14.3 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăȘtirile zileiTurul României 2019, prima competiţie pe TransBucegi

Turul României 2019, prima competiţie pe TransBucegi

Echipa naţională a României va da piept cu unele dintre cele mai puternice echipe cicliste din lume, pe un traseu de 707 kilometri, care porneşte din Cluj-Napoca, ajunge pe TransBucegi (Drumul Babelor) şi se încheie în Bucureşti, surprinzând unele dintre cele mai frumoase peisaje din ţară.

Turul României, competiţia de profil cu cea mai mare tradiţie din România, organizată de Federaţia Română de Ciclism, a avut loc pentru prima dată în 1934, România fiind cea de-a şasea ţară din lume care a găzduit un tur naţional de ciclism.

“Mica Buclă”, aşa cum mai este cunoscut evenimentul, este inclusă în calendarul competiţional european al Uniunii Cicliste Internaţionale, care anul acesta a promovat competiţia românească la categoria 2.1. Calificativul permite ca la Turul României să ia parte şi echipe profesioniste care participă în Turul Franţei sau al Italiei, echipe semi-profesioniste, continentale şi naţionale.

La Turul României – ediţia 2019 vor participa 20 de echipe, dintre care 6 echipe naţionale şi 14 echipe continentale: Team Novak, Echipa Naţională a României, Lokosphinx (Rusia), VosterATS Team (Polonia), Giotti Palomar Victoria (România), LKT Team Brandenburg (Germania), Vivo Massi (Paraguay), Kyiv Capital (Ucraina), Echipa Naţională a Slovaciei, CCC Development Team (Polonia), Elkov Author (Cehia), Team Hurom (Polonia), Friuli Cycling Team (Italia), Team Illuminate (SUA), Monkey Town (Olanda), Echipa Naţională a Rusiei, Echipa Naţională din Belarus, Echipa Naţională a Estoniei, Echipa Naţională a Turciei, precum şi Vino Astana Motors (Kazakhstan).

Cu aproximativ 140 de ciclişti care se vor lupta pentru mult râvnitul tricou galben, în cadrul a 5 etape, cursa promite să fie un spectacol menit să promoveze atât ciclismul românesc, cât şi încurajarea mersului pe bicicletă în rândul populaţiei şi turismul românesc.

Traseul stabilit pentru această ediţie surprinde obiective turistice importante ale ţării şi trece prin oraşele Cluj-Napoca, Sighişoara, Braşov, Focşani, Buzău, Târgovişte, Ploieşti, ajungând în final la Bucureşti. Mai mult, Micla Buclă este prima competiţie care ajunge pe TransBucegi (Drumul Babelor), singurul drum din ţara noastră care traversează Munţii Bucegi, ajungând până în apropierea obiectivelor – Sfinxul şi Babele. Penultima etapă a Turului României are ca punct de finish Piatra Arsă, aflată la o altitudine de 1950 de metri, la jumătatea distanţei dintre Babele şi Cota 2000. Construită în anul 1935, Cabana Piatra Arsă a fost transformată într-o bază sportivă, care primeşte în fiecare an numeroşi sportivi în cantonament.

„Turul României este mai mult decât un eveniment prestigios dedicat promovării ciclismului românesc şi internaţional. Este o platformă prin care ne dorim să îi încurajăm pe români să pedaleze pentru o viaţă mai frumoasă şi să promovăm mersul pe bicicletă în rândul populaţiei, la orice vârstă. De aceea, pe lângă competiţiile dedicate profesioniştilor, vom găzdui în cadrul Turului României o serie de competiţii dedicate pasionaţilor şi familiilor. Totodată, Turul României este o importantă platformă de promovare turistică a României, traseul de anul acesta fiind conceput astfel încât să surprindă printre cele mai spectaculoase obiective turistice ale ţării. Suntem mândri că o competiţie sportivă ajunge pentru prima dată pe TransBucegi, unul dintre cele mai frumoase drumuri ale patriei, care a fost mult timp închis circulaţiei publice”, a declarat Eduard Novak, Preşedintele Federaţiei Române de Ciclism.

Etapele Turului României sunt următoarele:  

Etapa 1 Cluj-Napoca – Sighişoara (177 kilometri)

Traseu: Cluj-Napoca – DN1C- Vălcele-Apahida – Sighişoara

Etapa 2 Braşov-Focşani (177 kilometri)

Traseu: Braşov – DN 11 – Focşani

Etapa 3 Buzău – Târgovişte (125 kilometri)

Traseu: Buzău – E 85 – Târgovişte

Etapa 4 Ploieşti – Piatra Arsă (126 kilometri)

Traseu: Ploieşti – RAR Prahova – DN 72/DJ156 – Piatra Arsă

Etapa 5 Bucureşti (102 kilometri, circuit urban)

Traseu: Piaţa Victoriei – Şoseaua Kisseleff – Piaţa Arcul de Triumf – Bulevardul Regele Mihai I – Piaţa Presei Libere (15 ture)

În cadrul Turului României vor fi acordate o serie de tricouri distincte: tricoul galben (acordat liderului în clasamentul general), tricoul alb (acordat celui mai bun sportiv român) şi tricoul roşu (acordat celui mai bun căţărător).

Turul României sau “Mica Buclă” este cea mai importantă competiţie ciclistă din România, organizată de Federaţia Română de Ciclism. Prima ediţie a Turului, câştigată de echipa Bulgariei, a avut loc în 1934, pe o distanţă de 1026 de kilometri, având 7 etape.

Originile Turului României datează însă de la începutul secolului trecut. În august 1910, inspirată de Turul Franţei, publicaţia autohtonă „Revista Automobila” a organizat Circuitul Munteniei, la care au participat 18 concurenţi, pe ruta Bucureşti-Sinaia-Târgovişte-Butimanu-Bucureşti. Odată cu venirea Primului Război Mondial, competiţia s-a oprit. În 1934, ziarul „Sportul Zilnic” a organizat prima ediţie a Turului României, ţara noastră devenind a şasea din lume cu propriul tur naţional dedicat cicliştilor. Din 1950 până în 1974, Turul României a fost organizat cu regularitate, urmat de o perioadă de pauză până în 1983. Din 1984, a fost reluată organizarea Turului.

Cea mai rapidă cursă parcursă în cadrul Turului României a fost în 1974, între Piteşti şi Bucureşti, când cei 109 kilometri au fost parcurşi cu o medie de 52,516 km/h. Înainte de 1989, sportivii români au obţinut victorii importante, rutierii autohtoni câştigând 21 de ediţii. Mircea Romaşcanu şi Constantin Dumitrescu, două legende ale ciclismului românesc, au câştigat fiecare de 3 ori Turului României, fiind cel mai mare număr de victorii individuale.

Cele mai citite

Mesajul premierului Marcel Ciolacu, la 20 de ani de la aderarea României la NATO

În cei 20 de ani de apartenenţă la NATO, România a devenit un pilon important şi şi-a consolidat poziţia în interiorul alianţei, respectându-şi angajamentele...

Captive ideologiei, euroelitele nu sesizează declinul capitalismului

Revoluţia franceză a desfiinţat latifundiile feudale, în folosul unităților de producție burgheze. Comuniștii au distrus proprietatea privată pentru a crea omul nou, eliberat de...

Toți cei 45 de pasageri dintr-un autobuz și-au pierdut viața într-un accident în Africa de Sud

Aproape toţi pasagerii dintr-un autobuz, 45 de persoane, şi-au pierdut viaţa joi în Africa de Sud într-un accident rutier grav, după ce vehiculul în...
Ultima oră
Pe aceeași temă