Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cărți deschise pentru minți deschise!

Cărți deschise pentru minți deschise!

Au trecut 11 ediții și iată că am ajuns şi în acest an la finalul campaniei Te așteptăm în librărie!, realizând bilanţul acestui frumos şi impresionant proiect național și totodată un demers cultural, bineînţeles, cu emoţie, bucurie și nostalgie.

Rl online 0 comentarii

După 3 luni, de la 1 august până la 1 noiembrie, perioadă în care a invitat cititorii în librării și a oferit importante resurse pentru învățare și evoluţie spirituală continuă, cea de-a XI-a ediție a campaniei  Te așteptăm în librărie! se încheie cu rezultate încurajatoare, care ne oferă premizele şi motivaţia de a merge mai departe cu acest proiect.

Campania a pornit de la ideea repoziționării librăriei tradiționale ca un loc primitor și deschis, ca un spațiu magic în care librarul facilitează întâlnirea cititorului cu cartea și face ca această experiență să fie specială de fiecare dată.

Campania naţională care încurajează, susţine şi promovează an de an lectura s-a desfășurat în peste 100 de librării din București și din țară, aducând cu sine un mesaj pe cât de simplu, pe atât de relevant, mesaj care a reușit să anime peste 30.000 de cititori ce au îmbrățișat şi anul acesta sloganul Cărți deschise pentru minți deschise, un îndemn pentru a considera lectura ca un mod de autocunoaștere, de redescoperire a identității și a propriilor valori, o sursă inepuizabilă de inspirație și înțelepciune.

 

                                  

Librarii din cele peste 100 cu care suntem parteneri și-au asumat responsabilitatea acestui demers cultural și s-au implicat foarte activ pentru valorificarea tuturor oportunităților pe care campania Te așteptăm în librărie! le-a oferit cititorilor.

De-a lungul celor unsprezece ediții derulate până în prezent, campania Te așteptăm în librărie! și-a atins obiectivul principal, acela de a cultiva obiceiul cititorilor pentru lectură, de a integra lectura într-un stil de viață firesc, autentic și de continuă dezvoltare.

Acoperind o paletă largă de domenii  și interese, precum mindfulness, spiritualitate, alchimie, cultură și civilizatie, parentaj, știință, psihologie, psihoterapie, filosofie, dezvoltare personală, fiecare cititor a putut găsi noi vehicule pentru a înainta pe propria cale de evoluție. Titlurile pe care Editura Herald le-a propus în oferta promoțională a campaniei au fost la mare căutare, devenind adevărate instrumente de cunoaștere pentru publicul larg.

Unul dintre titlurile de referință ale campaniei a fost Muntele tăcerii – în căutarea spiritualității ortodoxe de Kyriakos Markides. Departe de a avea un ritm monoton și un ton arhaic, care poate fi uneori întâlnit în lucrările de acest gen, acest „jurnal isihast” este scris într-un ton alert, modern, adresându-se plin de înțelegere laicului dezorientat al acestui mileniu, fie el și ateu pentru moment, urmărind să-l convingă că spiritualitatea autentică (dincolo de dogme și superstitii), spiritualitatea vie a Inimii, poate fi găsită și în propria sa vecinătate, nu neapărat pe meleaguri străine. 

Povestea filosofiei a lui Will Durant a fost, de asemenea, printre preferatele publicului. O descriere concisă și remarcabilă a vieților și ideilor unor mari filosofi – Platon, Aristotel, Bacon, Spinoza, Voltaire, Kant, Schopenhauer, Spencer, Nietzsche, Bergson, Croce, Russell, Santayana, James și Dewey. Această carte este una dintre cele mai reușite introduceri în filozofie care există, fiind un instrument de nelipsit pentru oricine care vrea să se familiarizeze cu istoria și dezvoltarea ideilor filosofice în Occident.

A urmat apoi Dieta spirituală a lui Allan Percy, Mathnawi de Rumi, Pe tărâmul fantomelor înfometate, celebra carte despre dependențe a lui Gabor Mate, Einstein pentru debusolați de Allan Percy.

Oamenii au fost motivați să pășească în librării atât pentru a răsfoi titlurile din campanie, cât și pentru a-i cunoaște mai bine pe autorii preferați.

                           

În cadrul evenimentului intitulat Educație versus Învățământ, care a avut loc la Librăria Humanitas Cișmigiu din București în data de 27 august 2019 , cititorii prezenţi au beneficiat de informații prețioase din partea specialiștilor, de repere practice din teoriile psihologice și educaționale actuale, teorii care ne pot ajuta să avem o comunicare mai bună și o dinamică armonioasă în relația copil – părinte – educator.

În Bucureşti, un alt eveniment cultural a suscitat interesul şi a mobilizat cititorii în librării. Marți, pe 10 septembrie 2019 la Librăria Cărturești Verona  în cadrul evenimentului Tradiția vie a spiritualității creștine, a avut loc o adevărată incursiune spirituală în practica și mistica tradiției creștine răsăritene și apusene. La Cluj,  pe 19 septembrie, la Librăria Bookstory a avut loc evenimentul Mănăstirea și microscopul,  unde invitat a fost Venerabilul Losang Tendar de la Mănăstirea Nalanda din Franța.   

La Librăria Luceafărul  din Bucureşti, cititorii au fost invitaţi marţi, 15 octombrie 2019, la evenimentul Înțelegerea ADHD și primii pași în lupta cu dependențele, unde, prin intermediul cărților lui Gabor Mate am discutat despre ADHD și dependențe, despre cauzele acestora, despre felul în care relaționăm cu dependența noastră și a celor din jur, despre relația dintre ADHD și dependențe și despre ce instrumente avem la îndemână pentru a lupta cu ele.

Joi, pe 31 octombrie, a avut loc la Cluj, la Librăria Bookstory evenimentul Terapia schemelor – Cum să scăpăm de tiparele disfuncționale, eveniment ce a marcat cu succes finalul de campanie de anul acesta.

Activitățile derulate nu au fost singurul motor de evoluție a campaniei. Contribuția valoroasă a partenerilor a dus la creșterea semnificativă a notorietății proiectului, publicul devenind din ce în ce mai apropiat de ideea de carte ca factor de dezvoltare personală și socială.

 

Citește totul despre:

#lazi

Comentarii

loading...