4.9 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăCulturăOrchestra Filarmonicii „George Enescu” transmite joi, online, Uvertura Carnaval de Antonin Dvorak

Orchestra Filarmonicii „George Enescu” transmite joi, online, Uvertura Carnaval de Antonin Dvorak

Joi, 23 aprilie 2020, de la ora 19.00, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de maestrul Christian Badea, dirijor principal al Filarmonicii, va avea în program, în cadrul stagiunii online, Uvertura Carnaval de Antonin Dvorak, Concertul în la minor pentru vioară, violoncel şi orchestră, op. 102 de Johannes Brahms și Poemul extazului, op. 54 de Alexandr Scriabin.

Soliști în Concertul de Brahms sunt violonista Alexandra Conunova și violoncelistul Andrei Ioniţă, tineri artiști care reprezintă „viitorul muzicii clasice în România“, după cum îi caracterizează maestrul Christian Badea.

Concertul va fi transmis pe pagina de Facebook a Forumului Cultural Austriac, partener al evenimentului.

Accesul pe aceste canale online va fi gratuit timp de 48 de ore.

Videoclipul piesei semnate de Anton Pann și adaptate de Sabina Ulubeanu, cu sunetul realizat de Andrei Kerestely, poate fi vizionat pe pagina oficială a artistei Angela Gheorghiu, fiind preluat și pe site-ul Filarmonicii „George Enescu“.

***
Stagiunea online a Filarmonicii “George Enescu”

Joi, 23 aprilie 2020, Ateneul Român
Concert simfonic

Orchestra simfonică a Filarmonicii “George Enescu”
Dirijor – Christian Badea
Solişti
Alexandra Conunova – vioară
Andrei Ioniţă – violoncel

Program

Antonin Dvorak – Uvertura Carnaval
Johannes Brahms – Concertul în la minor pentru vioară, violoncel şi orchestră, op. 102
Alexandr Scriabin – Poemul extazului, op. 54

CHRISTIAN BADEA

Dedicat în egală măsură muzicii simfonice și operei, Christian Badea, prim-dirijor al Filarmonicii „George Enescu”, a concertat pe toate continentele și în cele mai importante săli și teatre de operă, printre care Metropolitan Opera (New York), Opera de Stat (Viena), Royal Opera (Londra), Carnegie Hall (New York), Suntory Hall (Tokio), Concertgebouw (Amsterdam). Cariera sa este marcată de colaborări importante cu artiști de referință ai timpului nostru – Leonard Bernstein, Mstislav Rostropovici, Placido Domingo, Renée Fleming, Natalie Dessay, Thomas Hampson.

Christian Badea a condus orchestre de prim rang ale lumii, printre care se numără Royal Philharmonic și BBC Symphony (Londra), Filarmonica din Sankt Petersburg, Filarmonica Cehă, Amsterdam Philharmonic, Orchestre Philharmonique de Radio France, Accademia di Santa Cecilia Orchestra (Roma), RAI Orchestra Montreal Symphony, Filarmonica din Tokio, Pittsburg Symphony (Torino). La Metropolitan Opera din New York a dirijat peste 160 de spectacole într-un repertoriu vast și variat.

În 2012, Christian Badea a devenit dirijorul principal al Filarmonicii “George Enescu” din București și, în același an, a înființat Fundația Română pentru Excelență în Muzică, dedicată realizarii unor proiecte artistice de cea mai înaltă valoare artistică internationala și susținerii dezvoltării artistice a celor mai talentati tineri muzicieni din România și din alte țări europene. Printre proiectele realizate de Fundație se numără Festivalul Internațional de Muzică Sibiu-Hermannstadt din 2014, „Proiectul Parsifal la Ateneu“, prezentat în 2015 și în 2016 și ciclul „Mari Concerte al Centenarului României“, în colaborare cu Filarmonica „George Enescu“, în toamna anului 2018.

După un succes răsunător la debutul său cu opera „Andrea Chenier“, la Teatro Colon din Buenos Aires, Christian Badea a fost invitat să se reîntoarcă în 2019, pentru o nouă montare a operei „Turandot“. Parteneriatul său artistic cu Opera din Sydney, început în anul 2011, a continuat cu „Turandot“ (noiembrie-decembrie 2019, Melbourne) și „Carmen“ la începutul acestui an (ianuarie-martie 2020, Sydney). În Festivalul „George Enescu” 2019 din București, a condus Filarmonica din Sankt Petersburg cu Vadim Repin solist.

ALEXANDRA CONUNOVA

Violonista Alexandra Conunova, născută în 1988 în Republica Moldova, a început studiul viorii la vârsta de şase ani. A urmat studiile universitare în Germania, la Hanovra, la clasa profesorului Krzysztof Wegrzyn. A studiat, de asemenea, şi cu violoniştii Boris Kuschnir, Mihaela Martin, Ivry Gitlis şi Igor Oistrah. A câștigat Concursul „Joseph Joachim” de la Hanovra (2012), iar în 2015 a fost laureată la Concursul internațional din Singapore și a câștigat Premiul III (Premiul I neacordându-se) la prestigiosul Concurs „Ceaikovski” de la Moscova. De asemenea, în 2016 a primit la Londra Borletti-Buittoni Fellowship.

