10.3 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăEconomie5 lucruri puțin știute atunci când vrei să intri în antreprenoriat

5 lucruri puțin știute atunci când vrei să intri în antreprenoriat

Lipsa de experiență în domeniul afacerilor este calea cea mai directă către greșeli costisitoare, stres și provocări pe care cu greu ți le-ai imaginat atunci când ți-ai construit planul de business. Totuși, nu sunt însă cele mai rele lucruri peste care poți da: orice greșeală este în realitate o bună oportunitate de a învăța și se poate dovedi extrem de utilă pe termen lung, atâta timp cât nu se repetă. De cele mai multe ori, startul în antreprenoriat va fi plin de stângăcii și situații de criză din care vei fi nevoit să găsești soluții rapide de a ieși. Drept urmare, este important ca înainte de a pleca la drum să aduni cât mai multe informații care te-ar putea ajuta.

 

5 lucruri puțin știute atunci când vrei să intri în antreprenoriat

 

1. Ceea ce îți place nu va mai conta atât de mult

 

Indiferent care ar fi domeniul tău de activitate, de la produse de patiserie, haine și până la servicii de IT, din momentul în care ajungi antreprenor cu acte în regulă și firmă cu angajați activitatea principală pentru care ai deschis acest business va ocupa o parte tot mai mică din timpul tău de lucru. O firmă necesită atenția ta totală, de foarte multe ori concentrată asupra problemelor administrative, de la soluții pentru plata chiriei și utilităților pentru sediul firmei, recrutarea și angajarea celor mai buni oameni, negocierea și semnarea contractelor cu alte firme care pot prelua anumite activități externalizate din firmă, și până la întâlniri regulate cu potențiali clienți pe care îi poți aduce. În esență, grijile și munca ta vor fi foarte diferite față de ceea ce ai crezut inițial.

 

2. Nu te aștepta ca business-ul tău să se dezvolte mai repede decât piața

 

Ideea ta de business poate fi bună, dar șansele să se dezvolte într-un ritm mult mai alert decât cel al pieței sunt foarte mici. Este important să fii atent la direcția de dezvoltare a mediului de afaceri și să urmărești în permanență analizele unor specialiști din domeniu, precum Liviu Tudor, antreprenorul român care controlează parcurile de afaceri West Gate și Novo Park, care vorbește despre nuanțele dezvoltării sustenabile pentru un business și cum ar trebui să arate aceasta în realitate. Astfel poți înțelege mai clar care sunt provocările reale din sectorul tău de activitate și cum să le depășești.

 

3. Riscul unei crize de lichidități va fi foarte mare

 

Foarte multe idei de afaceri pleacă de obicei la drum cu ajutorul unui împrumut destul de riscant. Rareori se întâmplă să ai încă din start bugetul necesar ca să-ți clădești business-ul, însă chiar și într-un astfel de scenariu există un risc ridicat să te trezești rapid în mijlocul unei crize de lichidități. Perioada de început este foarte costisitoare, vei fi nevoit să investești mai mult decât poți scoate, astfel fiind expus problemelor financiare. Dacă te vei baza pe ceea ce poți încasa de la clienți, riști să descoperi că sunt situații în care clienții plătesc mai greu, uneori nu vei vedea sumele integrale, iar alteori vei avea luni cu găuri mari în buget. Astfel, trebuie să îți faci un plan financiar care să cuprindă un an întreg de activitate și să acopere toate cheltuielile din această perioadă.

 

4. Vei avea nevoie de nervi de oțel

 

Oamenii cu care lucrezi vor conta enorm, însă o mare parte din presiune va fi pe umerii tăi. În timp ce salariații își vor încheia programul de lucru după nouă ore, treaba ta va fi să găsești în permanență soluții viabile și idei proaspete pentru păstrarea firmei în direcția corectă.

 

5. Investiția într-o strategie de marketing nu este ceva opțional

 

Vei auzi de multe ori că marketing-ul este o gaură neagră care înghite sume mari de bani, fără beneficii care se văd foarte clar și foarte repede. Mai ales la început de drum, când trebuie să fii foarte atent cu resursele tale, poți tinde să lași acest capitol la finalul listei tale de priorități. Totuși, fără un marketing dezvoltat inteligent, nu te vei putea remarca pe o piață unde nu ești nici cel mai cunoscut brand, nici cel mai eficient și foarte probabil nici cel mai bun în acest moment. Pentru a atrage clienții trebuie să te faci auzit, iar aici intervin investițiile pe care trebuie să le faci constant în această direcție.

 

 

 

Cele mai citite

Boloș. după discuțiile cu agențiile internaționale, în SUA. VIDEO

Agenţiile ne-au reconfirmat ratingul suveran şi perspectiva stabilă, dar asta nu înseamnă că nu există loc de creştere, pentru că investitorii străini au tendinţa...
Ultima oră
Pe aceeași temă