Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Sindicaliştii de la metrou ameninţă din nou cu grevă

Sindicaliştii de la metrou ameninţă din nou cu grevă

Lucrătorii de la metrou au declanaşat vineri o acţiune de protest în faţa Ministerului Transporturilor, ca reacţie la declaraţiile ministrului Lucian Şova făcute joi la o televiziune, legate de nivelul salariilor, sindicaliştii vorbind de posbilitatea declanşării grevei generale.

Rl online 0 comentarii

„Protestul din faţa ministerului este o reacţie la ieşirile din presă ale ministrului Lucian Şova, care a incitat salariatii la întâi la conferinţa de presă din 7 noiembrie, şi aseară, la o televiziune, când a vorbit de salarii enorme, rupte de realitate” a declarat pentru MEDIAFAX Marian Artimon, secretar general al USLM.

Artimon spune că sindicaliştii aşteaptă să fie chemaţi la negocieri. Discuţiile nu au loc pentru că ministerul a schimbat Consiliul de Administraţie al Metrorex, care acordă mandat de negociere conducerii executive, aceasta fiind o procedură care durează câteva zile.

La cea mai recentă întâlnire cu conducerea Metrorex sindicaliştii şi-au redus solicitarea de majorare a salariilor de la 41% la 35%, iar în prezent aşteaptă să fie chemaţi la noi negocieri. „Din păcate ne aflăm şi în acest blocaj politic, legat de numirile miniştrilor”, a spus Artimon.

„Noi am suspendat greva generală, dar dacă nu reuşim să semnăm contractul colectiv de muncă, conflictul este deschis şi vom face toate demersurile pentru delanşarea grevei generale în perioada 10 – 15 decembrie”, a încheiat secretarul general al sindicatului.

În ieşirile sale publice ministrul Lucian Şova a vorbit despre o creştere a preţului călătoriei cu metroul, în condiţiile în care administraţia ar accepta majorările salariale cerute de sindicat, dar şi de niveluri ale salariilor de 7.300 de lei pentru personalul tehnic, de 8.000 de lei pentru mecanici şi de 5.300 de lei pentru personalul care lucrează noaptea, la care se adaugă o serie de beneficii. Salariile anunţate de ministru sunt brute.

Sindicatul a declanşat o grevă de avertisment pe 15 noiembrie, care a fost declarată nelegală de Tribunalul Bucureşti. La fel şi greva generală care era programată pentru 21 noiembrie.

Joi, 22 noiembrie, ministerul Lucian Şova şi-a înregistrat demisia la cabinetul premierului. Demersul lui Şova a venit ca urmare a deciziei PSD de a-l remania, mandatul său urmând să fie preluat de Mircea Drăghici.

Iniţial, Lia Olguţa Vasilescu a fost nominalizată pentru a prelua conducerea Ministerului Transporturilor. Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat însă, marţi, că nu va semna decretele de numire în funcţia de ministru al Transporturilor pentru Lia Olguţa Vasilescu şi pentru Ilan Laufer, care a fost propus de PSD pentru portofoliul Dezvoltării Regionale.

Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat, joi, că nu va lua o decizie în ceea ce priveşte cea de-a doua remaniere guvernamentală, privind portofoliile de la Transporturi şi Dezvoltare, decât după sărbătorile Centenarului şi data de 1 Decembrie.

Sindicaliştii din CFR protestează faţă de reducerea bugetului Ministerului Transporturilor

Execuţia bugetară a României are şi în acest an o distructivă şi periculoasa principală componentă, cea electorală, singura constantă a industriei feroviare româneşti, în ultimii 15 ani, a fost lipsa cronică a finanţării, spun sindicatele ceferiştilor din România, într-un comunicat.

„Având în vedere anunţata rectificare bugetară, Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane, cea mai mare Federaţie a sindicaliştilor ceferişti din România, observă cu indignare că singura constantă a industriei feroviare româneşti, în ultimii 15 ani, a fost lipsa cronică a finanţării.

Concret, rectificarea bugetară care urmează să fi aprobată de Guvern compromite complet continuarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii la calea ferată şi pune sub semnul întrebării plata salariilor lucrătorilor feroviari. Iresponsabilitatea deciziei în sine creează premisele unui cutremur în întreg ecosistemul feroviar românesc.

Din motive care ţin mai degrabă de execuţia unor bugete anuale cu obiective clar electorale, investiţiile în infrastructura de transport a României şi implicit în calea ferată nu au generat atenţia cuvenită celor care conduc sau au condus România în ultimul deceniu”, spun sindicaliştii.

Federaţia atrage atenţia că subfinanţarea a coborât în zona de avarie gradul de siguranţă a circulaţiei pe calea ferată, iar lucrătorii feroviari sunt puşi în situaţia de a găsi zilnic soluţii tehnice pentru a putea permite vagoanelor şi locomotivelor să iasă pe traseele lor zilnice.

„În depouri, revizii de vagoane şi staţiile de cale ferată este îngrozitor de frig, în unele ninge, plouă sau este cumplit de cald în timpul verii, piese de schimb pentru reparaţii nu mai există de ani şi ani de zile, iar soluţiile temporare pe care inginerii sau tehnicienii noştri trebuie să le găsească, pentru a rezolva situaţii de nedescris, nu vor mai putea fi aplicate.

Locomotivele şi vagoanele sunt atât de vechi încât nu mai pot fi reparate sau modernizate, iar alte noi nu s-au mai cumpărat de foarte multă vreme. Lucrătorul ceferist munceşte în condiţii greu de explicat şi aproape de neînchipuit celor care, iată, din nou, din birouri, dintr-o simplă mişcare de stilou, vor tăia sume de la calea ferată pentru a le disponibiliza pentru alte şi alte cheltuieli.

Lucrătorii ceferişti din România au protestat ani de zile la rând şi au respectat normele legii dialogului social, au făcut petiţii, memorii, au participat la şedinţele de lucru organizate de Ministerul Transporturilor sau Parlament, au ieşit în stradă, şi-au susţinut revendicările care ţin de locul lor de muncă şi de siguranţa acestuia, au oferit soluţii, le-au sprijinit pe cele bune, ale altora.

Am făcut tot ce puteam face, APROAPE TOT, şi nu s-a rezolvat nimic!”, arată documentul.

Rectificarea bugetară care se pregăteşte retrage din bugetul Ministerului Transporturilor 1,16 miliarde de lei. „Eroarea în care omul politic din România se află, indiferent care este acesta, se va deconta curând cu o violenţă de neimaginat şi cu un impact nimicitor pentru întreaga economie românească.

Dezastrul la care, prin decizii electoraliste, participă direct sau tacit întreaga clasă politică românească, se va întâmpla foarte repede, cu efecte ireversibile pentru lucrătorii feroviari, pentru familiile lor şi pentru toată structura orizontală a industriei feroviare româneşti.

Atragem şi de această dată atenţia celor care şi-au asumat responsabilitatea de a arunca la periferia economiei româneşti calea ferată că responsabilitatea politică şi ministerială trebuie să fie, asemenea responsabilităţii pe care o are lucrătorul feroviar, o chestiune asumată public, care să producă efecte concrete.

Pe româneşte spus, în momentul falimentului căii ferate, faliment care se apropie incredibil de repede, cei care au decis, în locul şi în numele ceferiştilor adevăraţi, dezastrul programatic al căii ferate, vor constata că nu se vor mai putea baza pe răbdarea şi înţelegerea noastră”, arată FNFMCV.

Comentarii

loading...