A fost invitată să concerteze la festivaluri importante: Verbier, Montreux Septembre Musical, Gstaad, BBC London, Ferrara Musica, Accademia Santa Cecilia Roma, Hamburg Martha Argerich Festival, Bonn, Colmar, Menton, Radio France Montpellier, Aix-en-Provence Festival de Pâques, Folles Journées de Nantes. Din partea Președinției Republicii Moldova, Alexandra Conunova a primit distincția „Maître ès Arts”. Tot în țara natală, a înființat fundația de caritate „ArtaVie”, care se adresează familiilor și copiilor din familiile dezavantajate.

Discografia sa include și sonatele de Prokofiev alături de Michail Lifits (la casa Aparté) și Triplul concert de Beethoven, acompaniată de Insula Orchestra și Laurence Equilbey (pentru Erato).

Alexandra Conunova cântă pe o vioară Guarneri del Gesu „von Vecsey” (1730).

ANDREI IONIȚĂ

Născut în 1994 la Bucureşti, Andrei Ioniță a început studiul pianului la vârsta de cinci ani, iar trei ani mai târziu a luat primele lecţii de violoncel. A studiat cu Ani-Marie Paladi la Şcoala de muzică „Iosif Sava” din Bucureşti şi cu Jens Peter Maintz la Universität der Künste Berlin. Este câștigător al Premiului I la Concursul Internaţional „Ceaikovski” din Moscova în iunie 2015, de asemenea laureat a numeroase concursuri internaţionale, dintre care amintim „Aram Haciaturian”, ARD, „Emanuel Feuermann”. În 2016-2018, a fost desemnat drept „New Generation Artist” de către BBC, iar în stagiunea curentă – artist în rezidenţă la Hamburg Symphoniker.

A concertat cu Münchner Philharmoniker, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, Orchestra Mariinsky, Filarmonica din Skt. Petersburg, Filarmonica Cehă, BBC National Orchestra of Wales, Filarmonica din Tokio, sub bagheta unor dirijori de renume: Valeriy Gergiev, Mikhail Pletnev, Nicholas Collon, printre alții. Andrei Ioniță a evoluat în recitaluri susținute la Carnegie Hall, Wigmore Hall, Konzerthaus Berlin, Elbphilharmonie din Hamburg, Zürich Tonhalle, LAC Lugano, L’Auditori din Barcelona, dar și la festivaluri precum Kissinger Sommer, Mecklenburg-Vorpommern, Schleswig-Holstein, Verbier, Cheltenham. Discul său de debut (realizat la Orchid Classics și lansat în primăvara 2019) cuprinde lucrări pentru violoncel solo de Bach, Kodály, Brett Dean și Svante Henryson. Andrei Ioniţă este bursier al Deutsche Stiftung Musikleben şi, prin generozitatea acestei fundaţii, cântă pe un violoncel realizat de Giovanni Battista Rogeri la Brescia în 1671.

***
Canalul YouTube al Filarmonicii „George Enescu“ a fost adăugat, în cadrul stagiunii online, celorlalte instrumente de promovare ale evenimentelor instituției cum ar fi pagina de Facebook.

 

 

Adriana Constantinescu
Adriana Constantinescu
Adriana Constantinescu a absolvit facultatea de Drept cu dublă specializare Drept și Criminologie. Este de origine est-europeană, cu experiență bogată în comunicare și relații publice. Anterior a lucrat ca specialist în marketing în România, iar din 2015 pledează împotriva regimurilor autoritare și a abuzurilor drepturilor omului. În 2017, a devenit editorialist la România Liberă, contribuind la jurnalismul de investigație și cercetarea socială europeană. Ea a dezvoltat o relație excelentă cu ONG-uri precum Freedom Association (Londra) și Open Society Foundation (Londra). Activitatea ei include traducerea și publicarea de sondaje pe probleme semnificative pentru Europa, de la alegeri politice până la opinii privind crizele de sănătate (pandemia Covid), cea mai recentă preocupare fiind legată de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei.
Cele mai citite

Părerea românilor despre cazinourile pe bani reali

În momentul de față se discută foarte mult la nivel național despre cazinouri și platforme care oferă jocuri pe bani reali. Operatorii de jocuri...

Părerea românilor despre cazinourile pe bani reali

În momentul de față se discută foarte mult la nivel național despre cazinouri și platforme care oferă jocuri pe bani reali. Operatorii de jocuri...

Nicușor a lansat cel mai mare fake-news de campanie

Nicușor Dan a rostogolit cea mai mare minciună din actuala campanie electorală. Presa neomarxistă s-a grăbit să preia anunțul echipei sale, potrivit căruia Agenția...
Ultima oră
Pe aceeași temă