Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Nava-școală „Mircea“, ambasadorul României pe oceanele lumii, revine acasă după un marș istoric

Nava-școală „Mircea“, ambasadorul României pe oceanele lumii, revine acasă după un marș istoric

Se încheie marșul istoric dedicat împlinirii a 80 de ani de la intrarea velierului în serviciul Marinei Militare Române.

Cristian Hagi 0 comentarii

Nava-școală  „Mircea“, cel mai longeviv ambasador al României pe mările și oceanele lumii, va acosta astăzi, 7 august, la ora 11.00, în Portul Militar Constanța, încheind astfel marșul istoric dedicat împlinirii a 80 de ani de la intrarea velierului în serviciul Marinei Militare Române.

În perioada 5 mai–7 august, nava-școală „Mircea“ a parcurs peste 8.500 mile marine în 93 de zile de marș și a acostat în 12 porturi, unde au urcat la bord peste 12.000 de vizitatori.

Un moment aparte a avut loc în Portul Hamburg, acolo unde a fost construit velierul și de unde, în urmă cu 80 de ani, a pornit spre România. În ziua de 27 iunie, în prezența șefilor forțelor navale române și germane, a ambasadorului României în Germania și a atașaților Apărării din țările care au avut cadeți la bord pe parcursul marșului, a directorului Șantierului Blohm&Voss și a autorităților civile ale Landului Hamburg, a avut loc ceremonia ce a marcat actul de naștere a renumitului velier românesc. De asemenea, cu prilejul ceremoniei de la Hamburg, nava-școală „Mircea“ a primit din partea ministrului Apărării Naționale titlul de „Ambasador onorific în serviciul României“.

Echipajul navei a fost format din 179 membri, dintre care 57 studenți de anul II ai Academiei Navale „Mircea cel Bătrân“, 32 de elevi din anul I de la Școala Militară de Maiștri Militari a Forțelor Navale „Amiral Ion Murgescu“, cărora li s-au alăturat 14 cadeți străini de la academiile navale din Albania, Bulgaria, China, Franța, Polonia, Portugalia, Turcia și Ucraina.

Nava-școală „Mircea“ a făcut escale în porturile Siracusa (Italia), Barcelona (Spania), Almeria (Spania), Cadiz (Spania), Brest (Franța), Rouen (Franța), Haga (Olanda), Hamburg (Germania), Southampton (Marea Britanie), Lisabona (Portugalia), Valletta (Malta) și Istanbul (Turcia).

 

Moment istoric în Portul Hamburg

Marți, 25 iunie, la ora 0.00, „Mircea“ a intrat pe fluviul Elba și a navigat 60 de mile marine în amonte, până la Hamburg, unde a acostat la Dana Uberseebrucke. Ceremonia care a marcat actul de naștere al renumitului velier românesc a avut loc joi, 27 iunie. Au participat șefii forțelor navale române și germane, ambasadorul României în Germania și atașații Apărării din țările care au cadeți la bord, directorul Șantierului Blohm&Voss, autorități civile ale Landului Hamburg. În cadrul ceremoniei, „Mircea“ a primit din partea ministrului Apărării Naționale titlul de ambasador onorific al României pe mările și oceanele lumii.

De ce se numește „Mircea“

Nava-şcoală „Mircea“ este un velier de clasa A, tip bark, cu trei arbori, având înălţimea de 44 metri, cu 23 de vele, ce însumează o suprafaţă totală de 1.750 mp. Velierul a fost construit în perioada 1938-1939 la Şantierul Naval Blohm&Voss din Hamburg (Germania). Certificatul de naştere al noii nave-şcoală s-a semnat la 26 ianuarie 1938, iar pe 22 septembrie acelaşi an a fost lansată la apă şi botezată „Mircea“, alegere justificată de bogata tradiţie şi renumele predecesorului său. Numele navei provine de la vestitul voievod Mircea Cel Bătrân, care a cârmuit Ţara Românească între anii 1386 şi 1418, sub a cărui domnie navigaţia autohtonă şi comerţul efectuat pe mare au cunoscut o mare dezvoltare, vasele româneşti navigând, încă de pe atunci, nu numai în Marea Neagră, ci şi în Marea Egee şi Marea Mediterană, ceea ce i-a adus numele de „Domn până la Marea cea mare“. Nava are în prova, sub bompres, un galion reprezentându-l pe domnitor, îmbrăcat cu bluză albastră, mantie roşie şi purtând pe cap coroana.

La 27 aprilie 1939 a avut loc ceremonia ridicării pavilionului naţional, iar pe 1 mai, „Mircea“, o navă cu caracteristici superioare, ce asigura condiţii de navigaţie şi viaţă la bord mult îmbunătăţite, a intrat în serviciul Marinei Militare. Nava „Mircea“ a intrat în Portul Constanţa pe 17 mai 1939, fiind salutată de oficialităţi, de tinerii elevi ai Şcolii Navale, de navele aflate în port, printre care şi vechiul bric adus de la Galaţi pentru a preda ştafeta pregătirii marinăreşti a noii nave. La 3 iulie 1939, „Mircea“ a plecat în primul său marş de instrucţie în Marea Mediterană, unde a făcut escale în porturile Palermo, Toulon, Palma, Gibraltar, Alger şi Alexandria.

 

Comentarii

loading...