistic de calitate. Delta Dunării și Dobrogea de Nord au elemente unice în România și chiar în Europa. Frumusețea Deltei nu veți mai găsi niciunde pe Bătrânul Continent. Oamenii de aici au învățat și cum să atragă turiștii, oferindu-le tradiții și mâncăruri autentice. Dacă n-ați mâncat o ciorbă făcută de lipoveni cu apă din Dunăre, probabil că nu puteți spune că ați cunoscut adevărata deltă. Zona este plină de delicatese culinare care merită explorate. În plus, aici veți putea admira portul popular, muzica și dansurile tuturor grupurilor etnice prezente pe teritoriul județului Tulcea.

 

Împreună

Poate nu în ultimul rând, toate acestea nu ar fi fost posibile fără o cooperare eficientă între mai mulți actori care au ca scop dezvoltarea turismului în zonă. Din AMDTDD fac parte instituții precum Consiliul Județean Tulcea, Primăria municipiului Tulcea, Primăria comunei Jurilovca, Primăria Crișan, Asociația Comunelor din România – filiala Tulcea, dar și membri din mediul de afaceri. Din Consiliul Consultativ fac parte, cu drept de vot, instituții precum Administrația Rezervației Biosferei Delta Dunării (ARBDD), Camera de Comerț, Industrie și Agricultură – Tulcea, R.N.P. Romsilva, Administrația Par
cului Național Munții Măcinului RA (APNMM), Institutul de Cercetari Eco-Muzeale (ICEM) și Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Delta Dunării (INCDDD). În plus, AMDTDD a fost inclusă ca membru în cadrul Consiliului Consultativ al ARBDD și ca membru consultativ în Asociația Grup Local pentru Pescărie Durabilă în Delta Dunării (FLAG). „Planul de măsuri pentru sezonul turistic 2019 urmărește consolidarea și extinderea platformei de parteneriat public- privat, pe care AMDTDD o reprezintă, și demararea măsurilor pentru funcționarea Asociației ca OMD, conform legislației în vigoare. Se are în vedere continuarea măsurilor pentru dezvoltarea unui turism sustenabil al destinației și continuarea măsurilor de promovare în plan intern și extinderea acțiunilor de creștere a vizibilității destinației în plan extern.”, spune Cătălin Țibuleac.

Recent, la Sala Dobrogea a Consiliului Județean Tulcea a avut loc Adunarea Generală a membrilor asociației. „În cadrul Adunării Generale am evidențiat foarte buna colaborare între Consiliul Județean Tulcea și membrii asociației, board-ul de conducere al asociației, creșterea numărul de turiști fiind tocmai un rezultat al acestei colaborări. Bineînțeles, programul guvernamental cu vouchere pentru turism a fost foarte important. A fost nevoie de o mână de oameni de afaceri vizionari, care au crezut în acest proiect, care au făcut posibil acest angrenaj al asociației”, a declarat vicepreședintele Consiliului Județean Tulcea, Dumitru Mergeani.

 

Târguri în Berlin, Paris, Londra și Barcelona

Autoritățile pregătesc deja sezonul de vară 2019, dar și pe următoarele. „În anul 2019, ne axăm în principal pe piața internă, dar dorim și o mai mare dezvoltare pe piața externă. În acest an vom participa la numeroase târguri de turism, la Berlin și la Paris, în primăvară, iar în toamnă, la Londra și Barcelona. Felicit membrii asociației pentru activitatea de până în prezent și le doresc să aibă un an 2019 cel puțin la fel de bun ca anul 2018“. De asemenea, se caută surse de finanțare pentru realizarea unui studiu de impact privind gradul de vizitare al Deltei Dunării. Demersul este vital pentru zonă pentru că vorbim despre o rezervație naturală care poate fi afectată de un număr prea mare de turiști.

Cele mai citite

VIDEO. FRF a lansat imnul echipei naționale pentru EURO 2024. Piesa se numește „Visăm împreună”

Federația Română de Fotbal (FRF) a lansat astăzi, în colaborare cu PRO TV, postul care va transmite EURO 2024, piesa „Visăm Împreună”, care va...

VIDEO. FRF a lansat imnul echipei naționale pentru EURO 2024. Piesa se numește „Visăm împreună”

Federația Română de Fotbal (FRF) a lansat astăzi, în colaborare cu PRO TV, postul care va transmite EURO 2024, piesa „Visăm Împreună”, care va...

Israelul și-ar fi amânat operațiunea de la Rafah (Gaza) pentru a se concentra asupra Iranului

Israelul și-ar fi "amânat" operațiunea militară din orașul Rafah, aflat în Fâșia Gaza, întrucât acum Israelul dorește să se concentreze asupra ripostei pe care...
Ultima oră
Pe aceeași temă