14.3 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăȘtirile zileiTransportatorii cer PE amânarea pachetului de măsuri care restricţionează transportul rutier în...

Transportatorii cer PE amânarea pachetului de măsuri care restricţionează transportul rutier în UE

”UNTRR şi asociaţiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Irlanda, Lituania, Letonia, Polonia şi Ungaria solicită amânarea Pachetului Mobilitate 1 pentru următoarea legislatură parlamentară europeană”, se arată în comunicat.

UNTRR şi asociaţiile respective au semnat şi transmis în 2 aprilie o scrisoare comună către Preşedintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, şi către preşedinţii celor 8 grupuri parlamentare din PE, prin care solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană.

Moţiunea de retragere a pachetului de pe ordinea de zi a plenului PE din 4 aprilie a fost respinsă miercuri. Dezbaterile din PE privind pachetul mobilitate vor începe miercuri, la ora 08:30, iar votul va avea loc la ora 11:00, potrivit UNTRR.

Transportatorii atrag atenţia că sunt în joc milioane de locuri de muncă legate de transport în statele membre ale UE, precum şi creşterea economică şi competitivitatea Uniunii Europene.

”Din nefericire, divizările profunde dintre Est-Vest, Noi-Vechi şi Periferie-Centru au dus negocierile într-o extremă incertitudine şi într-un proces decizional haotic, cu numeroase scenarii”, se arată în comunicat.

Transportatorii atrag atenţia că actualul Pachet Mobilitate 1, dacă va fi adoptat fără o analiză serioasă, va avea un impact semnificativ negativ atât pentru cetăţenii europeni, cât şi pentru companii.

”În mod specific, pachetul include noi restricţii privind accesul pe pieţele internaţionale de transport rutier, ceea ce va creşte costul operaţiunilor pentru transportatorii rutiere şi va afecta economia europeană, introducând astfel noi preţuri pentru serviciile de transport, precum şi pentru bunuri. Va exista o concurenţă mai redusă în Europa, deoarece operatorii de transport rutier vor trebui să se adreseze unor pieţe naţionale specifice, care au mai puţine posibilităţi de a transporta mărfuri între diferite state membre ale UE”, se arată în comunicat.

În plus, UNTRR atrage atenţia că propunerile vor denatura piaţa unică, concurenţa loială şi condiţiile de concurenţă echitabile, deoarece operatorii stabiliţi în statele membre ale UE cu capacităţi industriale ridicate şi situaţi mai aproape de principalele fluxuri de bunuri ale UE vor beneficia de un mediu de afaceri semnificativ mai bun decât transportatorii de la periferia UE, acestea fiind ţări mai puţin dezvoltate din punct de vedere industrial.

Cele mai citite

Captive ideologiei, euroelitele nu sesizează declinul capitalismului

Revoluţia franceză a desfiinţat latifundiile feudale, în folosul unităților de producție burgheze. Comuniștii au distrus proprietatea privată pentru a crea omul nou, eliberat de...

Cum hidroizolația poate face diferența între o iarnă sigură și o primăvară ușoară pentru locuința ta

O dată cu trecerea iernii și venirea primăverii, proprietarii de case și constructorii se gândesc la moduri de a proteja locuințele de umiditate și...

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...
Ultima oră
Pe aceeași temă