12.2 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăEconomie4 strategii inteligente prin care o afacere mică poate concura cu marile...

4 strategii inteligente prin care o afacere mică poate concura cu marile branduri

Lansarea unui business mic presupune costuri, riscuri și multă muncă pentru antreprenori. Iar pe lângă toate aceste provocări apare și competiția, care poate părea uneori imposibil de depășit. Chiar dacă micile afaceri nu se pot bate de pe picior de egalitate cu marile branduri, asta nu înseamnă că nu pot profita de unele avantaje pentru a deveni profitabile și a-și crea propria rezervă de clienți fideli.

Multe dintre aceste strategii pot fi puse în aplicare de orice mică afacere, indiferent de domeniul în care activează, însă antreprenorii trebuie să fie conștienți că, adeseori, rezultatele se văd în timp. Prin urmare, este nevoie de perseverență și de integrarea acestor strategii în cultura businessului pe care îl folosesc, dacă vor ca munca lor să dea rezultate:

 

Găsește-ți o nișă atent aleasă

Companiile mari se adresează publicului larg, așa că la acest capitol firmele mici au șansa de indentifica o nișă foarte precisă care, chiar dacă nu are potențialul de a atrage foarte mulți clienți, are șanse mai mari de fidelizare a celor interesați de produsele sau serviciile pe care le vând. Publicul căruia i te adresezi poate fi astfel segmentat în cel de bază, nișat, cel ocazional interesat de produsele tale și publicul general.

Un exemplu foarte bun este cel al lui Dietrich Mateschitz, co-fondatorul Red Bull. Când băutura a fost lansată, ea nu avea un public specific căruia i se adresa. Consumatorii nu știau dacă Red Bull este o băutură carbogazoasă sau una adresată atleților, iar vânzările erau foarte slabe. Așa că Mateschitz a lansat o campanie de rebranding și a început să se adreseze în special participanților la evenimente sportive și pasionaților de sporturi extreme, iar vânzările au explodat de atunci.

 

Mizează pe rapiditate

O altă strategie prin care businessul tău poate câștiga teren în fața marilor companii este să profiți de viteza pe care brandurile cunoscute nu o au. Acest lucru este evident, de exemplu, la buticurile de cartier, care încearcă să atragă din clienții marilor lanțuri de supermarketuri și hipermarketuri. Un client va fi mai dispus să meargă la un magazin de cartier decât la supermarket, dacă știe că nu trebuie să aștepte mult la cozi interminabile și poate ajunge mai repede acasă. În prezent nu mai există magazine serioase care să nu fie dotate cu astfel de cântare electronice și în care produsele să nu fie etichetate corespunzător, pentru a ușura munca angajaților și a grăbi procesul de vânzare-cumpărare.

 

Regula de aur pentru vânzările în online

Potrivit unui studiu Microsoft, din anul 2000 și până acum atenția pe care suntem dispuși să o acordăm unui lucru a scăzut de la 12 secunde la 8 secunde. Pentru antreprenori, asta înseamnă că au la dispoziție mai puțin de 8 secunde pentru a convine un client să le cumpere produsele sau măcar să le rețină.

De aceea, dacă îți vinzi produsele pe internet, trebuie să te asiguri că website-ul tău funcționează impecabil, că oamenii găsesc cu ușurință produsele pe care le caută și că le pot adăuga în coș cu ușurință. Un site contraintuitiv sau greu de navigat îi va irita pe potențialii clienți și îi va face să renunțe rapid la cumpărarea produselor, dacă nu reușesc să se descurce cu ușurință.

 

Relația specială cu clienții

Un mare avantaj al micilor companii este că pot interacționa mult mai personal cu clienții, pot răspunde fiecăruia în parte și își pot crea astfel cu usurință o imagine bună în ochii lor. Dacă te asiguri că fiecare client care îți comandă produsele sau îți calcă pragul magazinului are parte de o experiență plăcută, șansele ca aceștia să îți recomande mai departe produsele cresc.

Studiile arată că oamenii sunt mult mai dispuși să cumpere un produs despre care au auzit de la o persoană de încredere, iar multe dintre companiile de nișă s-au dezvoltat tocmai prin serii de recomandări ale clienților mulțumiți.

Orice antreprenor care are în vedere aceste recomandări va reuși să își facă businessul mai atractiv pentru clienții săi și să îi fidelizeze. Iar o plajă de clienți fideli este, adeseori, mai importantă pentru dezvoltarea unei afaceri decât mai mulți clienți ocazionali.

 

Cele mai citite

Tânărul ce dispăruse acum zece zile în acumularea de la Sântămăria Orlea, de lângă Haţeg, a fost găsit și scos din apă

Tânărul dat dispărut, în urmă cu zece zile, în acumularea de la Sântămăria Orlea, de lângă Haţeg, a fost găsit şi extras din apă...

Tânărul ce dispăruse acum zece zile în acumularea de la Sântămăria Orlea, de lângă Haţeg, a fost găsit și scos din apă

Tânărul dat dispărut, în urmă cu zece zile, în acumularea de la Sântămăria Orlea, de lângă Haţeg, a fost găsit şi extras din apă...

Marcel Ciolacu vrea să-i recompenseze pe elevii români care au performat la Concursul Internaţional “National Space Society – NASA Space Settlement Contest”

Premierul Marcel Ciolacu i-a felicitat pe elevii români premiaţi la Concursul Internaţional "National Space Society - NASA Space Settlement Contest", el afirmând că aceştia...
Ultima oră
Pe aceeași temă